sebastiw Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 No właśnie nigdzie nie pisałem o zmianie biegów... nie jestem mechanikiem, jeżdżę samochodami od 20 lat. Są takie lata, gdy jeżdżę bardzo dużo kkm, więc nabyłem już pewne doświadczenia i na nich opieram moje przypuszczenia. Czy są słuszne? nie mam pewności, ale skoro poduszka jest zerwana to warto ją wymienić... myślę, że nie jest tak do końca jak piszesz, bo poduszka daje o sobie znać właśnie wtedy, gdy silnik nagle zrywa się do mocniejszej pracy, wtedy zamiast zostać zamortyzowanym przez pracę poduszki to "skacze". Wszystko inne mam sprawdzone i jest w granicach przyzwoitości, no może prócz lekkiego luzu na prawym sworzniu. Jak poduszka niczego nie zmieni to będę walczyć dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Wyraźnie piszesz o niedomaganiu silnika nie będę kopiował tego drugi raz. Nawet nie wiem jak tłumaczyć takie proste rzeczy nie masz w tym aucie 1000 koni i 1000 niutów aby wciskając gaz do dechy na 5-tym biegu coś się działo co można wyczuć.To jest wiedza szkolna moment na kole i przeniesienie go przez skrzynie i przeguby na koła auta.Jeśli nie możesz sobie tego wyobrazić to po prostu spróbuj ruszać na ostatnich przełożeniach na rowerze albo stawiać capka siła mięśni od razu to zweryfikuje żadnego szarpnięcia się nie będzie. Silnik się nie zrywa i poduszka na niego nie czeka jest zawieszony na 4 poduchach a dokładnie 2 skrzyni i dwie silnika.Poduchy służą do "oddzielenia" silnika od karoserii a nie do łapania.Reakcja jest natychmiastowa aż do wytłumienia "rozbujania".Jeśli jest zerwana autem ci szarpie przy ruszaniu i zmianie i redukcji niskich biegów. Wielkość zjawiska zależy od przebiegu charakterystyki w danym aucie i jest to coś częstotliwość 2,5-3 razy na sekundę.Jak napisałem mam zerwaną w nissanie i nie jest to bardzo przeszkadzające. Skoro jeździsz 20 lat to chyba potrafisz oddzielić to czy auto całe skacze a obroty się trzymają-silnik pracuje prawidłowo czy silnik przerywa ma braki reakcji i auto skacze z tego powodu. Chyba ,że po prostu całkiem źle opisałeś objawy ale przecież chciałeś zmieniać filtr paliwa?Co do samej poduchy zmień ją bo reszta zacznie padać od tej koło chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 poduszka przednia - koło chłodnicy jest OK, wymieniałem ją pół roku temu. Objawy pasowały mi właśnie pod zapchany filtr paliwa, ale skoro jest "wieczny" to zacząłem szukać dalej. Poza tym auto mało jeździ na benzynie, więc teoretycznie powinien dłużej wytrzymać - chyba, że to nie ma znaczenia i ważny jest jego "wiek". Obecnie wóz ma przejechane 405 kkm. Wiesz, ja szukam przyczyny, bo objawy mnie wkurzają i nie lubię jeździć niesprawnym autem, zwłaszcza przy moich trasach. Komp nie pokazuje błędów, jeszcze jeden dodatkowy mechanik badał auto i dalej nie mam sprawcy zamieszania, chociaż pojawia się opcja sprzęgła, a konkretnie docisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Szarpanie i takie tam mogą być spowodowane wywaleniem tłumików drgań skrętnych.Przeniesienie napędu nie jest na sztywno wyłącznie przez tarcie.Masz jeszcze takie sprężyny...Ale to przy ruszaniu i zmianie biegów objawy prawie wszystko tak samo jak wywalone poduszki.I to własnie sprzęgło ma przejąć to co było pisałeś czyli " łapanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 OK, dzięki za sugestię, ja nowa poduszka nic nie zmieni to spróbuję z tłumikami drgań Wymiana poduszki znacznie poprawiła zachowanie auta - teraz nie trzepie samochodem przy odpaleniu / zgaszeniu silnika, zachowuje się też lepiej podczas jazdy, chociaż efekt skakania silnika podczas gwałtownego naciśnięcia pedału gazu nadal występuje (przy niskich obrotach) to jest mniejszy. Zauważyłem, że gałka zmiany biegów drga podczas jazdy, chyba za bardzo, więc może jeszcze poduszka przy skrzyni biegów powoduje zamieszanie. Jak nie ona to zacznę sprawdzać elementy o których pisaliśmy w dalszej kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.