Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za wysokie obroty T30


stefek998
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

co do tych zaworów na pompie brachol ma 136 km i ma też dwa zawory.Kasy wielkiej nie wydałem na razie bo czujniki były podmieniane od xtrala który pracuje książkowo .Trochę czasu straciłem niby ale xtrala w małym palcu powoli mam. Opanowałem szybką przeróbkę otwierania wszystkich drzwi za jednym naciśnięciem opisałem to ,problem zamykania okna od strony pasażera itd.więc do końca to nie jest czas stracony ale ktoś mi dzisiaj napisał że faktycznie wymienił te zawory i problem ustał. Więc zostanie kupić zawory za 800zŁ lub kupić pompę używaną za połowę ryzykują że będą ok.Za nim jednak wywalę kasę to zrobię podmiankę jak zwykle i na pewno napisze co było przyczyną a co rozwiązaniem POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełożyłem potencjometr gazu od innego xtraila który chodzi bez żadnych problemów nic nie ustawiałem.Dziś rozpiąłem kabel z czujnika temper. płynu  chłodniczego podpiąłem czujnik inny podgrzałem go trochę i pali bez problemu na obroty się nie wkręcił.Jeśli nie pomoże wymiana czujnika na listwie wtryskowej będę myślał jak fachowo oszukać trochę ten czujnik.

No i jak tam? Masz jakies efekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos prawdził filtr powietrza?????? Ostatnio naszła mnie taka mysl po rozmowie z mechanikiem-miesiac temu został załozony nowy ale postanowiłem załozyc inny nowy nie orginał ale polski filtron.Moje zdziwienie było duze bo po porownaniu obu ten z filtrona miał papier delikatny natomiast ten załozony juz to chyba z kartonu był zrobiony,wiec przepływ powietrza tez był inny.Na nastepny dzien po zapaleniu obroty były takie jak miały byc :dribble: Zaczynam sie zastanawiac czy przyczyna tego całego zamieszania nie jest ilosc powietrza przechodzacego przez przepływomierz.Czy ma ktos załozony orginalny filtr :nissan: ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam  nie odzywałem się bo mój czujnik przepad u kuriera znalazła się paczka uszkodzona ale pan mi wysłał drugi i w końcu dotarł.Cała listwa z czujnikiem.Po przełożeniu mogę stwierdzić że pomogło,więc jutro na 100% sprawdzę ale już dzisiaj silnik był wychłodzony i nie wkręcił się na 3500 a na 1000 jestem dobrej myśli.Po dodaniu gazu pedałem po balansował okolicach 2000  ale z tendencją  spadkową .Na pewno lepiej się zbiera ale trochę gorzej zapala w sensie tym że musi więcej przerzucić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po próbie i są zmiany ale ostatecznie wkręcił się na obroty.Po odpaleniu wszedł  na 1100 po około 20s 1500 po 10s 2000 i bardzo powoli coraz więcej ale naprawdę powoli.Jak przekroczył 2500 zgasiłem auto.Czytałem o tym filtrze i uchyliłem pokrywę filtra odpaliłem drugi raz i nie wszedł wyżej niż 1200 i spadł po 5s na 800i było dobrze ale nie wiem czy pomogło uchylenie pokrywy filtra czy nie.Czujnik kupiłem używany więc też nie wiem czy w 100% jest igła.Jutro znowu próba ale najpierw uchylę pokrywę filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem czy ostatecznie wymiana listwy z zaworem pomoze i czy numer zawou starego i nowego zgadza sie. Umnie wymiana fitra powietrza nic nie dała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysza w dolocie puszki, najlepszy filtr powietrza ma filtron ten z metalową siatką.

 Po wymianie sie poprawiło.  Byc moze przepustowosc filtrona jest podobna ale jeszcze czegos mu brakuje. ALE CZY KTOS MA ZAŁOZONY ORGINAŁ NISSANA??

Edytowane przez rabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Po wymianie sie poprawiło.  Byc moze przepustowosc filtrona jest podobna ale jeszcze czegos mu brakuje. ALE CZY KTOS MA ZAŁOZONY ORGINAŁ NISSANA??

TZN ze przestał wchodzic na 3500 obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem dodatkowo zawory SCV myślałem że wykręcić je z pompy będzie ciężko ale nie było źle. Oringi ok słychać że działają jak podałem im napięcie,przeczyściłem itd.A co do zaworu na listwie podłożyłem delikatną podkładkę jutro rano zobaczymy.


W końcu się udało :D  max doszedł do 1100 obr. po dodaniu gazu ładnie zchodzi z obrotów. Wymiana czujnika na listwie była rozwiazaniem w 80%  a pozostałe 20% to mała podkładka dołożona około 0.5mm w zaworku z drugiej strony listwy albo wykręcenie zaworów SCV przedmuchanie opukiwanie czyszczenie (rozrusznie ich).Temat wysokich obrotów uważam jak dlamnie za zamknięty dzięki za rady podpowiedzi w razie jakich kolwiek pytań proszę pisać  pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem dodatkowo zawory SCV myślałem że wykręcić je z pompy będzie ciężko ale nie było źle. Oringi ok słychać że działają jak podałem im napięcie,przeczyściłem itd.A co do zaworu na listwie podłożyłem delikatną podkładkę jutro rano zobaczymy.

