Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pęknięta rura intercoolera DCi 173KM


mikkel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z pękniętą rurą intercoolera (ta gruba rura którą widać na pierwszym planie po otwarciu maski) i kwestia jest taka, że szukam jej od praktycznie miesiąca a co ciekawe, kiedy pojechałem do warsztatu w Kłodzku, gdzie akurat zdarzyła mi się ta awaria, to powiedzieli mi że mogą ściągnąć za tydzień w cenie ok.600zł. W każdym razie nie miałem możliwości czekać i juz wrociłem do Warszawy wlokąc sie 90 przez większość czasu. Natomiast tutaj w Warszawie wyslalem zapytanie do dwóch dealerów Nissana i zaśpiewali sobie 1350 za tą rurkę plus 250 za montaż (jakieś 5 minut pracy ze śrubokrętem)i  już nie wiem czy tamci w Kłodzku sprawdzili złą część, czy ci tutaj chcą mnie ograbić, wiem na pewno  że w przypadku tych w Warszawie wysyłałem im zdjęcie i raczej nie ma mowy o pomyłce, zwłaszcza że od obydwu dealerów dostałem taką samą cenę...Czy ktoś wie może czy tą część wogóle da się w jakiś sposób zregenerować? Tyle kasy za taki 'zaawansowany' kawałek technologii, znaczy się ze 20-30 cm zbrojonej gumowej rury, to jakaś abstrakcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje może, czy do T31 będzie pasować rura z T30, taka jak tutaj?

 

http://allegro.pl/nissan-x-trail-t30-2-2-dci-rura-intercoolera-i5859748073.html

 

jest bardzo podobna, tylko jest jeszcze kwestia rozmiaru

 

a tak poza tym przed chwilą się dowiedziałem, że nissan z dnia na dzień podniósł cenę tej części z 596 na 1348... zmieniając równocześnie jej oznaczenie, że niby inna/nowa, nie ma to jak dbanie o lojalność klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta z 3 postu nie pasuje? Jest do T31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta z 3 postu nie pasuje? Jest do T31.

Nie, ta której potrzebuję jest grubsza i dużo krótsza i jest z innego materiału, no ale sprzedawca twierdzi ze ma wszystko do tego silnika wiec sprobuje sie z nim skontaktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś na link z drugiego postu? Bartezm, jak przerabiał intercooler to w rury zaopatrywał się w takim sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś na link z drugiego postu? Bartezm, jak przerabiał intercooler to w rury zaopatrywał się w takim sklepie.

Pisałem tam i podawałem wymiary tej rury, ale mi odpisali że czegoś takiego nie mają. Być może komuś się nie chciało sprawdzić... Z drugiej strony to sam nie mogłem tam znaleźć nic o zbliżonej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rurę od qashqaia 2.0DCi, wygląda identycznie, długość ta sama, nawet napis na rurze ten sam, więc może da radę :) kupiłem za całe 90PLN z dostawą...

 

ktoś może wie jak się zdejmuję ten plastikowy dolot powietrza? Są tam takie plastikowe pokrętła, pewnie się je podważa czy coś, ale nie chcę nic próbować na siłę, zwłaszcza z plastikowym elementem, bo za chwilę będę szukał kolejnej części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Koledzy, pytanie w podobnym temacie.Czym objawia sie awaria tej właśnie gumowej ,zbrojonej rury.Pytanie - czy normalne jest jej nieznaczne"pocenie" od spodu czy to już objaw nieszczelności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pytanie w podobnym temacie.Czym objawia sie awaria tej właśnie gumowej ,zbrojonej rury.Pytanie - czy normalne jest jej nieznaczne"pocenie" od spodu czy to już objaw nieszczelności?

 

Sprawdź dobrze czy to rura gumowa czy nie metalowa (od turbiny). U mnie była to rura metalowa pęknięta na spawie i "pociła się" i metalowa i gumowa na połączeniu. Dopiero po klilku próbach uszczelniania (na końcu założyłem 2 opaski) zrezygnowałem i kupiłem używaną. Odtąd zero problemu.

A jeśli chodzi o objawy to jeśli tylko się poci to raczej nie będzie objawów wielkich. Przy dużym uszkodzeniu jest spadek mocy i słychać że turbina pracuje dłużej i głośniej niż powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta gumowa , przedłużenie tej metalowej idącej od inercoolera. Nie ma jakiegoś jednego miejsca z nieszczelnością tylko np po przejechaniu 500 km gdy się jej dotknie od spodu to na całej długości jest ślad oleju-czuć poślizg na dłoni bo na szmatce nie pozostawia śladu a w okolicy jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jakiegoś jednego miejsca z nieszczelnością tylko np po przejechaniu 500 km gdy się jej dotknie od spodu to na całej długości jest ślad oleju-czuć poślizg na dłoni bo na szmatce nie pozostawia śladu a w okolicy jest sucho.

 

No to chyba trzeba jezdzic i sie nie przejmowac. U mnie trzeba bylo wycierac szmatką co jakiś czas olej a jakichs dramatycznych objawow nie zauwazylem. Zawsze mozesz dla swietego spokoju wymienic rure na inną albo nawet nową, tylko pytanie czy warto, skoro ewidentnej nieszczelnośni nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich, jestem nowy na forum i od kilku miesięcy szczęśliwy posiadacz T-31. Ten problem rozwiązałem tak

 http://www.kolmot.com.pl/pl/p/Waz-turbo-przewod-intercoolera-rura-dolotowa-turbiny-zlacze-waz-gumowy-powietrza-OPEL-Vectra-C-Signum-SAAB-9-3-2.0-2.2-DTI-TID-24415009/2176

Od kilku miesięcy działa, i po problemie. 

No i jeszcze 5 minut na wymianę :-)

Edytowane przez Wiesiek62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...