Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z warkotem 2.2dCi


prestone_8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wczoraj wymieniłem zawór ciśnienia doladowania, auto lepiej zbiera się lecz to nie jest to co ma być. Do 80 km zbiera się w miarę lecz powyżej juz jest ciężko. Udało się rozpędzić do 160 km i tyle, przy tym strasznie dymil. Co dalej wymieniać? Od czego zacząć egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny.

Przepływomierz z 2.2 dti podejdzie do dci? albo czy jest ktos z podkarpacia, podjechałbym podmienic na chwile....

Edytowane przez bartusb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od dania wtryskow do sprawdzenia czy trzymaja parametry dawek wtrysku, potem przeplywka do sprawdzenia - wystarczy zdjac zajrzec pod swiatlo i zobaczyc czy jest drucik grzejny nie przepalony - potem ,,czarna rozpacz''- dostaje za duzo paliwa w stosunku do powietrza, EGR wykrec ( 3 srubki ) i wymyj na pewno jest zasyfiony a czy to pomoze to sie zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć. Na wstępie pragnę przeprosić za niedotrzymanie obietnicy. Do rzeczy. Zakupiłem na portalu aukcyjnym używany zawór ciśnienia turbiny. Zamieniłem go i turbina "ożyła". Zdaje się, że parametry są poprawne, auto świetnie przyśpiesza, słychać wyraźny gwizd spod maski. Nie jestem jednak pewny co do kolejności wężyków podciśnieniowych. Nie wiem, czy są poprawnie powpinane. Próbowałem umówić się z serwisem Nissana w Polsce na przegląd, jednak w okresie świąteczno-noworocznym nie było to możliwe. Pojechałem więc na przegląd techniczny do innego warsztatu i tam nie stwierdzono żadnych poważnych usterek. Błąd poduszki powietrznej również został tymczasowo rozwiązany poprzez usunięcie go z pamięci komputera. Oczywiście zostaję z wami bez odbioru! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę poprosić o link do prawidłowo podłączonych wężyków? Za nic nie mogę znaleźć tego postu... Będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzmocie, Ale kolega ma całkowicie co innego.

Teraz szukałem swoich fotek i wpisów - wiem i pamiętam, gdyż "mechanior" zrobił właśnie u mnie błąd z wężykami.

Gdzieś wpis i fotki dawałem, może coś z Vacum lub innego tematu?- teraz nie mogę znaleźć, ale na forum jest na pewno..

A na tym lapku co teraz piszę, to nie mam fotek, więc i nie mogę podesłać/przesłać/wkleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma 2,2 czyli najlepszy silnik jaki był w Primerze ;) A ten link przedstawia faktyczne podpięcie przewodów w 2,2 i 2,5 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuję podpiąć je według schematu. Wcześniej wpiąłem je tak jak przed wymianą, ale pewności nie mam. Jutro sprawdzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób inaczej i nie musisz szukać schematów.

Obok Vacum (po prawej stronie silnika patrząc z przodu samochodu) masz - nie pamiętam teraz jak się to fachowo nazywa " coś w rodzaju czujnika, gdzie dochodzą do niego trzy wężyki. Zamień  dwa wężyki (chyba skrajne) ze sobą, gdzie na jest napis >wejście< a na drugim >wyjście<. Jeśli będzie gorzej tzn. że tak muszą pozostać.

Jak będzie gorzej, to silnik będzie rzęził, a w fotel Cię nie wciśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Więc sprawdziłem te wężyki i według schematu kolegi Grzmot powpinałem je prawidłowo :) Spod maski słychać miły świst tudzież gwizd turbiny. Po wkręceniu silnika na wysokie obroty podczas jazdy, nie zauważyłem już okropnego kopcenia na czarno. Przed usterką czasami w tylnym lusterku świata nie widziałem :) Ocenię jeszcze kwestię spalania paliwa. Przed usterką średnie spalanie wynosiło między 6,5-7,5 litra na 100km robiąc przy tym dziennie odcinki rzędu 50km - jazda po mieście. Na trasie UK-Polska średnie spalanie 6,5 litra. I to chyba tyle w tym temacie :) Dziękuję za pomoc i zaangażowanie! Bez odbioru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, wracając do tematu, dla zainteresowanych, w koncu udalo sie doprowadzic samochod do normalnosci, wystarczylo wymienic przepływomierz za 60 zł z allegro i auto jedzie jak dawniej. Pozdrawiam naszych PL mechanikow znajacych się tylko na grupie VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Melduje się po dłuższej nieobecności! Problemów z moją primerką ciąg dalszy.

