Adamo.79 Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 4 godziny temu, cezzar1 napisał: Jakim cudem może przybyć oleju? Nie wiem w jakich kręgach się obracasz, ale to brzmi tak, jak najlepszym sposobem na wyjście z biedy jest obrabować bank. DPFy w qq są bezproblemowe w użytkowaniu, a już w ogóle z 5 wtryskiem. Proszę daj wskazówki od czego zacząć, na co zwrócić uwagę bo u mnie to średnio załącza się co 50-100 km. Może nie martwiłbym sie aż tak gdyby nie pojawiało się to kopcnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarex777 Opublikowano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2020 ropa jest wtryskiwana do oleju 5 wtryskiem po to by przepalana wyczisciła DPF. a jesli nie przepali sie bo nie zdazy np jak przerwiesz proces to reszta zostaje w oleju i oleju " niby " przybywa. rozrzedzony jest z ropoą i moze dojsc do zatrcia silnika. jezeli bedziesz tego pilnował to nic sie nie stanie taki urok tych aut. czesta wymiana oleju i pilnowanie stanu najwazniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 @oskarex777 co Ty za brednie opowiadasz??? Ropa jest wtryskiwana do oleju??? Po to masz 5 wtryskiwacz (w 1,5dci) umieszczony bezpośrednio przed DPF, aby wywołać spalanie w DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Miałem 1.5dci, ta chmura biała z tyłu to wkurzające wypalanie dpf, zawsze zalapie nie wtedy kiedy trzeba. Fakt, ropa dostaje się do oleju ponieważ sterownik zwiekrza ilość paliwa by piąty wtrysk w dpf miał ciśnienie i rozpoczęło się wypalanie, dlatego zaleca się wymianę oleju co 10-15tys km. Najgorzej jest wtedy gdy rozpocznie się cykl wypalania, a kończymy jazdę w tym momencie, wtedy na 100%masz rope w oleju, specyficzny zapach na bagnecie i rzadki olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarex777 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Ale jak widać sa tacy którzy powiedza ze brednie opowiadasz. Najważniejsze ze wiemy co mówimy. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 16 godzin temu, oskarex777 napisał: Najważniejsze ze wiemy co mówimy. Najważniejsze, że powielacie mity. 20 godzin temu, wojtek2 napisał: Fakt, ropa dostaje się do oleju ponieważ sterownik zwiekrza ilość paliwa by piąty wtrysk w dpf miał ciśnienie i rozpoczęło się wypalanie, Kolejne bzdury. W jaki sposób przez piąty wtrysk, ON się dostanie do oleju silnikowego? 20 godzin temu, wojtek2 napisał: dlatego zaleca się wymianę oleju co 10-15tys km. Taką wymianę się zaleca nawet w silnikach bez FAP czy tam DPF, jak kto woli. 20 godzin temu, wojtek2 napisał: Najgorzej jest wtedy gdy rozpocznie się cykl wypalania, a kończymy jazdę w tym momencie, wtedy na 100%masz rope w oleju, specyficzny zapach na bagnecie i rzadki olej. To co opowiadasz, dotyczy zużytego silnika i lejących wtrysków, które nieprawidłowo rozpylają podczas normalnej pracy a co dopiero podczas wypalania. W sprawnym, szczelnym silniku, prawidłowo działających wtryskiwaczach nie ma takiego problemu. Zresztą w K9K (1,5dci) zwiększenie dawki przez wtryskiwacze główne jest na tyle niewielkie, że nie ma problemu z niespaleniem paliwa. Zaznaczam-w sprawnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xyz77 Opublikowano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2020 (edytowane) LIQUI MOLY CERATEC 300ML DODATEK USZLACHETNIAJĄCY DO OLEJU SILNIKOWEGO Liqui Moly nr 7181 lub 3721 Waszym zdaniem warto go dolewać z tym silnikiem 1,5dci ? Edytowane 22 Stycznia 2020 przez