Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie opony do Pathfindera


Dioblik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie odnosnie opon. Mam zamontowane opony z oznaczeniem m + s jednakze bez symbolu sniezynki. Domyslam sie ze to nie sa opony zimowe , ale czy mozna je potraktowac jako wielosezonowe?

Mam do zrobienia trase Uk - Polska na swieta no i sie zastanawiam. Jakie opony polecacie jesli chodzi o wielosezonowe ? A jakie jesli chodzi o zimowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pchaj się w wielosezonowe. W zimie za twarde, w lecie za miękkie. Na śliskim kiepsko trzymają samochód. Fabrycznie producent daje wielosezonowe GoodYear Wrangler HP All Weather, po pierwszym letnim sezonie gdy kupiłem Patka już chciałem się ich pozbyć, pierwsze śniegu przypieczętowały ich los. Kupiłem zimówki Yokohamy, Geolandar I/T+ (M+S, "Snieżynka na tle góry"). Wyhamować te ponad 2 tony na wielosezonówkach na śliskiej nawierzchni wymagało pracy i napędu i kierowcy.

 

Co tam masz założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Dusterze miałem założone wielosezonowe Głód Year cargo vector I i była to świetna decyzja. Bieżnik tej opony sprawdzał się na leki off road opona była c więc mocniejsza i po 70 kkm bez wymian na zimę miałem jeszcze ponad 7 mm bieznika. Niestety w naszym rozmiarze nie ma już opon dostawczych predestynujacych na lekki off road agresywnum bieznikiem. Zabawa konczy sie na 225 75 16 a to mi za wasko ale przy naszych zimach wbrew temu co uwazalem przez całe lata przychylam się do tego rozwiazania aby stosować opony całoroczne uterenowione. Sprawdza się to dla takich jak ja którzy patrzą na koszty i jeżdżą po asfalcie ale uprawiają lekką turystykę offroadowa jakąś legalną zrywka drzewa oczywiscie raz na jakiś czas dla odprężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony o oznaczeniu M+S nie są zimówkami a tylko oponami dopuszczonymi do jazdy w zimie, i zazwyczaj lepiej sie sprawdzającymi od typowych wielosezonowek (szosowych), pisze tu o oponach typu AT

Zimowki muszą mieć oznaczenie śnieżynki na tle gór. Zimowki są ok na ubitym i powiedzmy lodzie, zmrozonym asfalcie ale AT(zazwyczaj z oznaczeniem M+S)  sa lepsze w kopnym głębokim śniegu natomiast gorsze na ubitym i sliskim.

Zresztą przy ruszaniu czteronapędówką  nie ma to tak dużego znaczenia, np path ruszy i pod gorkę natomiast problemem jest jak kolega wyzej napisał wyhamować te ponad 2 tony.

Jesli ktoś chce mieć opony uniwersalne i na sfalt, off road oraz zimę to pozostaje kupić  coś typu AT z oznaczeniem M+S, oczywiście trzeba się liczyć iz zimą i na mokrym droga hamowania moze być wydłuzona.

jeśli ktoś nie daje w palnik i zimę jezdzi rozsądnie spokojnie da radę.

Ja śmigam na cooperach discoverer s/t max  (miękka mieszanka o dziwo nie zuzywają się jakoś nadmiernie) i jestem zadowolony, mam tez zimówki i też na nich pojechałem jak szmata na lodzie...... nie zmianiam pozostaję na ATkach.

o widze kolega z Bielska.... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...