Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za wysokie obroty T30


stefek998
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój dci również na luzie gdy się toczy ma obroty 1000 , jak tylko się zatrzymam to spadają. Zawsze mnie to zastanawiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dci również na luzie gdy się toczy ma obroty 1000 , jak tylko się zatrzymam to spadają. Zawsze mnie to zastanawiało

sygnał do obrotów idzie z abs-u dlatego tak jest.Nie wiem czy mozna to rozdzielic bo poco ma sie krecic na 1100 obrotow na luzie -marnotrastwo paliwa , zwłaszcza nie potrzebny ciag silnika w niektorych momentach.Moze wie ktos czy mozna to zmienic??

Edytowane przez rabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnał do obrotów idzie z abs-u dlatego tak jest.Nie wiem czy mozna to rozdzielic bo poco ma sie krecic na 1100 obrotow na luzie -marnotrastwo paliwa , zwłaszcza nie potrzebny ciag silnika w niektorych momentach.Moze wie ktos czy mozna to zmienic??

 Panowie a może to jest dobry trop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Panowie a może to jest dobry trop?

stań na górce -- sproboj puscis na luz ,niech sie kola zaczna toczyc ,automatycznie obroty rosna :) wniosek jest oczywisty ze sygnał idzie z ABS-u. Nie wiem po co tak jest zrobione,moze ktos probował to zmienic??                                                          Natomiast co do obrotów przy odpalaniu na zimnym silniku dalej nikt nic nie wie?? /nawet servis  Krzeminki w KRK nie miał takiego przypadku i nikt nic nie wie,ale dowiedziałem sie ze maja zdolnych mechaników  i jak zostawie autko to napewno cos poradza:):) doradca techniczny chyba po szkole gastronomicznej, chyba tylko zlecenia wie jak wypisac!!

Edytowane przez rabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do obrotów na luzie jeśli nie były by podwyższone to brakło by wam siły przy hamowaniu mój xtrail i dwa inne kolegów mają tak samo raczej musi tak być i niema w tym od strony technicznej nic dziwnego.Co do obrotów na zimnym silniku myślę że jestem na dobrej drodze i nie długo wyeliminuję chyba  to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do obrotów na luzie jeśli nie były by podwyższone to brakło by wam siły przy hamowaniu mój xtrail i dwa inne kolegów mają tak samo raczej musi tak być i niema w tym od strony technicznej nic dziwnego.Co do obrotów na zimnym silniku myślę że jestem na dobrej drodze i nie długo wyeliminuję chyba  to.

  Trzymam za Ciebie kciuki. Daj znac najszybciej jak mozesz bo niedługo dopadnie mnie nerwica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dla kolegów których irytuje otwieranie na dwa razy i mają okrągły pilot opisałem łatwą przeróbkę  dokładnie co trzeba zrobić temat  

OTWIERANIE Z PILOTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik na listwie wtryskowej może tu być winny jutro dojdzie założe i sprawdze zamowiłem używany nowy z listwą tylko w serwisie 4500zł

No i dzisiaj na popie wtryskowej dojżałem że mamy czujnik temperatury paliwa przynajmniej na taki wygląda wykręciłem go i raczej to czunik tem.podmienie go jutro u xtraila brata kolejną pruba zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawor na listwie podmienialem i nie pomogło, na odlaczonym zaworze pracuje pieknie i pali ale moze rozwalic wtryski i wezyki... Daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik jeszcze nie dotarł tyle co dowiedziałem się na temat tych czujników na listwie do 114 koni musi być czujnik z czarną obudową do 136 koni niby brązowa ale nie wiem ile w tym prawdy czujnik temperatury na popie podmieniłem ale nic nie dało.U ciebie dobrze pali chociaż bez tego czujnika u mnie bez niego nie da rady. Masz możliwość przed zapaleniem rano odłączyć na 5 min i załączyć potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak i nie. Można zepsuc wtryskiwacze lub rozsadzic wezyki poniewaz ten czujnik to zawor regulacji cisnienia. Ja już jestem po skracaniu zepsutego wezyka... Daj znac co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm A przyszła mi jeszcze jedna rzecz. Moglibyście sprawdzić jakie jest położenie przepustnicy według ECM silnika w momencie tych podwyższonych obrotów? Trzeba podłączyć OBD skaner i sprawdzić ten parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od kiedy w dieselach jest przepustnica


podsumowując czujnik ciśnienia nie doszedł jak dojdzie i to nie pomoże to w tedy koniec pomysłów i robię patent na oszukania czujnika temperatury na około 5 min załączany jakimś czasowym przekaźnikiem bo to mnie już dobija.


