Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ustawienie zapłonu - kąt wyprzedzenia


Jasyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu pytałem jak sie ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu w temacie:
Przepustnica i silnik krokowy silnik 1.6 i 1.4
 

Sporo osób wypowiadało się w sprawie ustawieniach zapłonu i kata wyprzedzenia zapłonu. Jednak nikt nawet w skrócie nie opisał jak to się robi. Może ktoś się podzieli szerzej wiedzą. Bo moja została na etapie aparatów zapłonowych.
Kiedyś gdy były silniki z aparatem zapłonu było to proste bo regulacja polegała na przestawieniu aparatu. Czy w naszym silniku polega to na ustawieniach w kompie.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia co to znaczy "świnka"
Ale skoro twierdzisz że za ustawienie konta zapłonu odpowiada ECU to jak do tego mają sie wypowiedzi kolegów ranger, papagu i innych w temacie "Przepustnica i silnik krokowy silnik 1.6 i 1.4"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolga miał rację przepustnica jest OK! i poprzednia terz była OK! Niepotrzebny zakup ale człowiek uczy się na błędach .Co do panów ALA Mechaników kochają wcisnąć komuś kit aby kaska wpadła.Znalazłem jednak mechanika który w minute po podłączeniu kompa zdjagnozował co jest .To była przyczyna czysto związana z tym ze po 150tyś /km przebiegu trocę wydłużył się łańcuch rozrządu co spwodowało przyspieszenie się zapłonu o 5 stopni i z takiej oto przyczyny obroty zwariowały.Przestawienie o te kilka stopni i nie ten sam NOTE.Obroty trzyma - nic nie faluje i spalanie w normie .Pozdrawiam.

 

Jeżeli to niewielkie rozciągnięcie, to napinacz i regulacja kąta wyprzedzenia załatwi sprawę na długo. Jak obajwy zaczną się ponawiać, wtedy trzeba zbierać nie tyle na  łańcuch co na robociznę ;).

 

Regulacja zapłonu jest w granicach od -15 do 15 stopni .U mnie po korekcj jest 5 stopni .A przed było na zero.Podczas regulacji wartść ujemna korekty powodowała falowanie obrotów od 2000 do 3000 tak jak było prz ed kupnem przepustnicy .Zanim pojechałem do panów ala mechesów .Czyli poprzednia przepustnica na logike biorąc była dobra.Wystarczyło zapłon przestawić.

 

To nie wszystkie wypowiedzi.

 

Na początku prosiłem o ustosunkowanie sie do wypowiedzi i podałem temat. Nie musisz czytać całego wystarczy od 3 strony. Skoro jednak nie masz czasu to poczekam na inne wypowiedzi bo dalsze pisanie jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z wypowiedzi można wywnioskowac że to ustawienie mechaniczne. Stąd moje pytanie do kolegów którzy widzieli jak to się robi i mogą dokładniej opisać ustawienie kąta zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...