stefek998 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 to znaczy co dokładnie te permanetne zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Permanentny błąd, który może być powodowany zwarciem/rozłączeniem lub uszkodzonym czujnikiem. W takiej sytuacji nie można wykasować błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Jaki błąd? Mieszacie ludzie. Przełączasz sterownik ECM w drugi tryb diagnostyczny następnie naciskając pedał gazu przez określony czasu uruchamiasz komendę kasowania błędów. Wyłączasz stacyjkę. I dopiero po jej ponownym włączeniu ECM będzie sprawdzał system na obecność błędów nie inaczej. Więc skasować możesz wszystko bo systemu sprawdzi magistralę dopiero po ponownym uruchomieniu ECM. Procedura w Patku wygląda tak: 1. Uruchamiasz zapłon. 2. Po 3 sekundach naciskach szybko pedał gazu 5 razy w ciągu 5 sekund (ponieważ czujnik TPS musi pokazać 100% i 0%, więc trzeba naciskać całkowicie do końca i puszczać z zdjęciem nogi z gazu) 3. Po 7 sekundach naciskasz gaz do oporu i trzymasz przez 10 sekund. 4. Lampka Check Engine zacznie błyskać. Jesteś w drugim trybie diagnostycznym. Lampka będzie błyskać kody błędów. 5. Naciskasz do oporu gaz i trzymasz przez co najmniej 10 sekund. System jak wykona kasowanie zacznie zgłaszać błąd 0000. Każde 0 to 10 błysków. Czyli po 40 błyskach masz 100% pewności że pamięć ECMu została wyczyszczona włącznie z ustawieniami SCV. 6. Wyłączasz stacyjkę. ECM przechodzi to pierwszego trybu diagnostycznego czyli normalnej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 No dobrze a jeśli czujnik podaje nienaturalny sygnał ( bo jest zepsuty ) to czy w momencie skasowania błędów i ponownego włączenia stacyjki nie wykryje go ( błędu) na nowo i użytkownik może mieć problem z wywnioskowaniem czy 1) skasowano błąd ale znów wyskoczył 2) procedura kasowania w jego aucie nie zadziałała ? Niektóre błędy auto wykryje dopiero po odpaleniu lub po czasie ( np wariowanie auta po osiągnięciu temp bo czujnik świruje powyżej np 50stopni ) . Ale gdy czujnik podaje odczyt z d*py permanentnie to komputer chyba się skapnie zaraz po przekręceniu stacyjki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Sq9mps odepnij wtyczkę np. od zaworu scv i wykasuj błąd, tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Czytać nie umiecie? Po skasowaniu danych z ECM system potwierdza kodem 0000 oczyszczenie pamięci. Nie znajdzie żadnych nowych błędów dopóki nie zostanie przełączony w pierwszy tryb diagnostyczny a ten będzie dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki. Carbomer już tak kiedyś przez przypadek zrobiłem. Błąd skasował się, komputer potwierdził kodem 0000. Pojawił się ponownie po ponownym przekręceniu stacyjki. Więc wszystko działa jak opisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 tak potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 panowie wszystko fajnie ale najpierw by mi musiała ta kontrolka od silnika zacząć mrugać.Mimo wielokrotnych prób z stoperem w ręku ani razu mi się nie udało.Nie wiem czy to działa przy 2.2 di 114 km 2002r..Dzisiaj wymieniłem zawory SCV na nowe koszt 660zł z dostawą do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Przegrzebałem FSM do YD22 z tego roku. ECM nie ma drugiego trybu w związku z czym nie ma samo-diagnostyki pozostaje Consult. Znalazłem natomiast jeszcze jedną rzecz o której wspominano w toku tego tematu. Mianowicie jest funkcja kalibracji pedału gazu a dokładnie jego pozycji spoczynkowej. Wymaga Consulta i wykonuje się ją po wymianie czujnika pedału gazu lub ECM. Jest też funkcja testu zaworu upustowego listwy paliwowej polega ona na podniesieniu ciśnienia do 135MPa, jeśli paliwo się wydobywa to CR do wymiany. Obawiam się ż ECM z systemem CR nie jest zintegrowany w tych modelach i może się okazać że będzie potrzebna wizyta w zakładzie który posiada komputer Denso do diagnostyki CR. Znalazłem jeszcze jedną rzecz. Dopiero wersja YD22 po 2004 roku posiada zintegrowany system CR z ECM silnika. Więc funkcja kalibracji zaworów SCV jest możliwa z poziomu Consulta. Istnieje możliwość skasowania błędów w ECM po wyłączeniu źródła zasilania na co najmniej 24 godziny. Dane ustawienia zaworów SCV nie zostaną skasowane. Drugi tryb diagnostyczny został wdrożony w YD22 po roku 2005. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 panowie wszystko fajnie ale najpierw by mi musiała ta kontrolka od silnika zacząć mrugać.Mimo wielokrotnych prób z stoperem w ręku ani razu mi się nie udało.Nie wiem czy to działa przy 2.2 di 114 km 2002r..Dzisiaj wymieniłem zawory SCV na nowe koszt 660zł z dostawą do domu. Pomogło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 powiem tak wymiana zaworów SCV mojemu X nie pomogła. Lepiej z chodzi z obrotów ale jak jest zimny to się wkręca nadal 3500obr.Chyba bez konsulta się nie obędzie. Bardziej mu pomogła wymiana czujnika na listwie ale też nie do końca. dzwoniłem do nissana Kalisz 150zl pod konsulta podepną i niech to ogarniają zobaczymy. W nowym roku jadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 .....Chyba bez konsulta się nie obędzie...... .....dzwoniłem do nissana Kalisz 150zl pod konsulta podepną i niech