Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Note 2009 - problem ze szpilkami i piastą


blu88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie, jako posiadacz Nissana zarejestrowałem się na tym forum już jakiś czas temu, a do tej pory byłem jego biernym użytkownikiem. Czytałem Wasze ciekawostki. :)

 

Ostatnie wydarzenia z moim Notem sprawiły, że napisze dziś swój pierwszy post, niestety będzie on z prośbą o wsparcie przy usterce. :(

 

Autko: Nissan Note, rok produkcji 2009(po liftingu), silnik 1,4.

Moja lokalizacja: Łódź.

Autko zakupione w salonie, serwisowane było w ASO. Wymiany związanie z eksploatacją, brak usterek/napraw.

Coroczne zabiegi 'wulkanizacyjne' były przeprowadzane w okolicznych warsztatach.

 

Posiadam komplet kół zimowych i jak co roku postanowiłem je po 1 listopada przełożyć. Niestety przy odkręcaniu przedniej prawej strony, ukręciła mi się szpilka, zostawiając połowie w piaście... aby tego było mało ukręciła się też druga, dwie pozostałe wykręciły się bez problemu. Jedną z ukręconych byłem w stanie wyjąć 'ręcznie' - wykręcić. Druga zaś na tyle się zapiekła, że pomogło jedynie rozwiercanie jej w taki sposób aby nie uszkodzić gwintu. Udało się.... niestety nowa śruba już nie trzyma dobrze.

 

Przy odkręcaniu lewej strony, podszedłem jeszcze delikatniej, niestety ukręciła się jedna z nich.... która nadal pozostaje w piaście.

 

Z tyłem żadnych problemów nie miałem.

 

Zszokowany tak 'elastycznymi śrubami' wziąłem jedną z 'ukręconych' i potraktowałem ją młotkiem, aby sprawdzić twardość tego materiału. Ku mojemu zdziwieniu, tam gdzie uderzyłem miała ona ślad, jakbym uderzył w coś miękkiego....

Czy macie pomysł co mogło wpłynąć tak na tak ważne śruby?

 

Po tej sytuacji postanowiłem wymienić całe piasty wraz ze śrubami. 

Znalazłem coś takiego: 

http://www.pbauto.pl/piasta-kola-przod-nissan-micra-k12-note-e11-p-990.html

Jednak, dbając o bezpieczeństwo jak i mojego Nissana, zdecydowałem się również na wykonanie telefonu do ASO, celem zapytania o oryginalną część jak i usługę.

Ku mojemu zdziwieniu podano mi cenę 730 złotych za jedną piastę(samą część) plus 450 złotych usługa wymiany.

Dlatego zwątpiłem czy to piastą się nazywa i czy ja dobrze to określam. Zamierzam pojechać do ASO, celem wskazania o jaką część mi chodzi, gdyż różnica w cenie jest ogromna.

 

Dodatkowo zdecydowałem się poradzić się Was.

Czy mieliście/słyszeliście o podobnym przypadku?

Co uważacie?

 

PS: Przy okazji tego zabiegu wymieniłbym sobie łożyska w obu kołach, brak uwag do obecnych.

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie oraz wsparcie.

blu88.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie, jako posiadacz Nissana zarejestrowałem się na tym forum już jakiś czas temu, a do tej pory byłem jego biernym użytkownikiem. Czytałem Wasze ciekawostki. :)

 

Ostatnie wydarzenia z moim Notem sprawiły, że napisze dziś swój pierwszy post, niestety będzie on z prośbą o wsparcie przy usterce. :(

 

Autko: Nissan Note, rok produkcji 2009(po liftingu), silnik 1,4.

Moja lokalizacja: Łódź.

Autko zakupione w salonie, serwisowane było w ASO. Wymiany związanie z eksploatacją, brak usterek/napraw.

Coroczne zabiegi 'wulkanizacyjne' były przeprowadzane w okolicznych warsztatach.