czytałem trochę o tych przypadłościach i zastanawiam się czy ten problem wysokich obrotów tyczy się tylko silników  114 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Niech będzie, nie przepustnica tylko IAC - Intake Air Control valve actuator. A po naszemu zawór sterujący przepływem powietrza. Może być? W YD25 jest chociaż widzę że YD22 chyba go nie ma. A jeśli go nie ma to sygnał jest podawany na podstawie korelacji z APPS'a czyli czujnika położenia pedału gazu i te dane chciałbym abyś uzyskał.

 

Szukając źródła problemu trzeba skupić się na sekwencjach ECM silnika. Jak w każdym YD, ECM posiada trzy zapisane mapy: startową (start signal), "jałową" (idle control), i normalną (normal control).

Za obroty odpowiadają następujące czujniki w YD22:

 

Mapa startowa: czujnik temperatury płynu chłodzącego (temperatura silnika), czujnik położenia wału (prędkość obrotowa silnika), czujnika położenia wałka rozrządu (położenie tłoka), przełącznik zapłonu (uruchamianie silnika), czujnik ciśnienia listwy paliwowej (ciśnienie paliwa). Pobierana jest także informacja o położeniu pedału gazu jako przygotowanie do użycia odpowiedniej mapy po uruchomieniu.

Sekwencja wygląda następująco: W momencie gdy ECM dostanie sygnał z przełącznika zapłonu, ECM adaptuje zapisaną w pamięci mapę zapłonu w zależności od korelacji pomiędzy temperaturą silnika, jego prędkością obrotową oraz ciśnieniem na listwie. Im zimniejszy silnik tym bogatsza dawka paliwa. Mapa przełączana jest na pozostałe w momencie przekroczenia odpowiedniej prędkości obrotowej.

 

Mapa "jałowa": czujnik temperatury płynu chłodzącego (temperatura silnika), czujnik położenia wału (prędkość obrotowa), akumulator (napięcie instalacji), czujnik położenia pedału gazu, czujnik ciśnienia listwy paliwowej (ciśnienie paliwa), czujnik prędkości pojazdu, czujnik układu klimatyzacji (klimatyzacja włączona lub wyłączona).  3 ostatnie są przesyłane przez magistralę CAN a nie bezpośrednio do ECM. Teraz system wtryskowy jest tak sterowany aby utrzymać stała prędkość obrotową silnika nie zależnie od jego obciążenia. ECM będzie obniżał stopniowo prędkość obrotową tak aby utrzymać jak najniższą ale zdolna do pracy, wraz z wzrastającą temperaturą silnika.

 

Mapa normalna akurat nie jest tutaj nam potrzebna. Istnieją jeszcze dwa tryby pracy mapy normalnej: maksymalnego obciążenia oraz deceleracji. Opisany problem występuje zaraz po uruchomieniu i jak podejrzewam w trakcie uruchamiania. W związku że nie ma żadnego kodu błędu należy sądzić że wszystkie czujniki pracują zgodnie ze swoimi normami które są opisane w ECM silnika. Więc problem polega na tym że ECM podnosi prędkość obrotową na podstawie sygnału któregoś z czujników. W codziennych warunkach uważamy pracę tego czujnika za błędną ale nie wykracza ona poza określoną normę więc ECM błędu nie wyrzuca.