Od mniej więcej 3 miesięcy co jakiś czas falują obroty w zakresie 200-1000RPM. Nie zdarzało się to codziennie, ale sporadycznie. Zignorowałem to. Po kilku tygodniach było coraz gorzej do tego stopnia, że auto samo gasło na biegu jałowym i traciło moc lub zupełnie ją odcinało. Po załączeniu tempomatu odczuwalnałem jak auto w sekndzie przyśpiesza i zwalnia i tak ciągle. Check engine raz się pojawiał a raz nie. Pojechałem na komputer i pokazały się takie błędy: P0234 (Turbo Charger Suction Control), P0089 (Fuel Pump), P1273 (Fuel Pump). Byłem też u innego mechanika, który według odczytów wskaźników z komputera obstawił nieprawidłowo działający zawór EGR i czujnik SCV.

Ktoś opisywał już na forum podobny problem z tym samym silnikiem. Zaczerpnąłem wiedzy i kupiłem nowy czujnik ciśnienia paliwa SCV firmy DENSO oraz zamiennik – przepływomierz powietrza. Mechanik wymienił części, a przy okazji wyczyścił też cały zwór EGR. Po złożeniu wszystkiego, wykasował błędy. Auto dalej nie ma mocy, a do tego kopci na czarno jak z komina! Wcześniej nie puszczało ani grama dymka. Obroty już nie falują. Wtedy pokazał się tylko 1 błąd – Air Mass Control. Nie wiedziałem jednak, że trzeba ten zawór SCV zaadaptować. Próbowałem zrobić to bez konieczności wizyty w ASO. Skutek – niepowodzenie. Dzisiaj auto trafiło do angielskiego serwisu Nissana. Powiedziałem, żeby zrobili adaptację tego czujnika. Auto odebrałem i na podstawie błędów z komputera powiedzieli mi, że do wymiany mam Air Mass Flow! Wróciłem do mojego mechanika na komputer. Komputer pokazał błędy: P0113 (Intake Air Temp Circuit Signal High), P0101 (Mass Air Flow Circuit Out Of Range), P0045 (Turbo Charger Boost Solenoid/Circuit), P0404 (EGR Valve), P0102 (Mass Air Flow Circuit Signal Low). Przedtem odłączałem zaworek N75 i przepływomierz, stąd cała masa błędów.

Co zrobiłem?

Przeczyściłem zaworek N75 od podciśnienia WD-40, pryskając w oba górne króćce (wymieniałem go rok temu na używany, stary miał defekt od momentu zakupu auta). Posprawdzałem wszystkie przewody od podciśnienia – są ok. Intercooler wydaje mi się, że jest ok – nie słychać świstów z jego okolicy. Sztanga od gruszki porusza się po wypięciu i wpięciu wężyka. Przedmuchałem wszystkie wężyki od podciśnienia. Turbinę słychać – gwiżdże.

Podpowiedzcie mi proszę, na co jeszcze zwrócić uwagę? Co waszym zdaniem powinienem zrobić, sprawdzić... Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej 2 błędy wprost wskazują na przepływomierz. Jak nadal nie jesteś pewien, to kup najtańszy ELM 327 i sprawdź wskazania przepływomierza. Na jałowym powinno być 16gr/s na zimno przy zamkniętym EGR i ok 7gr/s na ciepło przy otwartym. Co do wskazań maksymalnych, to już sam "jestem głupi". Teraz mam ok 160gr/s przy pełnym obciążeniu i 4 tyś obr. Wcześniej dochodziło do 300gr/s. Nie wiem które wskazania są prawidłowe.

