Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napęd 4x4.Terrano na napędzie 4x4 nie ciągnie w zakrętach


Gość Agata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowa i zielona w kwestii mechaniki samochodowej, a posiadam Terrano 3.0 do jeżdżenia zasadniczo "normalnego":). Mam kłopot - auto przy włączonym napędzie na dwie osie nie jedzie podczas ciaśniejszych skrętów. Ciasne skręty w moim mieście są wszędzie więc jest to dla mnie problem zimową porą! Najpierw auto szarpie, dodaję gazu i jakoś wyjeżdżam z zakrętu, a w gorszej opcji mogę jechać tylko do przodu:/. Nie mówię tu o wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego na ciasnym placu tylko o jeździe w mieście na wąskich drogach i ciasnych rondach...  Na pełnym napędzie jeżdżę mało, tylko zimą. Bardzo proszę o pomoc, co się dzieje i najlepiej jeszcze gdzie mogę to naprawić - mieszkam koło Katowic.

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rób Terrano z napędem 4x4 nie mozna jeździć po suchym asfalcie z włączonymi napędami

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak :) 

i nie można przekraczać chyba 40 albo 60km/h w włączonymi napędami. 

Jeśli masz automatyczne sprzęgiełka, rozłączając napęd musisz cofnąć około jednego metra do tyłu aby się rozłączyły.

 

to takie podstawowe informację których trzeba się nauczyć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i nie można przekraczać chyba 40 albo 60km/h w włączonymi napędami. 

 

Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości  ;)

Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości  ;)

Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h  :whistle:

hmm myślę, że bardziej chodziło o:

- nie przekraczać 40km/h przy 4L

- nie przekraczać 60km/h przy zmianie z 4H na 4L i odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę z telefonu profilu Agaty ale coś mi się wydaje że to 3.0 oznacza T2 3.0Di ... czyli zabieraki i stale mielący most z "różnicówką"

Może tam (oprócz wajchy reduktora) trzeba szukać przyczyny ??

Sienek ... załączanie/rozłączanie 4L wyłącznie przy prędkości =0 !!!

Przy automacie to nawet na "neutralu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz rozwinąć tę myśl, bo chyba mam wątpliwości  ;)

Na prawdę nie jechałeś z załączonymi napędami więcej niż 40km/h  :whistle:

 

hmm... było coś takiego. Wprawdzie nie pamiętam jakiej prędkości nie można przekraczać, 

ale Lemmy na pewno pamięta, bo jedne sprzęgiełka tak zajechał w moment  :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę z telefonu profilu Agaty ale coś mi się wydaje że to 3.0 oznacza T2 3.0Di ... czyli zabieraki i stale mielący most z "różnicówką"

Może tam (oprócz wajchy reduktora) trzeba szukać przyczyny ??

Sienek ... załączanie/rozłączanie 4L wyłącznie przy prędkości =0 !!!

Przy automacie to nawet na "neutralu" ;)

fakt, chodziło mi o zmianę z 2H na 4H i odwrotnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Agata temat jest prosty, jeśli jest tak jak przypuszcza Lemmy i masz zainstalowane zamiast sprzęgiełek automatycznych na stałe zabieraki to na asfalcie nie powinnaś jeździć z załączonym napędem na 4 koła (niezależnie czy 4H czy 4L). Jeśli masz automaty to też na suchym asfalcie nie włączaj napędu na 4 koła. Napęd możesz na stałe włączyć zimą (jak jest śnieg i ślisko na drodze i jak jedziesz w terenie po drodze o sypkiej nawierzchni). Jak masz wątpliwości co masz założone (automaty czy zabieraki) to napisz, jak coś to możemy się gdzieś zgadać w Kato czy okolicach i zobaczymy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...