Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujniki parkowania z przodu i z tyłu


GhostDriver
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj w moim juke'u zostały zamontowane przednie i tylne czujniki parkowania model: H-8WA. Czujniki polakierowane w kolorze nadwozia + mały wyświetlacz umieszczony nad lusterkiem, pokazujący odległość od przeszkody i przy którym czujniku jest przeszkoda, no i oczywiscie też klasycznie pikają ze zwiększoną częstotliwością im bliżej przeszkody. Tylne uruchamiają się po wrzuceniu wstecznego, przednie miały być uruchamiane przyciskiem i dezaktywowac się po 40s, ale udało połączyć się z magistralą CAN i przednie są zawsze aktywne do prędkości 10km/h, potem się wyłączają. Moim zdaniem bardzo przydatne są te przednie. Efekt na fotkach poniżej.

 

5majtnsyl1lwupti.jpeg7cqjgen2jziufgbs.jpegew63nyzkuefdix3w.jpeg

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena? I gdzie robione?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

Car Audio Media Białystok, cena 1000zł

Pogratulować, świetnie się prezentują, ale czy te przednie nie są ciut za wysoko...???

 

Czy za wysoko to nie wiem, działają prawidłowo, pod przednie trzeba było dać jakieś podkładki chyba ze wzg. na kształt zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz faktycznie fachowo zrobione, właśnie o to ustawienie mi chodziło, bez stosownych podkładek mogły by ze złego kąta zbierać a tym samym nie odbierać właściwych sygnałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo przydatne są te przednie. 

 

No właśnie :spoko: - ja też o tym myślę, bo ze względu na kształt przodu dosyć trudno jest wyczuć, gdzie się on kończy, garb na masce potęguje dezorientację. Może jak się więcej pojeździ za kierownicą Juke to da się wyrobić jakieś sensowne odruchy, ale ja jeżdżę różnymi autami - Nissanem od sierpnia, kiedy go odebrałem, przejechałem raptem jakieś 1200 kilometrów, więc nie mam kiedy trenować :D  - i coraz bardziej takie czujniki chodzą mi po głowie. 

 

Tył w sumie też może się przydać, bo w Juke cofanie odbywa się głównie na lusterka boczne, kamera coś tam pomaga ale przy jakichś węższych zakamarkach wprowadza też trochę w błąd.  :unsure:

 

W ASO mają przednie i tylne - pytałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO mają przednie i tylne - pytałem. 

 

Ile chcą w aso za czujniki i montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile chcą w aso za czujniki i montaż?

 

Aż tak to jeszcze nie wnikałem  :D

 

Zapisałem sobie tylko numery:

  • KE512-99906 - przód
  • KE511-99902 - tył

Co ciekawe, z tego co mówili w ASO, te przednie to jest zestaw "główny", który może występować sam albo z tylnymi w opcji. Tylnych nie da się zainstalować samodzielnie, bez przednich. 

 

EDIT: akcesoryjne czujniki kosztują ok. 1500 zł, plus lakierowanie i montaż - w poniedziałek będę znał dokładną cenę. Jest jeszcze opcja montażu czujników Valeo beep & park / keep, które mają ciekawą dodatkową funkcję: po zaparkowaniu auta można aktywować tryb czuwania, w którym czujniki po wykryciu innego auta zbliżającego się do naszego zderzaka uruchamiają tryb ostrzegania - przy większej odległości jest to miganie kierunkowskazami, przy mniejszej odległości oprócz kierunkowskazów jest też uruchamiany klakson. Tutaj to widać - na początku jest demonstracja parkowania przodem i tyłem, ale mniej więcej od 1:55 testowany jest ten tryb ostrzegania przy podjeżdżaniu innym autem do naszego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lK8IZ8-gQAg

 

W komplecie jest osiem czujników, których nie można lakierować, ale osobno można dokupić sensory przeznaczone do lakierowania. Ten zestaw jest sporo tańszy od akcesoryjnego, a jedyny problem jaki widzę, to ten okropny niebieski wyświetlacz, który chyba w każdym miejscu będzie wyglądał głupio. 

