stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Witam wszystkich posiadaczy x-trala.Mam taki problem po odpaleniu rano zimnego silnika wkręca się sam na 3.5tys obrot. i trwa to około 1 minute i spada na właściwe. Moje auto to T30 114km 2.2dci.Brak błędów podmienione wszystkie czujniki temperatury wału wałka roz. potencjometr gazu z innego X-trala który nie ma tego problemu. Proszę o pomoc może ktoś opanował te dziwną przypadłość.Pozdrawiam z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 (edytowane) Komputer z jakiejś przyczyny podaje za dużą ilość paliwa ale nie przez usterkę tylko przez jeden z parametrów które otrzymuje. Pasowałoby podłączyć jakiś OBD skaner i aplikacją Torque lub inną odczytać: wskazania temperatury silnika, wskazania położenia przepustnicy przy tych wysokich obrotach. Edytowane 17 Listopada 2015 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Z tego co czytałem boryka się z tym problemem sporo ludzi a co do obrotów myślę też że to jakiś parametr po który komputer głupieje ale odczyty temperatury i inne przed odpaleniem są ok.Brat ma też x-trail bez tego problemu obrotów i obydwa były sprawdzone pod kontem parametrów porównawczo żadnych odchyleń.Mam jeszcze plan przełożenia od brachola x-trail komputer oczywiście mobi będę musiał ogarną ale jestem zdesperowany więc w tym tygodniu zobaczę czy to coś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Przed odpaleniem to mogą sobie być. Należy sprawdzić odczyt z czujników w trakcie tych podwyższonych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Sprawdź wtyczkę od pompy paliwa cr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 sprawdzę ale domyślam się że twoja sugestia co do wtyczki jest czymś spowodowana może się podzielisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Podzielę. Wywalało mi błąd p0628, zapalały się kontrolki od esp, auto przechodziło w tryb serwisowy a przy starcie skakały obroty. Błędu nie mogłem wykasować dopóki nie okazało się że wtyczka jest poluzowana, po odłączeniu i ponownym podłączeniu wszystko ok. Objawy nie występowały wszystkie naraz i od razu, zaczęło się od skoku obrotów, później esp i tryb service. I takie spostrzeżenie: jezeli błąd powoduje odłączony czujnik zwarcie czy przerwany przewód to nie można wykasować błędu, w przypadku uszkodzonego podzespołu np. pompy Cr, błąd można zawsze wykasować a po uruchomieniu auta ewentualnie powróci. Moim zdaniem pomocne w diagnozowaniu awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 tylko że u mnie nie ma żadnego błędu i jak obroty zejdą 3.5 tys po niespełna 1min to jest już wszystko ok,chyba że autko postoi kilka godzin całkowicie ostygnie to znowu to samo.Ale sprawdzę wszystkie wtyczki na pompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Przyczyna nie leży w pompie ani żadnym innym elemencie pod względem elektrycznym bo komputer miałby w pamięci kody błędów a z opisu wynika że komputer jest czysty. Po prostu otrzymuje nieprawidłową wartość któregoś z parametru wykorzystywanego do kontrolowania obrotów silnika. Nie pojawi się błąd bo wartość tego parametru nie przekracza zakresu dopuszczonego przez oprogramowanie ECM silnika. Przykładowo uszkodzony czujnik temperatury podaje wartość powiększoną o 20 st.C. Wraz ze wzrostem temperatury rzeczywistej czujnik wskazuje prawidłowe wartości. Jaki może być efekt ano taki że zimny silnik "myśli" że jest rozgrzany i uruchamia się bez dodatkowej dawki paliwa. To tak w ramach przykładu. Dlatego też trzeba sprawdzić co otrzymuje komputer w momencie gdy obroty są podwyższone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 rozumie ten tok myślenia a jak bym ściągnę kable z każdego czujnika temperatury pojedynczo i każdy zetknę na krótko to pokaże wartość max plusie i powinno być dobrze zgadza się przekładałem wszystkie czujniki od xtrala który pracuje normalnie oprócz czujnika temperatury cieczy od zegara ale on niema chyba na to wpływu chociaż jak zdjąłem wtyczkę od temperatury silnika te na dwóch kablach czyli do komputera pokazał błąd ikona silnika zapaliła się ale nie weszedł na obroty czujnik kupiony nowy.i tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Silnik może przełączyć się w tryb awaryjny i wtedy tego typu test nie da prawidłowego wyniku. Sprawdź najpierw co wskazują czujniki w momencie gdy występują te podwyższone obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 umówiłem się z znajomym elektrykiem i zostawiłem nissana dzień wcześniej na drugi dzień rano odpalił i nic dziwnego w parametrach nie zauważył.Nie licząc 3.5 tys obrotów przez nie cała minute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Hmmm. Więc będzie potrzebny Consult II i kontrola danych w trakcie sekwencji startowej i tuż po niej. Jest w Consulcie coś takiego jak kontrola parametrów silnika i sekwencji startowej. podawane są wszystkie informacje typu jakie ciśnienia na wtryskach, ilość wtryskiwanego paliwa, stopień otwarcia przepustnicy, procentowa ilość naciśniętego pedału gazu, pomiar jakości powietrza przez przepływomierz, otwarcie zaworu EGR etc. Sumując są wszystkie parametry które używa ECM do prawidłowej pracy silnika. Następnie porównuje się je do wartości referencyjnych i robi diagnozę problemu. Przykładowo przy np 2500rpm ciśnienie na listwie waha się w zakresie od do. Kurcze że nie mam serwisówki do YD22. Ma ktoś? Podzieli się? Pomożemy obrać dobry kurs w szukaniu problemu. Stefek a pamiętasz od kiedy to