 

Posiadam komplet kół zimowych i jak co roku postanowiłem je po 1 listopada przełożyć. Niestety przy odkręcaniu przedniej prawej strony, ukręciła mi się szpilka, zostawiając połowie w piaście... aby tego było mało ukręciła się też druga, dwie pozostałe wykręciły się bez problemu. Jedną z ukręconych byłem w stanie wyjąć 'ręcznie' - wykręcić. Druga zaś na tyle się zapiekła, że pomogło jedynie rozwiercanie jej w taki sposób aby nie uszkodzić gwintu. Udało się.... niestety nowa śruba już nie trzyma dobrze.

 

Przy odkręcaniu lewej strony, podszedłem jeszcze delikatniej, niestety ukręciła się jedna z nich.... która nadal pozostaje w piaście.

 

Z tyłem żadnych problemów nie miałem.

 

Zszokowany tak 'elastycznymi śrubami' wziąłem jedną z 'ukręconych' i potraktowałem ją młotkiem, aby sprawdzić twardość tego materiału. Ku mojemu zdziwieniu, tam gdzie uderzyłem miała ona ślad, jakbym uderzył w coś miękkiego....

Czy macie pomysł co mogło wpłynąć tak na tak ważne śruby?

 

Po tej sytuacji postanowiłem wymienić całe piasty wraz ze śrubami. 

Znalazłem coś takiego: 

http://www.pbauto.pl/piasta-kola-przod-nissan-micra-k12-note-e11-p-990.html

Jednak, dbając o bezpieczeństwo jak i mojego Nissana, zdecydowałem się również na wykonanie telefonu do ASO, celem zapytania o oryginalną część jak i usługę.

Ku mojemu zdziwieniu podano mi cenę 730 złotych za jedną piastę(samą część) plus 450 złotych usługa wymiany.

Dlatego zwątpiłem czy to piastą się nazywa i czy ja dobrze to określam. Zamierzam pojechać do ASO, celem wskazania o jaką część mi chodzi, gdyż różnica w cenie jest ogromna.

 

Dodatkowo zdecydowałem się poradzić się Was.

Czy mieliście/słyszeliście o podobnym przypadku?

Co uważacie?

 

PS: Przy okazji tego zabiegu wymieniłbym sobie łożyska w obu kołach, brak uwag do obecnych.

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie oraz wsparcie.

blu88.

Trochę jestem w szoku,Też mam Nota 2013,ale kół jeszcze nie zmieniałem,ciągle na letnich.

Za to w starym aucie,od samego początku,(20-cia lat) zmieniam dwa razy w roku i nic nie urwałem.

Może dlatego,że robię to sam i za każdym razem szpilkę pokrywam lekko smarem.

Do mierzenia twardości śruby są specjalne przyrządy,nie młotek,kiedyś się w to bawiłem mając dostęp w pracy.

Około 34 HRC twardości powinna mieć taka szpilka,jak coś nie pokręciłem,bo było to dość dawno.

Dla porównania np. kulka łożyskowa ma gdzieś 60-70 HRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle kosztuje ,masz porownanie oryginał OE- RUVILLE kontra zamiennik

http://www.autoczescionline24.pl/oenumber/40204ax600.html?gadw=1&gadw=1&gclid=CNXizPWcnckCFcUCcwods_8MfQ

 

Dziękuje za info i odnośnik.

 

Trochę jestem w szoku,Też mam Nota 2013,ale kół jeszcze nie zmieniałem,ciągle na letnich.

Za to w starym aucie,od samego początku,(20-cia lat) zmieniam dwa razy w roku i nic nie urwałem.

Może dlatego,że robię to sam i za każdym razem szpilkę pokrywam lekko smarem.

Do mierzenia twardości śruby są specjalne przyrządy,nie młotek,kiedyś się w to bawiłem mając dostęp w pracy.

Około 34 HRC twardości powinna mieć taka szpilka,jak coś nie pokręciłem,bo było to dość dawno.

Dla porównania np. kulka łożyskowa ma gdzieś 60-70 HRC.

 

Uwierz mi, też byłem. Gdybam, bo teraz tylko to mi zostało, że w warsztacie dokręcali tylko maszynowo i po tylu latach taki tego efekt.

Również zawsze praktykowałem posmarowanie przed wkręceniem i problemów nie było.

 

No nic, pozostaje mi to naprawić i zachować mądrość na przyszłość.

 

Dziękuje Wam za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...