blu88 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Witam Was serdecznie, jako posiadacz Nissana zarejestrowałem się na tym forum już jakiś czas temu, a do tej pory byłem jego biernym użytkownikiem. Czytałem Wasze ciekawostki. Ostatnie wydarzenia z moim Notem sprawiły, że napisze dziś swój pierwszy post, niestety będzie on z prośbą o wsparcie przy usterce. Autko: Nissan Note, rok produkcji 2009(po liftingu), silnik 1,4. Moja lokalizacja: Łódź. Autko zakupione w salonie, serwisowane było w ASO. Wymiany związanie z eksploatacją, brak usterek/napraw. Coroczne zabiegi 'wulkanizacyjne' były przeprowadzane w okolicznych warsztatach. Posiadam komplet kół zimowych i jak co roku postanowiłem je po 1 listopada przełożyć. Niestety przy odkręcaniu przedniej prawej strony, ukręciła mi się szpilka, zostawiając połowie w piaście... aby tego było mało ukręciła się też druga, dwie pozostałe wykręciły się bez problemu. Jedną z ukręconych byłem w stanie wyjąć 'ręcznie' - wykręcić. Druga zaś na tyle się zapiekła, że pomogło jedynie rozwiercanie jej w taki sposób aby nie uszkodzić gwintu. Udało się.... niestety nowa śruba już nie trzyma dobrze. Przy odkręcaniu lewej strony, podszedłem jeszcze delikatniej, niestety ukręciła się jedna z nich.... która nadal pozostaje w piaście. Z tyłem żadnych problemów nie miałem. Zszokowany tak 'elastycznymi śrubami' wziąłem jedną z 'ukręconych' i potraktowałem ją młotkiem, aby sprawdzić twardość tego materiału. Ku mojemu zdziwieniu, tam gdzie uderzyłem miała ona ślad, jakbym uderzył w coś miękkiego.... Czy macie pomysł co mogło wpłynąć tak na tak ważne śruby? Po tej sytuacji postanowiłem wymienić całe piasty wraz ze śrubami. Znalazłem coś takiego: http://www.pbauto.pl/piasta-kola-przod-nissan-micra-k12-note-e11-p-990.html Jednak, dbając o bezpieczeństwo jak i mojego Nissana, zdecydowałem się również na wykonanie telefonu do ASO, celem zapytania o oryginalną część jak i usługę. Ku mojemu zdziwieniu podano mi cenę 730 złotych za jedną piastę(samą część) plus 450 złotych usługa wymiany. Dlatego zwątpiłem czy to piastą się nazywa i czy ja dobrze to określam. Zamierzam pojechać do ASO, celem wskazania o jaką część mi chodzi, gdyż różnica w cenie jest ogromna. Dodatkowo zdecydowałem się poradzić się Was. Czy mieliście/słyszeliście o podobnym przypadku? Co uważacie? PS: Przy okazji tego zabiegu wymieniłbym sobie łożyska w obu kołach, brak uwag do obecnych. Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie oraz wsparcie. blu88. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 tyle kosztuje ,masz porownanie oryginał OE- RUVILLE kontra zamiennik http://www.autoczescionline24.pl/oenumber/40204ax600.html?gadw=1&gadw=1&gclid=CNXizPWcnckCFcUCcwods_8MfQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Witam Was serdecznie, jako posiadacz Nissana zarejestrowałem się na tym forum już jakiś czas temu, a do tej pory byłem jego biernym użytkownikiem. Czytałem Wasze ciekawostki. Ostatnie wydarzenia z moim Notem sprawiły, że napisze dziś swój pierwszy post, niestety będzie on z prośbą o wsparcie przy usterce. Autko: Nissan Note, rok produkcji 2009(po liftingu), silnik 1,4. Moja lokalizacja: Łódź. Autko zakupione w salonie, serwisowane było w ASO. Wymiany związanie z eksploatacją, brak usterek/napraw. Coroczne zabiegi 'wulkanizacyjne' były przeprowadzane w okolicznych warsztatach. Posiadam komplet kół zimowych i jak co roku postanowiłem je po 1 listopada przełożyć. Niestety przy odkręcaniu przedniej prawej strony, ukręciła mi