Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

za wysokie obroty T30


stefek998
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Permanentny błąd, który może być powodowany zwarciem/rozłączeniem lub uszkodzonym czujnikiem. W takiej sytuacji nie można wykasować błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd? Mieszacie ludzie. Przełączasz sterownik ECM w drugi tryb diagnostyczny następnie naciskając pedał gazu przez określony czasu uruchamiasz komendę kasowania błędów. Wyłączasz stacyjkę. I dopiero po jej ponownym włączeniu ECM będzie sprawdzał system na obecność błędów nie inaczej. Więc skasować możesz wszystko bo systemu sprawdzi magistralę dopiero po ponownym uruchomieniu ECM.

 

Procedura w Patku wygląda tak:

1. Uruchamiasz zapłon.

2. Po 3 sekundach naciskach szybko pedał gazu 5 razy w ciągu 5 sekund (ponieważ czujnik TPS musi pokazać 100% i 0%, więc trzeba naciskać całkowicie do końca i puszczać z zdjęciem nogi z gazu)

3. Po 7 sekundach naciskasz gaz do oporu i trzymasz przez 10 sekund.

4. Lampka Check Engine zacznie błyskać. Jesteś w drugim trybie diagnostycznym. Lampka będzie błyskać kody błędów.

5. Naciskasz do oporu gaz i trzymasz przez co najmniej 10 sekund. System jak wykona kasowanie zacznie zgłaszać błąd 0000. Każde 0 to 10 błysków. Czyli po 40 błyskach masz 100% pewności że pamięć ECMu została wyczyszczona włącznie z ustawieniami SCV.

6. Wyłączasz stacyjkę. ECM przechodzi to pierwszego trybu diagnostycznego czyli normalnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze a jeśli czujnik podaje nienaturalny sygnał ( bo jest zepsuty ) to czy w momencie skasowania błędów i ponownego włączenia stacyjki nie wykryje go ( błędu) na nowo i użytkownik może mieć problem z wywnioskowaniem czy

1) skasowano błąd ale znów wyskoczył

2) procedura kasowania w jego aucie nie zadziałała ? 

 

Niektóre błędy auto wykryje dopiero po odpaleniu lub po czasie ( np wariowanie auta po osiągnięciu temp bo czujnik świruje powyżej np 50stopni ) . Ale gdy czujnik podaje odczyt z d*py permanentnie to komputer chyba się skapnie zaraz po przekręceniu stacyjki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytać nie umiecie? Po skasowaniu danych z ECM system potwierdza kodem 0000 oczyszczenie pamięci. Nie znajdzie żadnych nowych błędów dopóki nie zostanie przełączony w pierwszy tryb diagnostyczny a ten będzie dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki.

 

Carbomer już tak kiedyś przez przypadek zrobiłem. Błąd skasował się, komputer potwierdził kodem 0000. Pojawił się ponownie po ponownym przekręceniu stacyjki. Więc wszystko działa jak opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wszystko fajnie ale najpierw by mi musiała ta kontrolka od silnika zacząć mrugać.Mimo wielokrotnych prób z stoperem w ręku ani razu mi się nie udało.Nie wiem czy to działa przy 2.2 di 114 km 2002r..Dzisiaj wymieniłem zawory SCV na nowe koszt 660zł z dostawą do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzebałem FSM do YD22 z tego roku. ECM nie ma drugiego trybu w związku z czym nie ma samo-diagnostyki pozostaje Consult. Znalazłem natomiast jeszcze jedną rzecz o której wspominano w toku tego tematu. Mianowicie jest funkcja kalibracji pedału gazu a dokładnie jego pozycji spoczynkowej. Wymaga Consulta i wykonuje się ją po wymianie czujnika pedału gazu lub ECM. Jest też funkcja testu zaworu upustowego listwy paliwowej polega ona na podniesieniu ciśnienia do 135MPa, jeśli paliwo się wydobywa to CR do wymiany. Obawiam się ż ECM z systemem CR nie jest zintegrowany w tych modelach i może się okazać że będzie potrzebna wizyta w zakładzie który posiada komputer Denso do diagnostyki CR.

 

Znalazłem jeszcze jedną rzecz. Dopiero wersja YD22 po 2004 roku posiada zintegrowany system CR z ECM silnika. Więc funkcja kalibracji zaworów SCV jest możliwa z poziomu Consulta. Istnieje możliwość skasowania błędów w ECM po wyłączeniu źródła zasilania na co najmniej 24 godziny. Dane ustawienia zaworów SCV nie zostaną skasowane.

 

Drugi tryb diagnostyczny został wdrożony w YD22 po roku 2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wszystko fajnie ale najpierw by mi musiała ta kontrolka od silnika zacząć mrugać.Mimo wielokrotnych prób z stoperem w ręku ani razu mi się nie udało.Nie wiem czy to działa przy 2.2 di 114 km 2002r..Dzisiaj wymieniłem zawory SCV na nowe koszt 660zł z dostawą do domu.

Pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak wymiana zaworów SCV mojemu X nie pomogła. Lepiej z chodzi z obrotów ale jak jest zimny to się wkręca nadal 3500obr.Chyba bez konsulta się nie obędzie. Bardziej mu pomogła wymiana czujnika na listwie ale też nie do końca.


dzwoniłem do nissana Kalisz 150zl pod konsulta podepną i niech to ogarniają zobaczymy. W nowym roku jadę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Chyba bez konsulta się nie obędzie...... 

.....dzwoniłem do nissana Kalisz 150zl pod konsulta podepną i niech to ogarniają zobaczymy. W nowym roku jadę....

A pisałem o tym już w poscie 48 na 3 stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego i chwała ci za to że pisałeś nikt nie mówił że nie masz racji,ale na temat byłem dziś w serwisie nissan w Kaliszu. Podłączyli się wykasowali błędy i trochę ręce rozłożyli jak usłyszeli co już wymieniłem w nim.Powiedziałem im że wymieniłem zawory SCV zapytali czy na nowe i oryginalne.Potem zrobili adaptacje pompy z nowymi zaworami.Jutro się okaże rano co się stanie.Jedyne co mogę napisać na tą chwile o salonie nissan to super obsługa bardzo uprzejmi w porządku chłopaki.


poszedłem jeszcze dzisiaj odpalić i niestety 3200 obrotów czy ma  ktoś jeszcze jakiś pomysł .Nie wiem jak dokładnie ale zastanawiam się jak wysterować równą temperaturę około 15-20 stopni C jak auto odpali nie zależnie jaka panuje na zewnątrz przez około 5-7min.W tedy auto by na pewno nie weszło na obroty. 


myślę coś takiego  zakupić http://allegro.pl/timer-przekaznik-czasowy-led-1-impuls-4-czasy-12v-i5898336847.htmlzasilanie tego układu zrobię z ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kup elma na bluetooth  i zczytasz parametry np  czujnika temperatury i  potencjometru gazu . 30 zł kosztuje to ustrojstwo a program torque znajdziesz w necie. Błędy też odczytuje i pozwala kasować

U mnie łączy się bez problem w dci z 2004r.  

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elm 327 na bt to fajne rozwiązanie a zaplikacja torque naprawdę  łatwo i szybko można pokasować błędy i fajnie podaje w czasie pracy silnika odczyty, nie wiem czy to jest ważne ale zaobserwowałem ze ten elm 327 na bt mini jest lepszy komunikuje się bez problemów bardziej pewny, natomiast ten elm327 takie większy jak paczka papierosów to jest bardziej usterkowy nie zawsze się komunikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam właśnie ten mniejszy w niebieskiej przezroczystej obudowie, Prosto z chin zamówiłem to mnie 18zł wyszedł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio odpalałem na ninusowej temporaturze i jest idealnie poprostu :dribble: ale za to jak jest w +sie to obroty ida na 2500 :( Rozmawiałem na ten temat z elektrykiem i wine za to ponosi ponoc czujnik temperatury/wymieniłem juz 1z tyłu silnika od str grozi/ale ponoc jest jeszcze jeden- moze ktos wie gdzie on jest??

Edytowane przez rabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno napisze ale jeszcze jedno zrobię wymienię drugi czujnik  temperatury płynu chłodniczego tego na jednym kablu bo myślałem że steruje tylko zegarem  jednak dziś odkryłem że nie tylko a i tak nadaje się do wymiany  bo jest trochę uszkodzony zobaczymy

mam prośbę dla kolegów posiadających t30 114kn  o zerknięcie i podanie numerów czujnika na listwie wtryskowej z góry dziękuje

Kolego mam identyczny problem rano wchodzi na takie same obroty i czas podobny i wraca do normy tylko jak jest zimno czyli koło zera i poniżej  i tez szukam przyczyny  wymieniłem czujnik temperatury dwupinowy i nic myslałem ze przepływomierz ale też nic ,czy tobie po wymianie czujnika plynu chłodzącego jednopinowego przeszło?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich posiadaczy x-trala.Mam taki problem jak wielu  po odpaleniu rano zimnego silnika wkręca się sam na 3.5tys-4000 obrot.


i trwa to około 1-2 minuty i spada na właściwe wspomne ze dzieje sie tak tylko  zimą i blisko zera i poniżej. Moje auto to T30 114km 2.2di.Brak błędów wymieniony czujnik temperatury dwupinowy i przepływomierz i nic


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest już o tym wątek poszukaj, tylko większość tych problemów wynika z półmilionowego przebiegu. Twój szacowny motor ma 14 lat x 30 tys.= ? Czyli to tak jakbyś się dziwił, że 80 latek ma zadyszkę i się tym czasem wkurza.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101461-za-wysokie-obroty-t30/

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...