Dioblik Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Witam Mam takie pytanie odnosnie opon. Mam zamontowane opony z oznaczeniem m + s jednakze bez symbolu sniezynki. Domyslam sie ze to nie sa opony zimowe , ale czy mozna je potraktowac jako wielosezonowe? Mam do zrobienia trase Uk - Polska na swieta no i sie zastanawiam. Jakie opony polecacie jesli chodzi o wielosezonowe ? A jakie jesli chodzi o zimowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Nie pchaj się w wielosezonowe. W zimie za twarde, w lecie za miękkie. Na śliskim kiepsko trzymają samochód. Fabrycznie producent daje wielosezonowe GoodYear Wrangler HP All Weather, po pierwszym letnim sezonie gdy kupiłem Patka już chciałem się ich pozbyć, pierwsze śniegu przypieczętowały ich los. Kupiłem zimówki Yokohamy, Geolandar I/T+ (M+S, "Snieżynka na tle góry"). Wyhamować te ponad 2 tony na wielosezonówkach na śliskiej nawierzchni wymagało pracy i napędu i kierowcy. Co tam masz założone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hakama 4x4 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 W Dusterze miałem założone wielosezonowe Głód Year cargo vector I i była to świetna decyzja. Bieżnik tej opony sprawdzał się na leki off road opona była c więc mocniejsza i po 70 kkm bez wymian na zimę miałem jeszcze ponad 7 mm bieznika. Niestety w naszym rozmiarze nie ma już opon dostawczych predestynujacych na lekki off road agresywnum bieznikiem. Zabawa konczy sie na 225 75 16 a to mi za wasko ale przy naszych zimach wbrew temu co uwazalem przez całe lata przychylam się do tego rozwiazania aby stosować opony całoroczne uterenowione. Sprawdza się to dla takich jak ja którzy patrzą na koszty i jeżdżą po asfalcie ale uprawiają lekką turystykę offroadowa jakąś legalną zrywka drzewa oczywiscie raz na jakiś czas dla odprężenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 opony o oznaczeniu M+S nie są zimówkami a tylko oponami dopuszczonymi do jazdy w zimie, i zazwyczaj lepiej sie sprawdzającymi od typowych wielosezonowek (szosowych), pisze tu o oponach typu AT Zimowki muszą mieć oznaczenie śnieżynki na tle gór. Zimowki są ok na ubitym i powiedzmy lodzie, zmrozonym asfalcie ale AT(zazwyczaj z oznaczeniem M+S) sa lepsze w kopnym głębokim śniegu natomiast gorsze na ubitym i sliskim. Zresztą przy ruszaniu czteronapędówką nie ma to tak dużego znaczenia, np path ruszy i pod gorkę natomiast problemem jest jak kolega wyzej napisał wyhamować te ponad 2 tony. Jesli ktoś chce mieć opony uniwersalne i na sfalt, off road oraz zimę to pozostaje kupić coś typu AT z oznaczeniem M+S, oczywiście trzeba się liczyć iz zimą i na mokrym droga hamowania moze być wydłuzona. jeśli ktoś nie daje w palnik i zimę jezdzi rozsądnie spokojnie da radę. Ja śmigam na cooperach discoverer s/t max (miękka mieszanka o dziwo nie zuzywają się jakoś nadmiernie) i jestem zadowolony, mam tez zimówki i też na nich pojechałem jak szmata na lodzie...... nie zmianiam pozostaję na ATkach. o widze kolega z Bielska.... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.