Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] kontrolka oleju świeci się za długo.


diabollo9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem. Kontrolka oleju po odpaleniu zimnego silnika świeci się ok. 3-5 sek.

olej wymieniony 10w40, czujnik ciśnienia oleju wymieniony na nowy, filtr oleju najpierw filtron, póżniej bosch. Ciśnienie oleju sprawdzone- silnik rozgrzany 1000 obrotów- 1,5 bara, 3000 obrotów -5 barów.

Czy jest jeszcze inny czujnik ciśnienia bądż zawór który może byc przyczyną problemu?

Dodam że na ciepłym silniku kontrolka gaśnie momentalnie.

Proszę o pomoc

silnik 2.0 td

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

draby- ale to że tak sie dzieje to nieoznacza ze to normalne. miałem 5 różnych aut i nigdy tak dlugo kontrolka nie gasła

 jJeśli w tym momencie co się pali - naprawdę niema smarowania , to skączy się to żle, obróceniem panewki na wale lub coś innego.


Czy nikt niemiał podobnego problemu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem przez chwilę w Qg1.8, ale dotyczy to każdego motoru niezależnie od marki i typu motoru. W 999 za taki stan odpowiada zawór zwrotny ciśnienia oil w lub przy pompie oil. Po prostu z czasem odkładają się zgary olejowe w tym zaworze. I nie jest on w stanie domknąć kanału zwrotnego nadciśnienia po spadku ciśnienia do "0". Jedyną kwestią jest tu gdzie ten zawór się znajduje!? U mnie występował oddzielnie w głównym bloku silnika zaraz za pompą oil na głównym kanale zasilania. Występuje też bezpośrednio w pompie oil. Z tym że niestety obecnie dość często występuje jako integralna część wewnętrzna pompy! W takim przypadku niestety nie możnością staje się jego ew.oczyszczenie, wyniana, regeneracja. A nasi drodzy mechanicy niestety często zxapominaj o tym "sprzęcie" i albo rozkładają ręce że nie wiedzą o co chodzi, albo wymyślają bzdety i wciągają w koszta wymian 1/2 osprzętu. Tak więc sprawdz jak jest u ciebie[ nissan4u.com/parts/ ] i do dzieła. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knecht, Bosch i ew. Mann posiadają zawór zwrotny. Ale jak zawór n.p. pompy nie działa przwidłowo to nie pomoże Hiper Oil i filtr. ;-)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knecht, Bosch i ew. Mann posiadają zawór zwrotny. Ale jak zawór n.p. pompy nie działa przwidłowo to nie pomoże Hiper Oil i filtr. ;-)

 

Dzięki NEO - zanotowane :)

Janusz chyba znudzony tak banalnymi pytaniami jest... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie gdzie ten zawór?


NEO NFS -chyba trzeba zabrać się za ściągnięcie misy i oczyscic ewentualnie  smok i obejżeć pompę - ewentualnie zawór jesli jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Filtr oleju jest praktycznie w poziomie, do tego  ma dość  duża pojemność (coś około 0,7-0,9 litra) . W podstawie filtra i w pompie oleju nie ma zaworów zwrotnych. Pompa oleju jest rotacyjna (która do najszczelniejszych nie należy) . Sumując, po kilku godzinach postoju , filtr oleju jest prawie pusty , a napełnienie całego układu olejem i uzyskanie cisnienia w układzie zajmuje chwile. 

Myślę że trochę rozjaśnłem temat :wave:

 

 

 

 

ps . co do pojemności filtra mogę sie mylić - 0,1 litra . W pompie i w podstawie sa zawory (bocznikowe ) wysokiego ciśnienia ,które puszczają olej tylko i wyłącznie prze zbyt wysokim ciśnieniu oleju .Gdybyś miał uszkodzony zaworek(pęknięta sprężynka, coś z kulką) to nie uzyskasz ciśnienia w układzie 1,5 bara 