się szpilka, zostawiając połowie w piaście... aby tego było mało ukręciła się też druga, dwie pozostałe wykręciły się bez problemu. Jedną z ukręconych byłem w stanie wyjąć 'ręcznie' - wykręcić. Druga zaś na tyle się zapiekła, że pomogło jedynie rozwiercanie jej w taki sposób aby nie uszkodzić gwintu. Udało się.... niestety nowa śruba już nie trzyma dobrze. Przy odkręcaniu lewej strony, podszedłem jeszcze delikatniej, niestety ukręciła się jedna z nich.... która nadal pozostaje w piaście. Z tyłem żadnych problemów nie miałem. Zszokowany tak 'elastycznymi śrubami' wziąłem jedną z 'ukręconych' i potraktowałem ją młotkiem, aby sprawdzić twardość tego materiału. Ku mojemu zdziwieniu, tam gdzie uderzyłem miała ona ślad, jakbym uderzył w coś miękkiego.... Czy macie pomysł co mogło wpłynąć tak na tak ważne śruby? Po tej sytuacji postanowiłem wymienić całe piasty wraz ze śrubami. Znalazłem coś takiego: http://www.pbauto.pl/piasta-kola-przod-nissan-micra-k12-note-e11-p-990.html Jednak, dbając o bezpieczeństwo jak i mojego Nissana, zdecydowałem się również na wykonanie telefonu do ASO, celem zapytania o oryginalną część jak i usługę. Ku mojemu zdziwieniu podano mi cenę 730 złotych za jedną piastę(samą część) plus 450 złotych usługa wymiany. Dlatego zwątpiłem czy to piastą się nazywa i czy ja dobrze to określam. Zamierzam pojechać do ASO, celem wskazania o jaką część mi chodzi, gdyż różnica w cenie jest ogromna. Dodatkowo zdecydowałem się poradzić się Was. Czy mieliście/słyszeliście o podobnym przypadku? Co uważacie? PS: Przy okazji tego zabiegu wymieniłbym sobie łożyska w obu kołach, brak uwag do obecnych. Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie oraz wsparcie. blu88. Trochę jestem w szoku,Też mam Nota 2013,ale kół jeszcze nie zmieniałem,ciągle na letnich. Za to w starym aucie,od samego początku,(20-cia lat) zmieniam dwa razy w roku i nic nie urwałem. Może dlatego,że robię to sam i za każdym razem szpilkę pokrywam lekko smarem. Do mierzenia twardości śruby są specjalne przyrządy,nie młotek,kiedyś się w to bawiłem mając dostęp w pracy. Około 34 HRC twardości powinna mieć taka szpilka,jak coś nie pokręciłem,bo było to dość dawno. Dla porównania np. kulka łożyskowa ma gdzieś 60-70 HRC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blu88 Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 tyle kosztuje ,masz porownanie oryginał OE- RUVILLE kontra zamiennik http://www.autoczescionline24.pl/oenumber/40204ax600.html?gadw=1&gadw=1&gclid=CNXizPWcnckCFcUCcwods_8MfQ Dziękuje za info i odnośnik. Trochę jestem w szoku,Też mam Nota 2013,ale kół jeszcze nie zmieniałem,ciągle na letnich. Za to w starym aucie,od samego początku,(20-cia lat) zmieniam dwa razy w roku i nic nie urwałem. Może dlatego,że robię to sam i za każdym razem szpilkę pokrywam lekko smarem. Do mierzenia twardości śruby są specjalne przyrządy,nie młotek,kiedyś się w to bawiłem mając dostęp w pracy. Około 34 HRC twardości powinna mieć taka szpilka,jak coś nie pokręciłem,bo było to dość dawno. Dla porównania np. kulka łożyskowa ma gdzieś 60-70 HRC. Uwierz mi, też byłem. Gdybam, bo teraz tylko to mi zostało, że w warsztacie dokręcali tylko maszynowo i po tylu latach taki tego efekt. Również zawsze praktykowałem posmarowanie przed wkręceniem i problemów nie było. No nic, pozostaje mi to naprawić i zachować mądrość na przyszłość. Dziękuje Wam za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Pełna odpowiedź na priv poszła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.