to ogarniają zobaczymy. W nowym roku jadę.... A pisałem o tym już w poscie 48 na 3 stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 kolego i chwała ci za to że pisałeś nikt nie mówił że nie masz racji,ale na temat byłem dziś w serwisie nissan w Kaliszu. Podłączyli się wykasowali błędy i trochę ręce rozłożyli jak usłyszeli co już wymieniłem w nim.Powiedziałem im że wymieniłem zawory SCV zapytali czy na nowe i oryginalne.Potem zrobili adaptacje pompy z nowymi zaworami.Jutro się okaże rano co się stanie.Jedyne co mogę napisać na tą chwile o salonie nissan to super obsługa bardzo uprzejmi w porządku chłopaki. poszedłem jeszcze dzisiaj odpalić i niestety 3200 obrotów czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł .Nie wiem jak dokładnie ale zastanawiam się jak wysterować równą temperaturę około 15-20 stopni C jak auto odpali nie zależnie jaka panuje na zewnątrz przez około 5-7min.W tedy auto by na pewno nie weszło na obroty. myślę coś takiego zakupić http://allegro.pl/timer-przekaznik-czasowy-led-1-impuls-4-czasy-12v-i5898336847.htmlzasilanie tego układu zrobię z ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Próbowałeś przełożyć ECM z innego X'a?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefek998 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 przekładałem komputer i mobi z innego X nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Może kup elma na bluetooth i zczytasz parametry np czujnika temperatury i potencjometru gazu . 30 zł kosztuje to ustrojstwo a program torque znajdziesz w necie. Błędy też odczytuje i pozwala kasować U mnie łączy się bez problem w dci z 2004r. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSA55 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 A moze cos takiego? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=termostat+z+regulatorem&bmatch=engagement-v10-promo-sm-mcf-sqm-hou-1-3-1218 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikollajj Opublikowano 9 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2016 elm 327 na bt to fajne rozwiązanie a zaplikacja torque naprawdę łatwo i szybko można pokasować błędy i fajnie podaje w czasie pracy silnika odczyty, nie wiem czy to jest ważne ale zaobserwowałem ze ten elm 327 na bt mini jest lepszy komunikuje się bez problemów bardziej pewny, natomiast ten elm327 takie większy jak paczka papierosów to jest bardziej usterkowy nie zawsze się komunikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 No ja mam właśnie ten mniejszy w niebieskiej przezroczystej obudowie, Prosto z chin zamówiłem to mnie 18zł wyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabe Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Ostatnio odpalałem na ninusowej temporaturze i jest idealnie poprostu ale za to jak jest w +sie to obroty ida na 2500 Rozmawiałem na ten temat z elektrykiem i wine za to ponosi ponoc czujnik temperatury/wymieniłem juz 1z tyłu silnika od str grozi/ale ponoc jest jeszcze jeden- moze ktos wie gdzie on jest?? Edytowane 19 Stycznia 2016 przez rabe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqra1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 na pewno napisze ale jeszcze jedno zrobię wymienię drugi czujnik temperatury płynu chłodniczego tego na jednym kablu bo myślałem że steruje tylko zegarem jednak dziś odkryłem że nie tylko a i tak nadaje się do wymiany bo jest trochę uszkodzony zobaczymy mam prośbę dla kolegów posiadających t30 114kn o zerknięcie i podanie numerów czujnika na listwie wtryskowej z góry dziękuje Kolego mam identyczny problem rano wchodzi na takie same obroty i czas podobny i wraca do normy tylko jak jest zimno czyli koło zera i poniżej i tez szukam przyczyny wymieniłem czujnik temperatury dwupinowy i nic myslałem ze przepływomierz ale też nic ,czy tobie po wymianie czujnika plynu chłodzącego jednopinowego przeszło? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqra1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Witam wszystkich posiadaczy x-trala.Mam taki problem jak wielu po odpaleniu rano zimnego silnika wkręca się sam na 3.5tys-4000 obrot. i trwa to około 1-2 minuty i spada na właściwe wspomne ze dzieje sie tak tylko zimą i blisko zera i poniżej. Moje auto to T30 114km 2.2di.Brak błędów wymieniony czujnik temperatury dwupinowy i przepływomierz i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Zacznij używać jakiegoś dodatku do paliwa. np. pierwszy z brzegu i najtańszy http://allegro.pl/xeramic-diesel-protector-depresator-on-40-celc-1l-i5850458573.html?bi_s=internal&bi_c=37615&bi_m=automotive-art-offer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sqra1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 dzieki kolego sprawdzę recepturkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 (edytowane) jest już o tym wątek poszukaj, tylko większość tych problemów wynika z półmilionowego przebiegu. Twój szacowny motor ma 14 lat x 30 tys.= ? Czyli to tak jakbyś się dziwił, że 80 latek ma zadyszkę i się tym czasem wkurza. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101461-za-wysokie-obroty-t30/ Edytowane 22 Stycznia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.