 

 

 

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne uruchamiają się po wrzuceniu wstecznego, przednie miały być uruchamiane przyciskiem i dezaktywowac się po 40s, ale udało połączyć się z magistralą CAN i przednie są zawsze aktywne do prędkości 10km/h, potem się wyłączają.

 

 

Hmm, ja w swoim także mam czujniki z porzodu i tyłu, jednakże przednie działają tak jak piszesz poprzez włącznik (jak chcę używać przednich czujników to włączam je i przy każdym naciśnięciu hamulca aktywują się). Super sprawa z tym podłączeniem pod magistralę CAN, bo nie musisz ich ciąglę włączać i wyłączać. Muszę się zainteresować tematem próby podłączenia swoich pod magistralę CAN (czy dużo przy tym pracy i jakie koszty). Nie wiedziałem, że tak można a tu niespodzianka, dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem ciekaw jak sie pod tą magistrale wpiąć

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontakt do gościa który mi zakładał czujniki jest w 4 poście, można się z nim skontaktować i zapytać, może pomoże. Ja niestety w kwestii elektroniki jestem ''zielony'' i nie wiem jak to zrobił.



 

 Po zaparkowaniu auta można aktywować tryb czuwania, w którym czujniki po wykryciu innego auta zbliżającego się do naszego zderzaka uruchamiają tryb ostrzegania - przy większej odległości jest to miganie kierunkowskazami, przy mniejszej odległości oprócz kierunkowskazów jest też uruchamiany klakson.

 

 

Ten tryb czuwania to ciekawe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten tryb czuwania to ciekawe rozwiązanie.

 

Dlatego po namyśle zdecydowałem się jednak na te czujniki Valeo. Niestety serwis nie był w stanie ich zamówić, bo dostawcy, z którymi współpracują, nie mieli akurat tego konkretnego zestawu, dlatego musiałem kupić sobie sam :D - właśnie rozpakowałem przesyłkę:

 

2015-12-18%2016.55.23.jpg

2015-12-18%2016.55.37.jpg

 

Jutro muszę się zastanowić, w którym miejscu zamocować ten wyświetlacz - jest niestety duży, chociaż ma ruchomą podstawę:

 

2015-12-18%2016.56.15.jpg

2015-12-18%2016.56.31.jpg

2015-12-18%2016.56.42.jpg

 

Drugi potencjalny problem to fakt, że dołączone do zestawu czujniki nie są przeznaczone do malowania - teoretycznie można kupić osobno czujniki nadające się do lakierowania, ale w praktyce nie udało się ich nigdzie namierzyć.  :thumbsdown: Jest jeszcze taka opcja żeby polakierować same kołnierze, które są demontowalne:

 

2015-12-18%2016.58.30.jpg

 

ale nie wiem, czy to będzie wyglądało dobrze - chociaż wydaje mi się, że lepiej, niż zostawienie całości tak, jak jest.  :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki nie są przeznaczone do malowania

 

 To rzeczywiście trochę szkoda :( . Myślę ze polakierowanie samych kołnierzy to dobry pomysł, na pewno polepszy efekt wizualny.

 

 

w którym miejscu zamocować ten wyświetlacz - jest niestety duży, chociaż ma ruchomą podstawę

 

 

A nad lusterkiem jakoś się nie zmieści? U mnie jest mniejszy ale trochę luzu jeszcze jest.

 

Sam będziesz montował czy komuś zlecisz?

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy montujesz ? proszę o szczegółową dokumentację foto video :D

 

Niestety nie ja będę montował - mam zostawić auto w serwisie w związku z próbą usunięcia pary z reflektorów, a jako że trzeba do tego zdjąć przedni zderzak, to przy okazji niejako zostaną zamontowane czujniki parkowania. 

 To rzeczywiście trochę szkoda :( . Myślę ze polakierowanie samych kołnierzy to dobry pomysł, na pewno polepszy efekt wizualny.

 

W komplecie były kołnierze pozwalające nachylić czujnik pod kątem 6 i 13 stopni, ja dokupiłem jeszcze dwa razy zestaw Valeo 632026, gdzie w każdym są 4 pierścienie 5 stopni, 4 pierścienie 9 stopni i 4 pierścienie 15 stopni - coś się z tego dobierze na pewno. Tak właśnie myślałem, żeby je wszystkie pomalować na czarny metalik - z punktu widzenia lakiernika i tak nie ma wielkiego znaczenia ile tych kołnierzy jest: czy jest ich 16, czy 40 i tak więcej zachodu kosztuje przygotowanie lakieru i potem wyczyszczenie sprzętu niż sam proces lakierowania. 

