stefek998 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 co do tych zaworów na pompie brachol ma 136 km i ma też dwa zawory.Kasy wielkiej nie wydałem na razie bo czujniki były podmieniane od xtrala który pracuje książkowo .Trochę czasu straciłem niby ale xtrala w małym palcu powoli mam. Opanowałem szybką przeróbkę otwierania wszystkich drzwi za jednym naciśnięciem opisałem to ,problem zamykania okna od strony pasażera itd.więc do końca to nie jest czas stracony ale ktoś mi dzisiaj napisał że faktycznie wymienił te zawory i problem ustał. Więc zostanie kupić zawory za 800zŁ lub kupić pompę używaną za połowę ryzykują że będą ok.Za nim jednak wywalę kasę to zrobię podmiankę jak zwykle i na pewno napisze co było przyczyną a co rozwiązaniem POZDRAWIAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Masz chociaż na tyle dobrze, że cały czas możesz od kogoś pożyczać podzespoły na sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Niech walczy będzie skarbnica wiedzy na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 przełożyłem potencjometr gazu od innego xtraila który chodzi bez żadnych problemów nic nie ustawiałem.Dziś rozpiąłem kabel z czujnika temper. płynu chłodniczego podpiąłem czujnik inny podgrzałem go trochę i pali bez problemu na obroty się nie wkręcił.Jeśli nie pomoże wymiana czujnika na listwie wtryskowej będę myślał jak fachowo oszukać trochę ten czujnik. No i jak tam? Masz jakies efekty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Czy ktos prawdził filtr powietrza?????? Ostatnio naszła mnie taka mysl po rozmowie z mechanikiem-miesiac temu został załozony nowy ale postanowiłem załozyc inny nowy nie orginał ale polski filtron.Moje zdziwienie było duze bo po porownaniu obu ten z filtrona miał papier delikatny natomiast ten załozony juz to chyba z kartonu był zrobiony,wiec przepływ powietrza tez był inny.Na nastepny dzien po zapaleniu obroty były takie jak miały byc Zaczynam sie zastanawiac czy przyczyna tego całego zamieszania nie jest ilosc powietrza przechodzacego przez przepływomierz.Czy ma ktos załozony orginalny filtr ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zmieniony filtr powietrza- bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 witam nie odzywałem się bo mój czujnik przepad u kuriera znalazła się paczka uszkodzona ale pan mi wysłał drugi i w końcu dotarł.Cała listwa z czujnikiem.Po przełożeniu mogę stwierdzić że pomogło,więc jutro na 100% sprawdzę ale już dzisiaj silnik był wychłodzony i nie wkręcił się na 3500 a na 1000 jestem dobrej myśli.Po dodaniu gazu pedałem po balansował okolicach 2000 ale z tendencją spadkową .Na pewno lepiej się zbiera ale trochę gorzej zapala w sensie tym że musi więcej przerzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Napisz jutro jak tylko sprawdzisz temat. Czyli najlepiej juz rano. Jak pomoże to zamawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 jestem po próbie i są zmiany ale ostatecznie wkręcił się na obroty.Po odpaleniu wszedł na 1100 po około 20s 1500 po 10s 2000 i bardzo powoli coraz więcej ale naprawdę powoli.Jak przekroczył 2500 zgasiłem auto.Czytałem o tym filtrze i uchyliłem pokrywę filtra odpaliłem drugi raz i nie wszedł wyżej niż 1200 i spadł po 5s na 800i było dobrze ale nie wiem czy pomogło uchylenie pokrywy filtra czy nie.Czujnik kupiłem używany więc też nie wiem czy w 100% jest igła.Jutro znowu próba ale najpierw uchylę pokrywę filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Mysza w dolocie puszki, najlepszy filtr powietrza ma filtron ten z metalową siatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Ciekawy jestem czy ostatecznie wymiana listwy z zaworem pomoze i czy numer zawou starego i nowego zgadza sie. Umnie wymiana fitra powietrza nic nie dała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Mysza w dolocie puszki, najlepszy filtr powietrza ma filtron ten z metalową siatką. Po wymianie sie poprawiło. Byc moze przepustowosc filtrona jest podobna ale jeszcze czegos mu brakuje. ALE CZY KTOS MA ZAŁOZONY ORGINAŁ NISSANA?? Edytowane 11 Grudnia 2015 przez rabe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Po wymianie sie poprawiło. Byc moze przepustowosc filtrona jest podobna ale jeszcze czegos mu brakuje. ALE CZY KTOS MA ZAŁOZONY ORGINAŁ NISSANA?? TZN ze przestał wchodzic na 3500 obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 dzisiaj sprawdziłem dodatkowo zawory SCV myślałem że wykręcić je z pompy będzie ciężko ale nie było źle. Oringi ok słychać że działają jak podałem im napięcie,przeczyściłem itd.A co do zaworu na listwie podłożyłem delikatną podkładkę jutro rano zobaczymy. W końcu się udało max doszedł do 1100 obr. po dodaniu gazu ładnie zchodzi z obrotów. Wymiana czujnika na listwie była rozwiazaniem w 80% a pozostałe 20% to mała podkładka dołożona około 0.5mm w zaworku z drugiej strony listwy albo wykręcenie zaworów SCV przedmuchanie opukiwanie czyszczenie (rozrusznie ich).Temat wysokich obrotów uważam jak dlamnie za zamknięty dzięki za rady podpowiedzi w razie jakich kolwiek pytań proszę pisać pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 dzisiaj sprawdziłem dodatkowo zawory SCV myślałem że wykręcić je z pompy będzie ciężko ale nie było źle. Oringi ok słychać że