Gość Agata Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Witam, jestem nowa i zielona w kwestii mechaniki samochodowej, a posiadam Terrano 3.0 do jeżdżenia zasadniczo "normalnego":). Mam kłopot - auto przy włączonym napędzie na dwie osie nie jedzie podczas ciaśniejszych skrętów. Ciasne skręty w moim mieście są wszędzie więc jest to dla mnie problem zimową porą! Najpierw auto szarpie, dodaję gazu i jakoś wyjeżdżam z zakrętu, a w gorszej opcji mogę jechać tylko do przodu:/. Nie mówię tu o wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego na ciasnym placu tylko o jeździe w mieście na wąskich drogach i ciasnych rondach... Na pełnym napędzie jeżdżę mało, tylko zimą. Bardzo proszę o pomoc, co się dzieje i najlepiej jeszcze gdzie mogę to naprawić - mieszkam koło Katowic. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Nic nie rób Terrano z napędem 4x4 nie mozna jeździć po suchym asfalcie z włączonymi napędami Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 dokładnie tak i nie można przekraczać chyba 40 albo 60km/h w włączonymi napędami. Jeśli masz automatyczne sprzęgiełka, rozłączając napęd musisz cofnąć około jednego metra do tyłu aby się rozłączyły. to takie podstawowe informację których trzeba się nauczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 i nie można przekraczać chyba 40 albo 60km/h w włączonymi napędami. Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h hmm myślę, że bardziej chodziło o: - nie przekraczać 40km/h przy 4L - nie przekraczać 60km/h przy zmianie z 4H na 4L i odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie widzę z telefonu profilu Agaty ale coś mi się wydaje że to 3.0 oznacza T2 3.0Di ... czyli zabieraki i stale mielący most z "różnicówką" Może tam (oprócz wajchy reduktora) trzeba szukać przyczyny ?? Sienek ... załączanie/rozłączanie 4L wyłącznie przy prędkości =0 !!! Przy automacie to nawet na "neutralu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h hmm... było coś takiego. Wprawdzie nie pamiętam jakiej prędkości nie można przekraczać, ale Lemmy na pewno pamięta, bo jedne sprzęgiełka tak zajechał w moment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie widzę z telefonu profilu Agaty ale coś mi się wydaje że to 3.0 oznacza T2 3.0Di ... czyli zabieraki i stale mielący most z "różnicówką" Może tam (oprócz wajchy reduktora) trzeba szukać przyczyny ?? Sienek ... załączanie/rozłączanie 4L wyłącznie przy prędkości =0 !!! Przy automacie to nawet na "neutralu" fakt, chodziło mi o zmianę z 2H na 4H i odwrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragapol Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Agata temat jest prosty, jeśli jest tak jak przypuszcza Lemmy i masz zainstalowane zamiast sprzęgiełek automatycznych na stałe zabieraki to na asfalcie nie powinnaś jeździć z załączonym napędem na 4 koła (niezależnie czy 4H czy 4L). Jeśli masz automaty to też na suchym asfalcie nie włączaj napędu na 4 koła. Napęd możesz na stałe włączyć zimą (jak jest śnieg i ślisko na drodze i jak jedziesz w terenie po drodze o sypkiej nawierzchni). Jak masz wątpliwości co masz założone (automaty czy zabieraki) to napisz, jak coś to możemy się gdzieś zgadać w Kato czy okolicach i zobaczymy co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.