 

2015-12-18%2018.59.26.jpg

 

Do lakierowania w całości są przeznaczone czujniki Valeo 632025, ale ich nie ma nigdzie w sklepach - nawet jeśli gdzieś się pojawiają, to jako towar "chwilowo niedostępny". 

 

41ir6pB-F5L.jpg

 

A nad lusterkiem jakoś się nie zmieści? U mnie jest mniejszy ale trochę luzu jeszcze jest.

 
Myślałem o tym miejscu pod panelem klimatyzacji, nad konsolą środkową - tylko to ramię jest za krótkie trochę i ekran będzie skierowany w dół. Raczej bym chciał ten wyświetlacz gdzieś ukryć, ale na razie nie mam pomysłu. Jutro sobie na spokojnie poprzymierzam do auta w różnych miejscach, to coś się może wymyśli.  :spoko:
 

Sam będziesz montował czy komuś zlecisz?

 

ASO ma to zamotować przy okazji wyciągania przednich lamp. Jak pytałem u nich o ten komplet "oryginalnych" czujników Nissana to oni nawet polecali jakiś inny zestaw Valeo z wyświetlaczem przeznaczonym do montażu na desce (bez ruchomego mocowania), ale moją uwagę zwrócił ten tryb czuwania, który jest dostępny tylko w zestawie Valeo 632023 - gdyby nie to, to pewnie bym wziął te czujniki nissanowskie, bez wyświetlacza w ogóle.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Twoje auto jest czarne to myślę ze nawet niepolakierowane będą się ładnie komponować i nie będą się rzucać w oczy. Wcześniej w cruze'ie jak mi padł czujnik to sam lakierowałem, dorobiłem tylko spray pod kolor auta (40zl), kilka lakierowań z kilkuminutowymi przerwami i lakier już ponad rok ładnie się trzyma. W serwisie chevroleta za lakierowanie jednego czujnika chcieli, jeśli dobrze pamiętam 150zl. Ile lakiernik chce od Ciebie za lakierowanie?

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Twoje auto jest czarne to myślę ze nawet niepolakierowane będą się ładnie komponować i nie będą się rzucać w oczy. 

 

Polakierowane w całości pewnie wyglądałyby lepiej, ale jak się pomaluje same kołnierze to też chyba nie będzie tak źle:

 

juke01.jpg

juke02.jpg

 

Przez mocno odjechany kształt przedniego zderzaka nie wiem, jak bardzo trzeba będzie skorygować nachylenie czujników tymi kołnierzami, dlatego profilaktycznie zamówiłem wszystkie dostępne kąty ;) - z tyłu jest bardziej przewidywalnie. 

 

Wcześniej w cruze'ie jak mi padł czujnik to sam lakierowałem, dorobiłem tylko spray pod kolor auta (40zl), kilka lakierowań z kilkuminutowymi przerwami i lakier już ponad rok ładnie się trzyma. 

 

Wiem, że można zamówić lakier - nawet spray z utwardzaczem, ale jakoś mi się nie chce samemu malować.  :D

Ile lakiernik chce od Ciebie za lakierowanie?

 

Za ewentualne lakierowanie kompletu czujników chcieli 300 zł, za te kołnierze pewnie podobnie. Ogólnie przy takich drobiazgach w mojej okolicy każdy woła właśnie około 300 - czy to są jakieś listwy boczne, czy spoiler, czy obudowa lusterka, itp. W sumie niby tego malowania niewiele, ale w praktyce więcej z tym kłopotu niż z całym elementem nadwozia typu maska.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie tylko czy zeczywiscie parkowanie przodem nastręcza wam tyle kłopotu aby zakładać czujniki używam JUKE 2,5 roku i jakoś nie miałem zadnej przygody z przodem.

