Ragapol Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Witam, Mam problem z dźwignią reduktora w swoim terrano, czasami działa płynnie i można przełączać między poszczególnymi przełożeniami a czasem żeby przełączyć z położenia 4L na 2H muszę wyłączyć silnik. Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Automat czy manual? Jeśli automat to na N spróbuj Oczywiście zakładam że robisz to podczas postoju auta No i to chyba nie problem z wajchą lecz wnętrzem reduktora ... mechanizm wajchy doskonale widać z dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Napisz najpierw czy to automat,czy manual. Czy reduktor wydaje jakieś dźwięki niepokojące? Z tego co pamiętam trzeba z 4L wbić luz , a potem 4H i dalej 2H. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragapol Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Automat, na N też jest ten sam problem. Czasem bywa tak, że na N udaje się przełączyć z 4L na 4H lecz podczas przełączenia z N na D lub R słyszalne i wyczuwalne jest sprzężenie tak jakbym w manualu próbował wbić bieg bez sprzęgła. Czy to może być kwestia jakiejś zużytej poduszki silnika czy skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Na pewno najpierw wszedłbym pod auto i sprawdził wszystkie poduszki i czy nie widać jakiegoś mechanicznego uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragapol Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Mechanicznego nie widać ale może zwyczajnie się zużyły. Muszę jeszcze dodać, że podczas jazdy lub gaszenia silnika trochę mocno mi buja dźwignią reduktora na boki, ma to jakieś znaczenie i związek z problemem? Bo czasami dźwignia działa bez zarzutu. A może oleju dolać? Bo w sumie to niem czy ktoś tam wcześniej zaglądał a ja mam autko jakieś 2 miechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 A tak się jeszcze dopytam: czy robisz to tak: 2H ---> 4H ->(wajcha w dół !!! ) -> N ---> 4L ??? wajchę trzeba wcisnąć w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Jak to kupiłeś auto i przez dwa miechy nie zrobiłeś pakietu startowego? Może oleju nie ma tylko smar z trocinami żeby nie stukało! Takie to troche lekkomyślne z twojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2015 Aż poszedłem sprawdzić do garażu bo dawno 4L nie wrzucałem kurde, pomyliłem się w poprzednim poście na końcu powinno być 4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragapol Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 tak wyszło z olejami. W tylnym moście i skrzyni są wymienione ale do reduktora nie zaglądałem. Wajchę owszem wciskam i tu się pojawia właśnie czasem problem że nie chce się dać przełączyć na ATP a potem na 4L i z powrotem. Z 2H na 4H idzie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Zajrzyj pod spód auta, od strony kierowcy na skrzyni będzie widoczny mechanizm wajchy może coś się poluzowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Man tak samo jak kolega też mi zgrzyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Też tak miałem kilka razy. Dopiero po wyłączeniu silnika mogłem przełączyć. ale już dawno mi się to nie powtórzyło (chyba naumiałęm się przełączać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Masz automat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 Tak, tak automat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragapol Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Koledzy reasumując, jeśli problemy z reduktorem związane byłyby z brakiem oleju, czy wyeksploatowanymi poduszkami to czemu po wyłączeniu silnika można normalnie bez oporów przełączyć z 4H na 4L i z powrotem? Czy problemem może być raczej wyeksploatowane sprzęgło? Po wymianie oleju na razie na N można śmiało pestek przesunąć na 4L. Na razie problem nie wrócił. Zamykam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.