M@reS Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Witam Nie wiem czy to norma ale od chwili gdy nastała zima wydaje mi się że silnik ma za male obroty. Gdy się rozgrzeje i stanę np na światłach lub w korku odczuwam, że spadają obroty i słychać leciutkie drgania silnika. Jak włączę światła obroty lekko podskakują i jest OK....ale bez świateł (w GB nie są obowiązkowe) jest lekki spadek obrotów. Wyczytalem że w tych silnikach to norma, ale wolę spytać się "ekspertów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Sprawdzałem obrorty progranem Torque i po rozgrzaniu na luzie ma około 610-625obr/min.......jak włącze światła to podskakuje do 670-680obr/min. Podobnie jak jest większe obciążenie np "domykanie" okien itd. Czyli w normie....czytalem kilka tematów z wysp o QQ z tym silnikiem, podobne objawy nawet po przejechaniu 20-30 tyś km. Serwisy nie widzą problemu. Wolałem spytać, zawsze to uspokaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 O ile pamiętam,to prawidłowe obroty na luzie powinny oscylować w granicach 650 ,wiec macie nieco za niskie.Ale trzeba by było to sprawdzić w danych auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Niemniej to ten przedział . Potwierdzam, także w 1.4 po włączeniu świateł, klimy, ogrzewania tylnej szyby, obroty idą nieco do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 W moim programie wkradł się mały błąd...nie skalibrowalem go podczas jazdy i nie podawał faktycznych obrotów. Po kalibracji, rozgrzaniu silnika na trasie i testach wyszło.. Obroty na biegu jałowym to 650-662obr/min co 10-15 sek leciutko spadają do 628-631obr/min i wtedy słychać leciutkie drżenia ale w moim przypadku tłumika (gdy go przytrzymaliśmy nie było drżenia). I od razu wracają na 650-662obr/min. Jak włączę światła, klimę lub sprawdzam czy szyba jest podciągnięta do samej góry..... obroty wzrastają do 675-680obr/min i tak trzymają, nie ma tych lekkich wahań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Czyli gra i ...tłumik buczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Jakiś przewrażliwiony jestem...ostatnio jeżdżę bez włączonego radia i wylapuję wszystkie buczenia, drgania itd. W Notku jeżdżąc po mieście jest bardzo cicho więc od razu słychać jak coś nie tak szumi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Jakiś przewrażliwiony jestem...ostatnio jeżdżę bez włączonego radia i wylapuję wszystkie buczenia, drgania itd. W Notku jeżdżąc po mieście jest bardzo cicho więc od razu słychać jak coś nie tak szumi Najpierw wymyślamy wady w starym żeby później przekonać siebie do Mazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Miałem Mazde 3 1.6 z 2005 roku......wszystko OK ale... RDZA, RDZA, RDZA itd.......jak się dobrze spsłuchało to było można usłyszeć takie hrup, hrup, hrup tak rdza żarła ten samochód. No i ścierające się napisy na przyciskach Jednak ta rdza odstraszyła mnie od Mazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 Ale o nowych nic nie słychać,chyba się poprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2015 no...o trzyletniej szóstce w tvn turbo było głośno Jeśli chodzi o rdze ,to takiej sieczki jak w tamtym egzemplarzu ,jak żyję nie widziałem.Ale to jest największa bolączka wszystkich aut made in Japan. Auta japońskie ,produkowane w Stanach i Europie są pod tym względem o lata świetlne lepiej zabezpieczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Takie cuda z tymi obrotami łapie i zaczyna się trzęsawiska silnika Te gubienie obrotów występuje tylko bez włączonych świateł mijania ,z włączonymi światłami nigdy to się mi nie zdarza . I co ustawili obroty idioci z włączonymi światłami i mam jeździć z włączonymi cały czas aby trzymał obroty taki ujjjjjjjjjjjj Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.