i na pewno nie będę zakładal czujników bo te dodatkowe wyświetlacze tylko szpeca srodek takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem głównie z myślą o Żonie, bo parking ciasny, ludzie też różnie stawiają auta i życia nie ułatwiają i miała problemy z parkowaniem. A że mam to tez korzystam i twierdzę że to wygodne rozwiązanie, a mój wyświetlacz mi w ogóle nie przeszkadza i jak jest wygaszony to praktycznie niewidoczny a na pewno nie rzucający się w oczy :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie tylko czy zeczywiscie parkowanie przodem nastręcza wam tyle kłopotu aby zakładać czujniki 

 

Nie wiem, ile czasu potrzeba żeby się przyzwyczaić do nietypowego kształtu przodu - wysoko wypiętrzona maska zasłana sporo z tego, co jest przed autem i widoczność do przodu jest zwyczajnie słaba. Ja od sierpnia się nie przyzwyczaiłem i parkując przodem przy ścianie muszę zawsze wysiadać i sprawdzić, ile jeszcze miejsca zostało.  :D Inna sprawa, że jeżdżę tym autem rzadko (nie wiem czy średnio będzie to raz w tygodniu), co pewnie sprawę pogarsza. Z parkowaniem tyłem jest łatwiej, bo - pomijając wszystko inne - są duże lusterka. 

 

i na pewno nie będę zakładal czujników bo te dodatkowe wyświetlacze tylko szpeca srodek takie moje zdanie.

 

Są zestawy bez żadnych wyświetlaczy - w sumie taki bym preferował gdyby nie pewna dodatkowa funkcjonalność tego zestawu Valeo, który kupiłem. Dziś przymierzyłem wyświetlacz do auta i okazuje się, że da się go bez problemu zamocować pod panelem klimatyzacji:

 

display-1.jpg

display-2.jpg

display-3.jpg

display-4.jpg

 

W tym miejscu nie będzie jakoś specjalnie widoczny - szczególnie, że gdy czujniki nie działają, to wyświetlacz pozostaje wygaszony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce może i dobre aby był nie widoczny dla mnie to miejsce w lato jest zbawienne na smartfona, zastanawia mnie czy nie lepiej wydac już kase na oryginalny zestaw kamer 360 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy montaz wyswietlacza jest konieczny? Co z buzzerem?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Miejsce może i dobre aby był nie widoczny dla mnie to miejsce w lato jest zbawienne na smartfona, zastanawia mnie czy nie lepiej wydac już kase na oryginalny zestaw kamer 360 stopni.

Posiada ktos cos takiego?

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel_I kiedy montaż?

 

Planuję w styczniu to załatwić.  :D

Miejsce może i dobre aby był nie widoczny dla mnie to miejsce w lato jest zbawienne na smartfona

 

Mój telefon tam się nie mieści :D - poza tym wyświetlacz ma być zamocowany od spodu do deski, więc nie ograniczy specjalnie miejsca na tej półeczce. Druga opcja to zamocować wyświetlacz do szyby centralnie nad lusterkiem wstecznym - kabel można dociągnąć nad szybą przy podsufitce, ale tam będzie się to jednak bardziej rzucać w oczy.   

zastanawia mnie czy nie lepiej wydac już kase na oryginalny zestaw kamer 360 stopni.

 

Jak kupowałem swojego Juke to pakiet IT nie był dostępny w Polsce w przypadku Nismo RS, pojawił się później. Tam są trzy elementy - reflektory ksenonowe, safety shield i kamery 360 stopni i użyteczność tych elementów jest zgodna z powyższą kolejnością  ;): lepsze światła to spory plus, co do safety shield to mam mieszane uczucia, a dodatkowe kamery powodują zmniejszenie widoku do tyłu z kamery cofania - rozdzielczość ekranu w fabrycznym radiu jest bardzo słaba i już bez tego nie za wiele tam widać.  

 

Ogólnie to nie wiem jeszcze, czy będę Juke miał dłużej, czy pozbędę się go w przyszłym roku - jeśli zostanie u mnie dłużej to na pewno zastąpię Nissan Connect 2 jakimś normalnym radiem z ekranem dodykowym: ta fabryczna nawigacja i radio to jednak straszne dziadostwo.  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy tych kamerach 360 stopni nie jest przypadkiem tak, że można wybrać palcem obraz z jednej z kamer i potwierdzić go na cały ekran? Tak mi coś świta z jazdy testowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...