diabollo9 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam Mam następujący problem. Kontrolka oleju po odpaleniu zimnego silnika świeci się ok. 3-5 sek. olej wymieniony 10w40, czujnik ciśnienia oleju wymieniony na nowy, filtr oleju najpierw filtron, póżniej bosch. Ciśnienie oleju sprawdzone- silnik rozgrzany 1000 obrotów- 1,5 bara, 3000 obrotów -5 barów. Czy jest jeszcze inny czujnik ciśnienia bądż zawór który może byc przyczyną problemu? Dodam że na ciepłym silniku kontrolka gaśnie momentalnie. Proszę o pomoc silnik 2.0 td Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 olej najtańszy, castrol? mobil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Olej shell helix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 U mnie to samo. Olej Motul 6100 Synergie+ 10W/40. Mam tak od dłuższego czasu i problemów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 draby- ale to że tak sie dzieje to nieoznacza ze to normalne. miałem 5 różnych aut i nigdy tak dlugo kontrolka nie gasła jJeśli w tym momencie co się pali - naprawdę niema smarowania , to skączy się to żle, obróceniem panewki na wale lub coś innego. Czy nikt niemiał podobnego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Miałem taki problem przez chwilę w Qg1.8, ale dotyczy to każdego motoru niezależnie od marki i typu motoru. W 999 za taki stan odpowiada zawór zwrotny ciśnienia oil w lub przy pompie oil. Po prostu z czasem odkładają się zgary olejowe w tym zaworze. I nie jest on w stanie domknąć kanału zwrotnego nadciśnienia po spadku ciśnienia do "0". Jedyną kwestią jest tu gdzie ten zawór się znajduje!? U mnie występował oddzielnie w głównym bloku silnika zaraz za pompą oil na głównym kanale zasilania. Występuje też bezpośrednio w pompie oil. Z tym że niestety obecnie dość często występuje jako integralna część wewnętrzna pompy! W takim przypadku niestety nie możnością staje się jego ew.oczyszczenie, wyniana, regeneracja. A nasi drodzy mechanicy niestety często zxapominaj o tym "sprzęcie" i albo rozkładają ręce że nie wiedzą o co chodzi, albo wymyślają bzdety i wciągają w koszta wymian 1/2 osprzętu. Tak więc sprawdz jak jest u ciebie[ nissan4u.com/parts/ ] i do dzieła. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Zainwestujcie w porządne filtry oleju....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Zainwestujcie w porządne filtry oleju....... Czyli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Knecht, Bosch i ew. Mann posiadają zawór zwrotny. Ale jak zawór n.p. pompy nie działa przwidłowo to nie pomoże Hiper Oil i filtr. ;-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Knecht, Bosch i ew. Mann posiadają zawór zwrotny. Ale jak zawór n.p. pompy nie działa przwidłowo to nie pomoże Hiper Oil i filtr. ;-) Dzięki NEO - zanotowane Janusz chyba znudzony tak banalnymi pytaniami jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 no właśnie gdzie ten zawór? NEO NFS -chyba trzeba zabrać się za ściągnięcie misy i oczyscic ewentualnie smok i obejżeć pompę - ewentualnie zawór jesli jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 u mnie na chomikuj masz serwisówkę do Primery http://chomikuj.pl/marlos90/Nissan/Nissan+Service+Repair+Manuals/Primera i od strony LC-27 masz pompę oleju z obrazkami.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 dziękuję za pomoc. teraz pozostało znaleść przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal19880 Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Filtr oleju jest praktycznie w poziomie, do tego ma dość duża pojemność (coś około 0,7-0,9 litra) . W podstawie filtra i w pompie oleju nie ma zaworów zwrotnych. Pompa oleju jest rotacyjna (która do najszczelniejszych nie należy) . Sumując, po kilku godzinach postoju , filtr oleju jest prawie pusty , a napełnienie całego układu olejem i uzyskanie cisnienia w układzie zajmuje chwile. Myślę że trochę rozjaśnłem temat ps . co do pojemności filtra mogę sie mylić - 0,1 litra . W pompie i w podstawie sa zawory (bocznikowe ) wysokiego ciśnienia ,które puszczają olej tylko i wyłącznie prze zbyt wysokim ciśnieniu oleju .Gdybyś miał uszkodzony zaworek(pęknięta sprężynka, coś z kulką) to nie uzyskasz ciśnienia w układzie 1,5 bara Edytowane 17 Listopada 2015 przez rafal19880 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 kolego rafał19880 mylisz sie bo sa zawory jak i w filtrach tak i w reszcie tak jak kolega janusz pisał podstawa to dobry filtr a potem ruszac reszte . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal19880 Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) Kolego Masakra tak są , są to zaworki do upuszczania ciśnienia prze zbyt wysokim ciśnieniu , ale zgodzę się te zaworki jesli przepuszczają też szybciej spływa olej do miski , Ten który jest w filtrze ma tą sama zasade działania i ta sama funkcje, upuszcza ciśnienie w filtrze a zeby nie dopuścić do uszkodzenia filtra , przez to nie wypluło wszystkiego z filtra do kanałów smarowania , a tym samym do zatkania kanałów i uszkodzenia panewek/ natrysków na denka tłoków które pierwsze dostają olej z głownej magistrali smarowania Kolego Masakra masz racje w filtrze jest jeszcze membranowy zawór zwrotny .Moje niedopatrzenie tyle nauki i godzin przy składaniu silników a w glowie siano Rys. 1.0 - Układ smarowania silnika spalinowego1- miska olejowa, 2- smok olejowy, 3-pompa oleju, 4- zawór zwrotny ciśnienia oleju, 5- czujnik ciśnienia oleju, 6- filtr oleju, 7- zawór chłodnicy oleju, 8-chłodnica oleju, 9- wałki rozrządu, 10- regulator ciśnienia, 11-fragment magistrali olejowej w bloku silnika, 12- fragment magistrali olejowej w bloku silnika (obrazek pogladowy) Edytowane 17 Listopada 2015 przez rafal19880 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Spokojnie każdy sie myli ja też a im wiecej myślisz ze wiesz to tak naprawde mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 25 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) O w mordę, mój problem się rozwiązał. Brakowało około 2 LITRÓW!!!!!!! oleju w silniku Zorientowałem się w momencie, gdy podczas skręcania mrugnęła mi kontrolka oleju. Na początku nie brałem takiej możliwości pod uwagę bo od wymiany do wymiany nigdy nie dolewałem i nie brał ani grama. Ostatnio co prawda widywałem spore plamy oleju na parkingu, ale zawsze byłem przekonany że to sąsiada Teraz lampka gaśnie po sekundzie po zapaleniu auta. Powiem Wam szczerze, że aż takiego debilizmu się po sobie nie spodziewałem W sumie nic dziwnego, że mi tyle tego zwiało. Po dolaniu oleju następnego dnia pod samochodem znalazłem to: Edytowane 26 Listopada 2015 przez draby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 witam. Wymieniłem filtr oleju na UNION JAPAN , ale nie ma dużej poprawy. Owszem po odpaleniu ciepłego silnika i po postoju krótkim 1-2 godziny gaśnie kontrolka momentalnie, ale rano... świeci minimum 2-3 sekundy Przed założeniem tego trzeciego już filtra obejżałem go dokładnie i ma 3 zawory. . -zawór zwrotny -zawór zwrotny po stronie "czystej" (zapobiega powstawaniu tzw suchego startu) -zawór bezpieczeństwa Wywnioskować można że to nie wina filtra. tak więc może ten typ tak ma??? czy jeżdzić tak dalej i nie przejmować się ? Czy czekać aż zatrze się silnik? Jak jest w Waszych 2.0TD z tą kontrolką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 ten typ tak niema, więc może sprawdź poziom oleju.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Draby - zobacz, czy filtr oleju masz dokręcony :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabollo9 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 olej był wymieniany, poziom jest max. A jak u Ciebie marlos90 ?Czy kontrolka gaśnie po porannym odpaleniu momentalnie? Dodam że to mój 6-sty samochód, i niemiałem w żadnym takich objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 u mnie od razu gaśnie i tylko na valvoline max life diesel 10w40 od bodajże 5lat.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Robiliśmy ostatnio testy oleju na zasadzie tarcia i poboru Amperów na zasadzie podziałow klass lepkości i wszystkie firmowe rozlewane w polsce to dno najgorzej wypadł GM średnio Castrol i BMW,Ford bardzo dobże Valvoline i Motul a najlepiej olej Sort pytanie tylko jak w praktyce podczas pracy w silniku by wypadł temperatura itp. sam jeżdże na Valvoline 10w40 maxlife w 4 samochodach i jest rewelka Edytowane 28 Listopada 2015 przez Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Valvo jest przeciętne i zostawia dużo syfu w silniku :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.