Z zamienników, które kupowałem, dopiero drugi okazał się sprawny, więc to, że nowy, nic nie znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie tak myślałem, że to wina przepływomierza. Wykręciłem ten mój i spisałem numer fabryczny. Znalazłem na angielskim ebayu identyczny używany za rozsądne pieniądze, ale z Nissana Qashqai 07-10 petrol. Czy możliwe jest, że będzie pasował do mojej Primerki? Numery na nim są takie same jak na moim przepływomierzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdziwił mnie fakt, że niektóre części pasują z późniejszych roczników i modeli do Primerki. 20 funtów to nie wiele za używaną część. Nowa Pierburga to koszt rzędu 110funtów. Zamawiam więc używkę, a o rezultacie poinformuję was w przyszłym tygodniu. Bez odbioru.


Witam. Zamienilem zamowiony przeplywomierz i dalej nic sie nie zmienilo. Brak mocy, powyzej 3 tys odcina tutbo, przy wcisnietym pedale gazu do oporu na 1 i 2 biegu przy przyspieszaniu lapie turbo dziure na chwile po czym moc wraca a za mna czarno... Z powodu braku czasu i moich nerwow jestem zmuszony sprzedac moja primerke... byc moze problemem jest jakas pierdolka. Mam nadzieje ze nastepca upora sie z nia i bedzie jeszcze dlugo sie nia cieszyl :) pozdrawiam.

Witam. Byłem dzisiaj dla pewności na zczytaniu kodów błędów z silnika. Oto co pokazał komputer: P0234 (Turbo Charger System), P1273 (Fuel Pump), P0404 (EGR Valve), P0101 (Mass Air Flow Circuit Out Of Range). Od ostatniej diagnozy komputerowej nic nie odłączałem pod maską. W dalszym ciągu występuję efekt turbo-dziury. Tzn przy starcie z pierwszego biegu słabo się zbiera i w pewnym momencie odczuwalne jest odcięcie (jakby zabrakło paliwa) i gwałtowne szarpnięcie. Po tym szarpnięciu auto odzyskuje swoją właściwą moc, ale za mną jest czarno. Na drugim biegu jest to samo. Na każdym innym biegu z wciśniętym pedałem gazu do podłogi kopci. Komputer pokazuje też ciut wyższe średnie zużycie paliwa. Plis help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź działanie VNT tak jak tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/95479-22-dci-nie-wkręca-się-na-obroty-więcej-niż-3000/page-2#entry1019798

Jeśli jest zablokowane, to tłumaczy turbodziurę i późniejsze przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Na uruchomionym silniku sprawdziłem działanie gruszki i dźwigienka od gruszki nie przycina się. Ktoś dodał już taki filmik z Almerą na forum i u mnie jest tak samo jak na filmiku. Być może to ten zawór doładowania N75? Już raz go wymieniałem na używany. Psiknąłem też w dwa górne króćce WD-40 żeby go przeczyścić. Nie pomogło. Brak mi już pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sterowania może być wadliwy.

Koleś w T30 zmienił na używkę, która jak się okazało też była wadliwa.

I jeszcze jedno, jak zakładasz jakąś część na próbę, jak np. przepływkę, ecu musi być wcześniej oczyszczony z błędów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności zamówię kolejny zawór N75 i zamienię go. O tym że trzeba wyczyścić kompa z błędów przed wymianą nie wiedziałem. Mechanik kasował błędy zawsze po wymianie każdej części. Czyli przepływki i N75. Teraz sobie przypomniałem, że po zakupie mojej Primerki ten zaworek był uszkodzony i turbina nie dawała oznak życia a dodatkowo kopcił sadzą jak z komina. Po wymianie objawy ustały. Tylko czemu teraz średnie spalanie jest wyższe? To przez ten zaworek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z EGR.

To może być przyczyną kopcenia, słabości i przy okazji większego spalania.

Musisz usunąć usterki, to i spalanie pewnie wróci do norny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...