Edytowane przez rafal19880
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego rafał19880 mylisz sie :) bo sa zawory jak i w filtrach tak i w reszcie tak jak kolega janusz pisał podstawa to dobry filtr a potem ruszac reszte .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Masakra  tak są ,  są to zaworki do upuszczania ciśnienia prze zbyt wysokim ciśnieniu , ale zgodzę się  te zaworki jesli przepuszczają też szybciej spływa olej do miski , Ten który jest w filtrze ma tą sama zasade działania i ta sama funkcje, upuszcza ciśnienie   w filtrze a zeby nie dopuścić do uszkodzenia filtra , przez to nie wypluło wszystkiego z filtra do kanałów smarowania , a tym samym do zatkania kanałów i uszkodzenia  panewek/ natrysków na denka tłoków które pierwsze dostają olej z głownej magistrali smarowania   

 

 

 

Kolego Masakra masz racje w filtrze jest  jeszcze membranowy zawór zwrotny .Moje niedopatrzenie   :ban: tyle nauki  i godzin przy składaniu silników a w glowie siano                      

Rys_1.jpg

Rys. 1.0 - Układ smarowania silnika spalinowego
1- miska olejowa, 2- smok olejowy, 3-pompa oleju, 4- zawór zwrotny ciśnienia oleju, 5- czujnik ciśnienia oleju, 6- filtr oleju, 7- zawór chłodnicy oleju, 8-chłodnica oleju, 9- wałki rozrządu, 10- regulator ciśnienia, 11-fragment magistrali olejowej w bloku silnika, 12- fragment magistrali olejowej w bloku silnika

(obrazek pogladowy)

Edytowane przez rafal19880
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O w mordę, mój problem się rozwiązał. Brakowało około 2 LITRÓW!!!!!!! oleju w silniku :D Zorientowałem się w momencie, gdy podczas skręcania mrugnęła mi kontrolka oleju. Na początku nie brałem takiej możliwości pod uwagę bo od wymiany do wymiany nigdy nie dolewałem i nie brał ani grama. Ostatnio co prawda widywałem spore plamy oleju na parkingu, ale zawsze byłem przekonany że to sąsiada :D  Teraz lampka gaśnie po sekundzie po zapaleniu auta.

 

Powiem Wam szczerze, że aż takiego debilizmu się po sobie nie spodziewałem :D

 

W sumie nic dziwnego, że mi tyle tego zwiało. Po dolaniu oleju następnego dnia pod samochodem znalazłem to:

 

post-78967-0-10870400-1448535961_thumb.jpg

 

Edytowane przez draby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Wymieniłem filtr oleju na UNION JAPAN  , ale nie ma dużej poprawy. Owszem po odpaleniu ciepłego silnika i po postoju krótkim 1-2 godziny gaśnie kontrolka momentalnie, ale rano... świeci minimum 2-3 sekundy

Przed założeniem tego trzeciego już filtra obejżałem go dokładnie i ma 3 zawory. .

-zawór zwrotny

-zawór zwrotny po stronie "czystej" (zapobiega powstawaniu tzw suchego startu)

-zawór bezpieczeństwa     

Wywnioskować można że to nie wina filtra. tak więc może ten typ tak ma???

czy jeżdzić tak dalej i nie przejmować się ? Czy czekać aż zatrze się silnik?

Jak jest w Waszych  2.0TD z tą kontrolką?                   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej był wymieniany, poziom jest max.


A jak u Ciebie marlos90 ?Czy kontrolka gaśnie po porannym odpaleniu momentalnie?

Dodam że to mój 6-sty samochód, i niemiałem w żadnym takich objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiliśmy ostatnio testy oleju na zasadzie tarcia i poboru Amperów na zasadzie podziałow klass lepkości i wszystkie firmowe rozlewane w polsce to dno najgorzej wypadł GM średnio Castrol i BMW,Ford  bardzo dobże Valvoline i Motul a najlepiej olej Sort pytanie tylko jak w praktyce podczas pracy w silniku by wypadł  temperatura itp. sam jeżdże na Valvoline 10w40 maxlife w 4 samochodach i jest rewelka :)

Edytowane przez Masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...