xyz77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2 Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 22.01.2020 o 10:12, cezzar1 napisał: Najważniejsze, że powielacie mity. Kolejne bzdury. W jaki sposób przez piąty wtrysk, ON się dostanie do oleju silnikowego? Taką wymianę się zaleca nawet w silnikach bez FAP czy tam DPF, jak kto woli. To co opowiadasz, dotyczy zużytego silnika i lejących wtrysków, które nieprawidłowo rozpylają podczas normalnej pracy a co dopiero podczas wypalania. W sprawnym, szczelnym silniku, prawidłowo działających wtryskiwaczach nie ma takiego problemu. Zresztą w K9K (1,5dci) zwiększenie dawki przez wtryskiwacze główne jest na tyle niewielkie, że nie ma problemu z niespaleniem paliwa. Zaznaczam-w sprawnym silniku. Proponuję koledze kupić sobie K9K i pojeździć trochę, nie u jednego mechanika byłem i nie jeden powiedział to samo, w tym 2 razy w ASOw Rzymie, nie raz miałem więcej oleju niż wlałem rozcieńczonego z ropą. Niewiem czy silnik przy 120 tys już jest aż tak bardzo zużyty żeby lały wtryski, a co dopiero puszczały pierścienie. Może kolega mówi o K9K w Clio, u mnie w 106KM tak właśnie się działo, z resztą nie tylko u mnie bo 103KM robił identycznie. Tak narodził się niby mit że kręci panewki, fakt, kręci przez rzadki olej, gdy ktoś zmienia raz na 30 tys km. Gdy zacząłem wymieniać olej co pół roku nie miałem problemów z dziwnymi odglosami, czy innymi dolegliwościami, biała chmura niestety jak była tak została, do czasu gdy pozbylem się go przy 186 tyś. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez wojtek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 22 godziny temu, wojtek2 napisał: Proponuję koledze kupić sobie K9K Nie chcę. Mamy sporo tego w firmie, ale w megane i w lagunach. Nie ma problemu z ropą w oleju. No ale jesteśmy na forum nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafer Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Dobra, skończcie słodko pierdzieć, bo zeszliście z tematu, bo przy wypalaniu DPF silnik pracuje tak samo. A "FAP, czy tam DPF, jak kto woli" to taka sama pomyłka jak powiedzieć na kaczkę kura. Co z tym pukaniem? Bo ja też mam po stronie pasażera niezłe disko! Po odpaleniu tak jakby uderzenie i klekotanie o większej częstotliwości (nie kle, kle, kle, a drrrrrrr) xD, niższe od klekotu silnika, słychać je tak jakby spod schowka. Po dodaniu delikatnie gazu powyżej 1000 obrotów cichnie. Poduszka dolna, czy dwumas? Lewarkiem nie narywa, silnik troszkę drga, a jak się od strony maski nachylę w stronę grodzi, to słyszę to dudniące pukanie. Nie jest to bociani klekot z silnika. Drrrrrrrr xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymonpogoda Opublikowano 28 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2023 W dniu 18.11.2015 o 18:45, yarkos napisał: Witam Mam do Was pytanie na temat silnika 1.5dci. Dokladanie mi chodzi o dziwny dzwiek wydobywajacy sie z silnika podczas jego pracy. Slychac taki cykliczny dziwiek. Po zgaszeniu silnika I ponownym zapaleniu dziwiek znikl. Po jakims czasie znow sie pojawil. NIe wiem czego szukac, dziwiek jest slyszalny w kabinie ale wew. silnika go nie slychac. Prosze Was o wasze wskazówki !!! Dzieki za pomoc Witam. Podbija temat. Nissan qq 1,5 dci kopci i stuka. Dpf wyczyszczony , 5 wtrysk wymieniony, wtryski sprawdzone i dale to samo. Dobrego doszła kontrolka dpf która się co jakiś czas zapala. Dym biały i śmierdzący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.