banfyk Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Witam. Mam problem z Moją Primerką p12 kombi 1.9 dci . Chodzi o gaśnięcie silnika na biegu jałowym . Obojętnie czy silnik ciepły czy zimny samochód zostaje odpalony i czasami po paru sekundach zgaśnie a czasami podczas jazdy gdy wciśnie się sprzęgło samochód gaśnie (spadają obroty lub falują) i nie potrafi już się uratować . Po zgaśnięciu primerka odpala lecz trzeba jej pomóc wciskaniem pedał'em gazu. Co to może być dodam iż zalewałem auto shell v-power i był przegoniony na trasie by przeczyścić EGR . Lecz nic to nie pomogło dalej gaśnie. Błędów mechanik nie znalazł. Miał ktoś podobny przypadek ? Bo wg mnie diesel nie powinien tak sam od siebie gasnąć . Proszę o pomoc bo nie da się jeździć z tym problemem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Jak odpalisz i wciśniesz sprzęgło to tez gaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 (edytowane) Dokładniej ... Odpale samochód przy wciśnietym sprzęgle wchodzi na około ~ 900 rpm (mówimy o zimnym silniku) czasami chodzi równo nic mu się nie dzieje nawet po zdjęciu nogi z sprzegła... po przejechaniu ok 2-5 km wciśnięcie sprzęgła do redukcji samochód gaśnie czasami jeszcze się uratuje i wskoczy na obroty ale to wtedy falują falują i zgaśnie . Dzieje się to na wciśniętym sprzęgle ... choć ostatnio nawet zdarza mu się jak samochód stoi na światłach na luzie bez sprzęgła to faluje faluje i gaśnie . Może nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa ? Bo podczas jazdy dajmy na to na 3biegu przy obrotach 1700 poszarpuje . Objawy te znikają kiedy doda się gazu i ma obroty powyżej 2 500 Jeszcze dodam iż dzieje się to od momentu wymiany sprzęgła z dwumasą i wysprzęglikiem ... W skrócie gaśnie na zimnym i ciepłym ... jak stoi na luzie bez sprzęgła i podczas wysprzęglania ... Edytowane 5 Grudnia 2015 przez banfyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Tytuł trochę wprowadza w błąd, ale już wiadomo. Sprzęgło nie ma tu nic do rzeczy. Zacznijmy od filtra paliwa. Zmieniany kiedy? Czujnik położenia wału? Tam było grzebane (dwumasa), tam trzeba zacząć szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Bo gdyby to był jakiś błąd z elektryki czy sterowania to by wystąpił błąd a żadnych błędów nie ma ... Tak samo wydaje mi się iż jeżeli był by to problem z pompą wtryskami to by potrafił też szarpać na wysokich obrotach ... a to się dzieje tylko kiedy auto że tak powiem nie ma obrotów . Może to wina filtra że zapchany czy coś i nie dostaje odpowiedniej dawki na niskich obrotach (pompa nie potrafi przecisnąć) choć filtr był wymieniany w marcu . Wymiana filtrów w Marcu tego roku choć coraz bardziej się skłaniam do tego by rozpocząć od właśnie tego miejsca diagnozę Wymiana filtru paliwa w tym tygodniu napewno . A prócz tego Grzmot masz jeszcze coś na myśli co może być powodem tej "usterki" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Zacznij od filtra. Z pozoru banalne ale często pomaga. Jutro więcej ludzi coś podpowie. voyager1956 jeździ primką z tym motorem i ma już wiele km nastukane. Skoro po wymianie dwumasy ten problem, to jak pisałem wyżej, trzeba brać pod uwagę też czujnik położenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Tak jak napisał Grzmot; -filtr paliwa, -filtr powietrza.........te rzeczy najtańsze. Prócz tego; -wyczyszczenie i sprawdzenie przepływki -użycie jakiegoś preparatu do ON, celem oczyszczenia układu paliwowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 5 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Okej zacznę w tym tygodniu od filtra jeżeli to nie pomoże to przeskoczę od razu do czujnika . Ok już z góry dzięki za info jeśli jeszcze macie jakieś pomysły lub ktoś miał taki problemik to chętnie "wysłucham" porad POZDRAWIAM !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2015 Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Najpierw zlej paliwo i zalej normalnym ON , silnik dostaje spalania stukowego ( za wczesny zaplon paliwa - za duza liczba cetanowa lub paliwo jest zenione czyms co daje za wczesny zaplon mieszanki) a potem powiem co dalej.Czujnik polozenia walu nic tu nie ma do rzeczy gdyby byl uszkodzony to nie odpalilbys silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2015 Hej wam wszystkim słuchajcie zauważyłem od dnia wczorajszego pewien psikus autka ... odnośnie wyłączyłem wczoraj ogrzewanie całkowicie w samochodzie nadmuch na OFF (bo przewoziłem chrześniaka chorego ale mniejsza z tym) no i tak zauważyłem ze po wyłączeniu nadmuchu/ogrzewania samochód jakby zyskał życie nie gaśnie . Stwierdziłem wczoraj ze to może taki zbieg okoliczności aaa tu nagle od dnia wczorajszego do dnia dzisiejszego samochód ani razu nie "zajęknął" nie zgasł. Wie ktoś co może być powodem że kiedy (tak przypuszczam) ogrzewanie nadmuch jest na ON czyli włączona samochód gaśnie a kiedy wyłączony całkowicie (tak jak to jest od dnia wczorajszego do dzisiejszego a zrobione w sumie ok 150 km) i samochód nie gaśnie . Primerka coś tajemnicza jest "-" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Cuda to w kosciele sie zdarzaja, nie czytasz co pisze i nie odnosisz sie do tego. Po prawej stronie pompy paliwa jest wtyczka - to zawor regulujacy doplyw paliwa - brudne lub zenione paliwo moze go zacinac - odkrec , wymyj, przedmuchaj, zaloz - nic nie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Filtry wymienione , zawór regulujący dopływ paliwa okej - efekt bez zmian samochód gaśnie a nawet już ma problem z zapaleniem trzeba mu pomóc wciśnięciem pedału gazu bo bez tego nie wchodzi na "dane" obroty. Przepływka sprawdzona okej . Po świętach czujnik położenia wału jadę podmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Szkoda czasu na podmiane gdyz jakby byl uszkodzony to auta nie odpalisz , zacznij od dania wtryskow do sprawdzenia koszt okolo 100 zeta za cztery sztuki - element bardzo czesto pomijany przez szukajacych przyczyny usterki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Witam wszystkich w nowym roku życząc do siego 2016 . Objawy zniknęły po dolaniu do baku dodatku do diesla . Objawy falowania i gaśnięcia zniknęły na dodatek autko jest mocniejsze i wróciła moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Więc użyj jeszcze preparatu do czyszczenia układu paliwowego. Obojętnie czy LM, czy STP (jak wolisz-tańsze czy droższe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 STP nalane po raz kolejny tym razem dla wtrysków i problem zniknął od "świąt" auto chodzi bez "zajęknięcia" :) Mogę stwierdzić że temat zostaje zamknięty jak na dzień dzisiejszy Autko śmiga bez zarzutów 3 tydzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.