Janek... Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 WITAM SERDECZNIE Auto kupione miesiąc temu przebieg na dzień dzisiejszy 1700km. Przy przebiegu około 700km pierwszy obiaw dojechanie do świateł, bieg jałowy a obroty silnika na 1200 po przejechaniu okolo 20 kilometrów i kilku kolejnych postojach obiaw nie ustąpił.Kolejne dwa dni auto nie bylo użytkowane.Po kolejnym uruchomieniu obiaw ustal wszystko dobrze.Przebieg około 1500km i powtorka tego co bylo wcześniej obroty 1200.Nowe odkrycie zrobilo sie zimno wiec rano odmrazanie przedniej szyby (elektrycznie)po włączeniu grzania skok obrotów na 1200 na zimnym silniku kolejna próba na cieplym i to samo wlacznik podgrzewania szyby przedniej podnosi obroty i tylko on. Tel do serwisu i wizyta w serwisie.Po opisaniu obiawow pan seerwisant stwierdził ze jest to auto z EURO 6 .I TEN TYP TAK MA. Podgrzewanie przedniej szyby potrzebuje duzo pradu (wczejniej ford Focus nie bylo tego problemu EURO 5) a na marginesie mam byc zadowolony ze tylko 1200 bo inne kreca sie od 1600 do 2000.i jest to tez zwiazane z zapobieganiem rozladowania akumulatora. Moja prośba do posiadaczy silnika 1.6dci czy maja podobne obiawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Hmmm, jeździłem już w swoim podłym życiu paroma wehikułami i zaobserwowałem, że rzeczywiście obroty nieco wzrastają po włączeniu prądożernego odbiornika. Ale żeby o tysiąc obrotów? To chyba tylko w Nissanie. Moim zdaniem taki duży wzrost obrotów na biegu jałowym nie jest prawidłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monika99 Opublikowano 29 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Potwierdzam skok wolnych obrotow, autko przejechalo 20 km wiec silnik cieply, wolne obroty okolo 800 po wlaczeniu ogrzewania szyby przedniej obroty okolo 1100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Być może serwis ma rację, zależy ile kilometrów jeździsz dziennie. Codzienne odpalanie, zwłaszcza diesla i włączanie innych urządzeń elektrycznych o dużym poborze mocy wymaga dłuższej jazdy z reguły kilkudziesięciokilometrowej aby odbudować nadszarpniętą "moc" akumulatora. Ja jeżdżę takim samym QQ od miesiąca,używam podgrzewanych foteli, szyby tylnej, lusterek, autoklimy i nie zauważyłem takich skoków wolnych obrotów. Ale w ciągu miesiąca przejechałem ponad 6 tys. kilometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 11 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2015 Potwierdzam, u mnie też obroty rosną. Wygląda na to ze przednia szyba potrzebuje sporo mocy. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Vendetti ile robisz km dziennie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 60km Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 W zasadzie tyle powinno wystarczyć do doładowania akumulatora i nie powinno być takiego wzrostu obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Szczerze to zbytnio się nad tym nie zastanawiałem. Jak wsiadam zimą do auta to odpalam grzanie przedniej szyby, tylnej i fotele. Obroty podskakują do ok 1100. Wychodzę z założenia, że przy takim poborze prądu na zimnym silniku obroty mają prawo delikatnie podskoczyć, choć z moich obserwacji wychodzi, że najbardziej prądożerna jest właśnie przednia szyba. Sytuacja podwyższonych obrotów nie ma już miejsca po przejechaniu kilku kilometrów i próbie włączenia grzania przedniej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek... Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Wychodzi na to , że serwis mnie nie spławił odpowiedzią że TTTM tylko faktycznie tak jest.W poprzednim aucie też miałem grzanie szyby przedniej i foteli ale nie bylo takiego obiawu , że obroty się podnosiły dlatego mnie to zaskoczyło. Pozostaje się przyzwyczaić do tego że tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek08300 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 U mnie obroty rosną tylko przy podgrzewanej szybie. Nawet załączenie 2 foteli na HI nie powiduje zmian Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 U mnie obroty rosną tylko przy podgrzewanej szybie. Nawet załączenie 2 foteli na HI nie powiduje zmian Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Potwierdzam, mam tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezyser Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 (edytowane) A czy posiadacze 1.6 dCi odczuli jakieś falowania obrotów i spadek mocy przy jeździe ze stalą prędkością ok. 110-130 km/h? Na brytyjskim forum ten problem jest dość mocno eksponowany, ale chyba dotyczy tylko lub glownie wersji z automatyczna skrzynia biegów (nie jestem pewien): http://qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=32&t=1088&start=80 Filmy pokazujace to zjawisko: W kilku przypadkach skończyło się nawet na odkupieniu auta przez Nissana i zwrotem pieniędzy. W Danii problem ten opisano w prasie w 2014r.: http://politiken.dk/forbrugogliv/ECE2429898/boevl-med-gearet-i-nissans-mest-populaere-model/ Czy w wersji z ręczną skrzynia biegów 1.6 dCi tez są te problemy z falującymi obrotami? Edytowane 26 Stycznia 2016 przez rezyser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Nie mam zadnych problemow z obrotami przy tych predkosciach, chodzi jak zyleta. Na forum, ktore cytujesz narzekaja wlasciciele aut ze skrzynia CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezyser Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Dzieki Captain, gdybyś jednak coś podobnego zauważył, to daj nam znać tutaj. Jeden czy dwóch kolesi zaraportowało w angielskim wątku sporadyczne podobne objawy z ręczną skrzynia biegów, ale myślę, ze to jednak było coś innego, skoro Nissan wymieniał skrzynie automatyczne (w przeciwnym nie robiliby tego). Edytowane 26 Stycznia 2016 przez rezyser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A60 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Witam, U mnie pojawiła się za to inna zagwozdka: po uruchomieniu silnika pracuje jak "traktor" , brak migających kontrolek o ostrzeżeniach, przy wzroście obrotów wyraźne bicie na kierownicy (przy stojącym samochodzie też), wyczuwalny spadek mocy (choć bardzo niewielki, nadrabiam jej brak wzrostem obrotów). Następnego dnia wszystko w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Fakt problem był. Miałem nawet wątpliwą przyjemność go przetestować na własnej skórze. Problem był w oprogramowaniu skrzyni biegów CVT, po aktualizacji wszystko jest ok. Aczkolwiek nieudolny serwis nie miał pojęcia co zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.