się zaczęło? Robiłeś coś przy aucie w tym czasie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 auto zakupiłem nie cały miesiąc temu i na drugi dzień jak go odpaliłem to obroty już były za wysokie pan który sprzedał mi auto zapewne ZAPOMNIAŁ wspomnieć o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Zatem trop wiedzie ku czemuś drogiemu i upierdliwemu. taki objaw powoduje czujnik chłodziwa. Ale to pewnie instalacja wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Cały czas szukam przyczyny i po przełożeniu komputera z mobi kom.od sterowania wtryskami następny kierunek jaki obrałem to EGR po zaślepieniu blaszką okazało się że xtrail wszedł na wysokie obroty ale dopiero po jakieś minucie anie jak to robił po 5s przy okazji zauważyłem że ktoś odłączył z obiegu chłodnice spalin po sprawdzeniu okazała się oczywiście że jest nie szczelna i co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Zaklej chłodnicę spalin i podłącz wszystko tak jak było. Napisz jaki efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 (edytowane) Zaklej chłodnicę spalin i podłącz wszystko tak jak było. Napisz jaki efekt. na pewno napisze ale jeszcze jedno zrobię wymienię drugi czujnik temperatury płynu chłodniczego tego na jednym kablu bo myślałem że steruje tylko zegarem jednak dziś odkryłem że nie tylko a i tak nadaje się do wymiany bo jest trochę uszkodzony zobaczymy mam prośbę dla kolegów posiadających t30 114kn o zerknięcie i podanie numerów czujnika na listwie wtryskowej z góry dziękuje Edytowane 22 Listopada 2015 przez stefek998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) Witam.Mam ten sam problem,zapalam ob.roty sie trzymaja przez chwile na1000-1100 po chwile ida na 2500. po jakims czasie same spadaja.Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa ;w czasie jazdy po wyrzuceniu na luz obroty zostaja na 1300,spadaja dopiero w momencie spadku szybkosci do :0 Poniewaz jestem swiezo po zakupie x traila 2,2 ON wiec musze sie cos dowiedziec od Was bo fachowcy roztaczaja swoje wizje ,co raz to inne kazdy.Moze ma ktos z Was jakies info na ten temat. Pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2015 przez rabe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Normalnie podczas toczenia się na luzie obroty silnika utrzymują się powyżej 1000 obrotów/min spadają do 800 po zatrzymaniu się auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 26 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2015 Panowie, ta sama przypadlosc 3500 obrotów przez min. Podmienianie czujniki temp, wałka, przepływomierz. Jedynie spokojnie pali po zdjeciu kostki z czujnika na listwie wtryskowej. Po minucie pracuje jak nalezy. Podmiana czujnika z drugiego x-sa nie przyniosła pozytywnych rezultatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Panowie, ta sama przypadlosc 3500 obrotów przez min. Podmienianie czujniki temp, wałka, przepływomierz. Jedynie spokojnie pali po zdjeciu kostki z czujnika na listwie wtryskowej. Po minucie pracuje jak nalezy. Podmiana czujnika z drugiego x-sa nie przyniosła pozytywnych rezultatów. no mają te auta dziwną przypadłość dziwi mnie to że nikt jeszcze nie rozpracował tego ja już wszystko chyba przełożyłem od innego Xtraila.Dzisiaj grzebałem przy egr i zmieniałem czujnik i zawór też trochę przeregulowałem i miałem odciętą chłodnice spali bo była dziurawa i za 15 zł na allegro zamówiłem i założyłem zobaczymy czy to coś zmieni.Dziwnie zachowywał się xtrail mojego brata jak poszła chłodnica oleju którą do płynu dostawał się olej .Cały układ płynu chłodzącego był zawalony nagrzewnica i cała reszta w tedy auto wchodziło mu na obroty.Jak układ w końcu się przeczyścił obroty się unormowały ale nie mam pojęcia w jaki sposób to mogło być powiązane.No i jeszcze te nie schodzące obroty książkowo jak kolega opisał 1300 a jak całkiem się zatrzymuje to na 800 kolego opisz co z tą kostką na listwie coś więcej ja mam 114 konny silnik i jak przełożyłem czujnik na listwie od Xtraila 136 konny to wszedł na obroty 3500 ale dopiero po minucie. Kolego TSA55 robiłem próbę z tym czujnikiem na listwie wtryskowej jak ściągnę kostkę to nie ma opcji że auto w ogóle odpaliło a jak ściągnę po odpaleniu natychmiast gaśnie.Ale przyczyną tych obrotów może być ten czujnik dlatego że jak wkręciłem od nissana almery to wszedł na jeszcze wyższe obroty od innego xtraila wszedł ale dopiero po minucie a ogólnie zmienia im się opór w zależności od temperatury reagują na ciepło więc tłumaczyło by to wysokie obroty na zimnym silniku.kupił bym nowy czujnik ale do xtraila pytałem się w dwóch sklepach nie ma takiej opcji.Możliwe że z całą listwą jedynie mogę szukać używanego .Myślę jutro zrobić doświadczenie ogrzeje ten czujnik np.suszarką do włosów i zobaczymy co w tedy zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Normalnie podczas toczenia się na luzie obroty silnika utrzymują się powyżej 1000 obrotów/min spadają do 800 po zatrzymaniu się auta. mam rozumiec ze Eko Dreiv to u Japonczyków nie wystepuje,i silnik sie kreci na tych obrotach cały czas nawet jak nie ciagnie a koła sie obracaja?? Jesli na 3b.jest za mało a przy 2b sam dostaje ciagu bo takie obroty sa zawsze to cos chyba nie tak??/szczególnie przy pokonywaniu ronda/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Słowo klucz na dzisiaj "na luzie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 moze byc ;na luzie jesli tak wolisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.