W końcu się udało :D  max doszedł do 1100 obr. po dodaniu gazu ładnie zchodzi z obrotów. Wymiana czujnika na listwie była rozwiazaniem w 80%  a pozostałe 20% to mała podkładka dołożona około 0.5mm w zaworku z drugiej strony listwy albo wykręcenie zaworów SCV przedmuchanie opukiwanie czyszczenie (rozrusznie ich).Temat wysokich obrotów uważam jak dlamnie za zamknięty dzięki za rady podpowiedzi w razie jakich kolwiek pytań proszę pisać  pozdrawiam.

Jeżeli to nie problem proszę podaj nr zaworu. U mnie jest czarny ale wystepowaly tez brazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy numer zaworu coś ci pomoże bo sprawdzałem u 4 xtraili i każdy miał inny numer.Ogółem do 114 km czarny do 138 km niby brązowy.Ale pisze z innego powodu dzisiaj xtrail mój znowu się wkręcił myślę że wykręcenie zaworów scv i zrobienie tego co wyżej opisałem miało  bardzo krótkotrwały efekt i pewnie pomoże dopiero ich wymiana.Używany kosztuje 100zł. myślę wymienić czerwony 


doczytałem dzisiaj i faktycznie to co robiłem z zaworkami SCV miało sens.Ale jest konkretny sposób i tak zrobie. Nie moczyłem je  w nafcie i w tym czasie podawać napięcie należy.Poczytajcie myślę że to może być rozwiązaniem.http://avensis.info/viewtopic.php?f=71&t=10436


i jeszcze podpowiedź zaworki są przykręcone małymi śrubami na ampul ale odkręcajcie je dokładnie porządnym kluczem bo trzymają   strasznie mocno a jak przekręcicie to masakra. będziecie cały dzień się męczyć i to jest fakt.Więc dużo cierpliwości porządne klucze dużo wyczucia jak nie puszcza opukać młotkiem przez dorniczek ( kawałek twardego metalowego pręta) . Pozdrawiam

Edytowane przez stefek998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są różne w zależności od pompy paliwa. W Patku jest pompa Denso HP3 i ma jeden brązowy zawór ale jest on inny niż w T30, więc nie sugerujcie się kolorami. YD22 miał montowane dwa typy pomp Denso, HP3 z jednym SCV i HP2 z dwoma zaworami SCV.

 

Z podawaniem napięcia to bym się wstrzymał. Zawór SCV odpowiada za regulację ciśnienia i poziom otwarcia jest zależny od podanego napięcia. W związku z czym można go uszkodzić a wtedy potrzebna będzie wymiana. Problemy z zaworem SCV są związane z opóźnieniem zmiany poziomu otwarcia ze względu na ilość brudu która znajduje się w mechanizmie zaworu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podłączyć pompę na stole testowym i podać paliwo wraz z środkiem czyszczącym.

 

Pamiętajcie także że praca zaworu SCV jest rejestrowana przez ECM i dlatego po każdej jego zmianie w tym czyszczeniu należy zresetować ECM aby silnik "nauczył" się pracować z nowym zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, jestem po podmianie czujnika - zaworu na listwie. Oczywiscie bez efektu. "Dawca" pracuje wyśmienicie a moj X zachowuje się jak Boeing przed startem. U mnie problem wystepował zarowno na nowej jak i starej pompie. Pompa była sprawdzana w serwisie pomp i stwierdzono ze wszystko OK  a stan wskazuje na niski przebieg podany w aukcji. Niestety nie mam jak zresetować ECM, chyba ze zadziała sposob z wyjeciem bezpiecznikow.

Edytowane przez TSA55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie wiem czy sposób z bezpiecznikami działa ale  mogę sprawdzić jak napiszesz jakie wyłączyć. A co do tych obrotów myślę że nie obędzie się bez wymiany zaworów SCV,  przynajmniej u mnie. Jutro jak będę miał chęci podmienię zaworki z innego X.


ewentualnie mam możliwość potraktować zaworki myjką ultradźwiękową  ale to w piątek sprubuje


znalazłem ten sposób 3 bezpieczniki będę próbował  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o odłączenie ECU od źródła zasilania bo to nic nie da. Trzeba wydać polecenie kasowania danych zarejestrowanych. A to zrobisz albo Consultem albo poprzez odpowiedni algorytm w czasie gdy komputer będzie podawał błędy mrugając lampką Check Engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego dzięki za rade ale mam pytanko.czy na 200% tylko te dwa sposoby wchodzą w grę?. I jakim minimum  Consultem  jeśli jesteś z orientowany.


I jeśli dobrze cie zrozumiałem nie ważne co wymienię czy podmienię bez Consulta nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Patku możns zresetować komputer poprzez kombinację stacyjka pedał hamulca. Pewnie w T30 też się tak da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego możesz napisać jak reset wygląda w tym patku


u mnie typowy reset nie działa

3s 5 razy pedal gazu 7s czekać itd.


nie wiem czy jestem z orientowany dobrze ale reset by mi pomógł .Consult min. 2 jest mi potrzebny.


czy ma ktoś pomysł na reset pomysł xtrail T30 114km rok 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to jest ta procedura wchodzenia w tryb serwisowy to jest wątek, że to nie zawsze wychodzi trzeba czasem 20 razy spróbować aż wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli reset nie działa to błąd jest permanentny-zwarcie, wskazania czujnika z poza dopuszczalnego zakresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...