działają jak podałem im napięcie,przeczyściłem itd.A co do zaworu na listwie podłożyłem delikatną podkładkę jutro rano zobaczymy. W końcu się udało max doszedł do 1100 obr. po dodaniu gazu ładnie zchodzi z obrotów. Wymiana czujnika na listwie była rozwiazaniem w 80% a pozostałe 20% to mała podkładka dołożona około 0.5mm w zaworku z drugiej strony listwy albo wykręcenie zaworów SCV przedmuchanie opukiwanie czyszczenie (rozrusznie ich).Temat wysokich obrotów uważam jak dlamnie za zamknięty dzięki za rady podpowiedzi w razie jakich kolwiek pytań proszę pisać pozdrawiam. Jeżeli to nie problem proszę podaj nr zaworu. U mnie jest czarny ale wystepowaly tez brazowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Nie wiem czy numer zaworu coś ci pomoże bo sprawdzałem u 4 xtraili i każdy miał inny numer.Ogółem do 114 km czarny do 138 km niby brązowy.Ale pisze z innego powodu dzisiaj xtrail mój znowu się wkręcił myślę że wykręcenie zaworów scv i zrobienie tego co wyżej opisałem miało bardzo krótkotrwały efekt i pewnie pomoże dopiero ich wymiana.Używany kosztuje 100zł. myślę wymienić czerwony doczytałem dzisiaj i faktycznie to co robiłem z zaworkami SCV miało sens.Ale jest konkretny sposób i tak zrobie. Nie moczyłem je w nafcie i w tym czasie podawać napięcie należy.Poczytajcie myślę że to może być rozwiązaniem.http://avensis.info/viewtopic.php?f=71&t=10436 i jeszcze podpowiedź zaworki są przykręcone małymi śrubami na ampul ale odkręcajcie je dokładnie porządnym kluczem bo trzymają strasznie mocno a jak przekręcicie to masakra. będziecie cały dzień się męczyć i to jest fakt.Więc dużo cierpliwości porządne klucze dużo wyczucia jak nie puszcza opukać młotkiem przez dorniczek ( kawałek twardego metalowego pręta) . Pozdrawiam Edytowane 14 Grudnia 2015 przez stefek998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Zawory są różne w zależności od pompy paliwa. W Patku jest pompa Denso HP3 i ma jeden brązowy zawór ale jest on inny niż w T30, więc nie sugerujcie się kolorami. YD22 miał montowane dwa typy pomp Denso, HP3 z jednym SCV i HP2 z dwoma zaworami SCV. Z podawaniem napięcia to bym się wstrzymał. Zawór SCV odpowiada za regulację ciśnienia i poziom otwarcia jest zależny od podanego napięcia. W związku z czym można go uszkodzić a wtedy potrzebna będzie wymiana. Problemy z zaworem SCV są związane z opóźnieniem zmiany poziomu otwarcia ze względu na ilość brudu która znajduje się w mechanizmie zaworu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podłączyć pompę na stole testowym i podać paliwo wraz z środkiem czyszczącym. Pamiętajcie także że praca zaworu SCV jest rejestrowana przez ECM i dlatego po każdej jego zmianie w tym czyszczeniu należy zresetować ECM aby silnik "nauczył" się pracować z nowym zaworem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) No dobrze, jestem po podmianie czujnika - zaworu na listwie. Oczywiscie bez efektu. "Dawca" pracuje wyśmienicie a moj X zachowuje się jak Boeing przed startem. U mnie problem wystepował zarowno na nowej jak i starej pompie. Pompa była sprawdzana w serwisie pomp i stwierdzono ze wszystko OK a stan wskazuje na niski przebieg podany w aukcji. Niestety nie mam jak zresetować ECM, chyba ze zadziała sposob z wyjeciem bezpiecznikow. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez TSA55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 kolego nie wiem czy sposób z bezpiecznikami działa ale mogę sprawdzić jak napiszesz jakie wyłączyć. A co do tych obrotów myślę że nie obędzie się bez wymiany zaworów SCV, przynajmniej u mnie. Jutro jak będę miał chęci podmienię zaworki z innego X. ewentualnie mam możliwość potraktować zaworki myjką ultradźwiękową ale to w piątek sprubuje znalazłem ten sposób 3 bezpieczniki będę próbował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Tu nie chodzi o odłączenie ECU od źródła zasilania bo to nic nie da. Trzeba wydać polecenie kasowania danych zarejestrowanych. A to zrobisz albo Consultem albo poprzez odpowiedni algorytm w czasie gdy komputer będzie podawał błędy mrugając lampką Check Engine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 kolego dzięki za rade ale mam pytanko.czy na 200% tylko te dwa sposoby wchodzą w grę?. I jakim minimum Consultem jeśli jesteś z orientowany. I jeśli dobrze cie zrozumiałem nie ważne co wymienię czy podmienię bez Consulta nic to nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 W Patku możns zresetować komputer poprzez kombinację stacyjka pedał hamulca. Pewnie w T30 też się tak da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 kolego możesz napisać jak reset wygląda w tym patku u mnie typowy reset nie działa 3s 5 razy pedal gazu 7s czekać itd. nie wiem czy jestem z orientowany dobrze ale reset by mi pomógł .Consult min. 2 jest mi potrzebny. czy ma ktoś pomysł na reset pomysł xtrail T30 114km rok 2002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 jeśli to jest ta procedura wchodzenia w tryb serwisowy to jest wątek, że to nie zawsze wychodzi trzeba czasem 20 razy spróbować aż wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Jeżeli reset nie działa to błąd jest permanentny-zwarcie, wskazania czujnika z poza dopuszczalnego zakresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.