Ave Tino Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Witam Was wszystkich, Potrzebuje pomocy ponieważ moja tinka zaczyna szaleć. Otóż problem polega na tym że od jakichś 4 dni po złapaniu temperatury przez silnik i jeździe na niskim biegu np. po parkingu temperatura błyskawicznie rośnie i wskaźnik jest na czerwonym polu. Wystarczy że odpuszczę gaz i wskaźnik momentalnie spada. Po podniesieniu maski słychać w grubej czarnej rurze odchodzącej od chłodnicy że coś przepływa przez nią (na zgaszonym silniku). Nigdy wcześniej tak nie miałem. Szukałem tematu na forum ale nic podobnego nie znalazłem z takimi przyczynami rosnącej temperatury. Mam jeszcze pytanie odniesie płynu czy można dolać płyn różowy borygo a w zbiorniku mam zielony? Dziękuję z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Obie rury są gorące? Może termostat nie otwiera? A wiatraki się nie załączają? Mieszać możesz (teraz wszystkie się mieszają). Czy niebieski, zielony, różowy. Jeśli nie masz Boryga i musisz zakupić, to lepiej kup od razu koncentrat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Stawiam na termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 W pierwszej kolejności sprawdź poziom płynu w chłodnicy oraz w zbiorniczku wyrównawczym. Potem wentylator weź pod uwagę i termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Wentylator chodzi, właśnie zastanawiam się nad termostatem tylko jak go sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 czytaj post 2 i pierwszy wers. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 termostat wymieniłem, spuściłem płyn ( odkręciłem rurę dolną od chłodnicy i górną) ze zbiorniczka nie widziałem jak wypuścić dlatego wyciągnąlem ile sie dalo za pomocą spryskiwacza. wszystko skręciłem po czym zalałem płyn. W instrukcji czytałem że wchodzi 6,4 litra płynu a mi weszło coś koło 3 litrów po czym trochę uzupelnilem po jeździe ale nie wlałem jeszcze calej 5 litrowej bańki. Lecz pojawił się problem ponieważ temperatura silnika na wskaźniku w ogóle się nie podnosi czasami tylko minimalnie się dźwignie i znów opada. Po włączeniu ogrzewania czy AC leci cieplejsze powietrze ale nie to co było wcześniej. Czy ktos miał z czymś takim do czynienia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Czy układ odpowietrzony? Otwórz nagrzewnicę /ogrzewanie na fool i sprawdź poziom płynu. później również na drugi dzień jak silnik będzie zimny. Dolewaj do max (na zbiorniczku wyrównawczym). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 temperatura silnika na wskaźniku w ogóle się nie podnosi czasami tylko minimalnie się dźwignie i znów opada. za chwile zarypiesz silnik, po prostu go przegrzewasz, każde takie przegrzanie to skracanie jego zycia, za chwile zacznie więcej brać Ci oleju, itd... opisywane przez Ciebie objawy wskazują z reguły na niedostateczną ilość płynu chłodniczego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 jeździłem przed chwilą samochodem, zrobiłem taki dystans, że powinien złapać temeprature niestety wskazowka nawet się nie ruszyła, w rasie zjechałem na stacje i sprawdziłem co się dzieje pod maską ale nic się nie zmieniło. W czasie powrotu do domu wyłączyłem ogrzewanie i temperatura zaczeła rosnąć do ok 70 - 80 stopni. Po powrocie na uruchomionym silniku utworzyłem maske i rury od chlodnicy oba były ciepłe ale nie gorące do tego sztywne jakby było w nich powietrze z korka w chłodnicy parowalo, założyłem rękawice odkręciłem korek i poleciał płyn i para, rury zrobiły się miękkie. Temperatura wskazywała na 90 stopni. Zauważyłem jeszcze że, płyn nie spływa do zbiorniczka wyrównawczego. Sprawdzałem czy nie jest coś zatkane ale rurka do zbiorniczka nie jest zatkana i ujście z chłodnicy też a mimo tego płyn zamiast uciekac do zbiorniczka po odkreceniu korka wylewa się na zewnatrz. P.S. Jak byłem u mechanika powiedział żeby odpowietrzaniem się nie martwić bo tu jest automatyczne i można spokojnie w domu wymienić, wiec nie odpowietrzałem nic gdyż nie wiem jak. Czy układ odpowietrzony? Otwórz nagrzewnicę /ogrzewanie na fool i sprawdź poziom płynu. później również na drugi dzień jak silnik będzie zimny. Dolewaj do max (na zbiorniczku wyrównawczym). ze zbiorniczka ani nie ucieka plyn ani nie przybywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 wiec nie odpowietrzałem nic gdyż nie wiem jak. Wydaje mi się że odpowietrzyć możesz w ten sposób, że auto stoi na odpalonym silniku, ogrzewanie włączone, i odkręcony korek zbiorniczka wyrównawczego i w miarę jak ze zbiorniczka ubywa to uzupełniasz, tak przynajmniej robiłem kiedyś w innym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 za chwile zarypiesz silnik, po prostu go przegrzewasz, każde takie przegrzanie to skracanie jego zycia, za chwile zacznie więcej brać Ci oleju, itd... opisywane przez Ciebie objawy wskazują z reguły na niedostateczną ilość płynu chłodniczego płynu w chłodnicy jest pod sam korek, w zbiorniczku miedzy max a min wiec nie mam go już gdzie dolać, co oznacza że nie jest go za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 A próbowałeś żeby popracował z odkręconym korkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 A próbowałeś żeby popracował z odkręconym korkiem? tak, jak nalewałem nowego płynu to to korek od chłodnicy był odkrecony i od zbiorniczka też. Płyn był zasysany i powoli go dolewalem. Tak samo po każdej jeździe uzupełniam płyn. chociaż od wczoraj płyn się zaczał wylewać. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie termostat jest źle założony albo się nie otwiera chociaż jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 P.S. Jak byłem u mechanika powiedział żeby odpowietrzaniem się nie martwić bo tu jest automatyczne i można spokojnie w domu wymienić, wiec nie odpowietrzałem nic gdyż nie wiem jak. Przeczytaj instrukcję obsługi dział 7 str.7. Tam masz również obrazek gdzie jest korek spustowy z bloku silnika oraz gdzie jest korek odpowietrzający układ. Termostat również można źle założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ave Tino Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Przeczytaj instrukcję obsługi dział 7 str.7. Tam masz również obrazek gdzie jest korek spustowy z bloku silnika oraz gdzie jest korek odpowietrzający układ. Termostat również można źle założyć. Czytałem instrukcję tylko po tych obrazkach i opisie nie mogę znaleźć śruby do odpowietrzania i w sumie korka spustowego też, myślałem że płyn z silnika spuściłem odkręcając tą rurę wyżej która nie biegnie do termostatu. Bardzo liczę, że z Waszą pomocą uda mi się to wszystko naprawić tak jak kilka rzeczy już dzięki Waszej pomocy naprawiłem. Wreszcie udało mi się wszystko opanować i układ chłodzenia działa ogrzewanie również. Wymieniłem nowy termostat na używany i wszystko zaczęło działać. Czyli przyczyną był nowy zepsuty termostat prosto ze sklepu. Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.