 

Ponieważ czujnik podaje nieprawidłowy sygnał w trakcie i po uruchomieniu należy skupić się nad czujnikami które są ujęte w obydwóch mapach, czyli:

- czujnik temperatury płynu chłodzącego

- czujnik położenia pedału gazu

- czujnik położenia wału

- czujnik ciśnienia listwy paliwa

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za bardzo fachowy opis na pewno masz racje co do czujników i całej reszty.Więc wymieniłem już czujniki:

-położenia pedału gazu

-temperatury płynu obydwa

-czujnik położenia wału i wałka rozrządu

-czujnik temperatury paliwa na pompie

został mi czujnik na listwie paliwa do wymiany.Jak to już nie pomoże to nie wiem.Podmieniałem już nawet komputer z mobi i sterownik odpowiadający za wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełożyłem potencjometr gazu od innego xtraila który chodzi bez żadnych problemów nic nie ustawiałem.Dziś rozpiąłem kabel z czujnika temper. płynu  chłodniczego podpiąłem czujnik inny podgrzałem go trochę i pali bez problemu na obroty się nie wkręcił.Jeśli nie pomoże wymiana czujnika na listwie wtryskowej będę myślał jak fachowo oszukać trochę ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem sobie te trzy strony wypowiedzi, lecz nigdzie nie zauważyłem aby było jakieś stwierdzenie i potwierdzenie iż pompa podaje prawidłowe ciśnienie. 

W silnikach 114kM są chyba dwa zawory (zielony i czerwony) natomiast w 136kM jest jeden. One są najczęstszą przyczyną obrotów oraz i mocy. Lecz o mocy tutaj nie było wzmianki.

Często osoby wymieniają zawory lub na początek zakupują nowe oringi (1,50zł) i to pomaga.

Lecz ja tutaj widzę, że wolicie wydawać kasiorkę na nowe podzespoły, niż udać się do dobrego Centrum Boscha, gdzie za pomocą programu Consult i po wprowadzeniu odpowiednich danych (marka, model, silnik) program wyświetla fabryczne parametry które powinny być oraz parametry jakie są aktualnie. Porównuje je a następnie wprowadza się korekty - mówią na to potocznie >kalibracja pompy<. Pompa ustawia się do fabrycznych a zarazem oprogramowanie Consult przypomina o sprawdzeniu i wprowadzeniu danych co do wydajności paliwa na wszystkich wtryskach. Prócz tego sprawdzenie wszelkich parametrów-pomiarów elektrycznych. To wszystko zrobi Consult i oczywiście dobry mechanik który zna się na tym oprogramowaniu - a nie tylko posiada taki sprzęt

Takie usługi kosztują w granicach 200-350 zł w zależności od warsztatu, województwa, miasta. 

Co do czujnika na listwie - jak już tyle kupujecie, to kupcie dwa, na listwie wysokiego ciśnienia są dwa czujniki (bynajmniej u mnie w 136kM.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa podaje`tak jak czytales zapewne w innych postach na ten temat 80 bar gdzie normalnie powinna podawac od 34 do najwyzej 40. W przypadku mojego nissana na wolnych obrotach praca nie jest rowna, po odpieciu zaworu ktory jest zarazem czujnikiem pracuje ksiazkowo i nie wchodzi na obroty. Po podgrzaniu czujnika do temperatury powyzej 20 stopni tez jest OK. Cos wysterowuje pompe przez dokladnie minute na wyzsze cisnienie i osiaga w tym czasie 3500 obrotow. W SERWISIE NISSANA przypadek nie jest znany i nie wiedza czy dadza rade. Serwis BOSCH kolego nie ma ZConsulta tylko KTS ktory nie posiada wszystkich funkcji np jak resetowanie ustawien pompy, a reczne resetowanie przynajmniej u mnie nie dziala. Napiecia na przewodach ksiazkowe - czujnik pedalu gazu w pierwszym polozeniu 1.08 w drugim 1.18-1.20. Jakies pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Serwis BOSCH kolego nie ma ZConsulta tylko KTS ktory nie posiada wszystkich funkcji np jak resetowanie ustawien pompy, a reczne resetowanie przynajmniej u mnie nie dziala. 

To tutaj Ci już Ci nie pomogę - jeśli i warsztat nie pomógł bo nie ma tego co powinien.

Mnie kiedyś zrobiono z dnia na dzień - a dlatego tak długo, bo pozostawili samochodzik na dworze do następnego dnia, celem sprawdzenia po nocy i na mrozie. 

Innemu forumowiczowi (któremu dałem namiary) zrobili w czasie 20 min, a wcześniej stracił też wiele czasu i pieniążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...