NazgulXL Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Witam brać forumową ! Z racj raczej miernego doświadczenia w jeżdżeniu różnymi karocami zwracam się z zapytaniem. W moim notku lat 10, 136kkm, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu szczególnie na niskich biegach i małej prędkości lekko autkiem 'szarpie'. Podobne zjawisko pamiętam tylko z wytyranego służbowego puga 206 którego budę można było naprawdę nieźle rozbujać na jedynce dodając i puszczając gaz. Czy to jest normalne zjawisko ? Czy nie i przyczyn może być na tyle dużo że mogę od razu udać się do mechanika (diagnostyka komputerowa nic nie pokazuje). Szarpanie nie jest jakieś mocne, ale zauważalne... Dodam jeszcze że 'szarpanie' jest tak jak w pugu w 'punkcie' czyli jest związane, jak mi się wydaje, dokładnie z momentem gdy zaczyna się wtrysk paliwa lub je odcina. To dodam jeszcze że w zasadzie staje się to nieprzyjemne i mocno zauważalne dopiero w korku na 1 biegu, wejście na 2 trochę pomaga... Auto jest w moich rękach od niedawna i jest tak od początku więc nie wiem czy TTTM czy w ogóle może to jest normalne... Edytowane 18 Grudnia 2015 przez NazgulXL 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienczek Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Podbijam temat - też zauważam ten sam problem u siebie i się zastanawiam czy NOTE tak po prostu ma czy coś jednak jest nie tak, bo nawet pytają mnie pasażerowie czy to ja nie umiem jeździć i zmieniać biegów czy coś z autem nie tak.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n9sgroup Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 (edytowane) U mnie tez jest podobne w korku jest to bardzo uciazliwe. Co może być przyczyną i jak to naprawić :- Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Maja 2016 przez n9sgroup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Nic nie zrobisz....pomaga wyczucie. Notkiem więcej jeździ żona i jak ja jadę też poszarpuje (przesiadka z Saaba 9-5 Aero automat)...ale po wyczuciu sprzęgła jest ok. Miękki gaz, lekkie naciśnięcie pedału a silnik wchodzi na obroty, potem chcesz to wyrównać i szarpnięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n9sgroup Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Nic nie zrobisz....pomaga wyczucie. Notkiem więcej jeździ żona i jak ja jadę też poszarpuje (przesiadka z Saaba 9-5 Aero automat)...ale po wyczuciu sprzęgła jest ok. Miękki gaz, lekkie naciśnięcie pedału a silnik wchodzi na obroty, potem chcesz to wyrównać i szarpnięcie Czyli one juz tak maja ? A myślałem ze tylko u mnie poszarpuje Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 U mnie żadnego szarpania nie ma. Czyli nie TTTM. Radziłbym pojechać na diagnostykę do ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Każdy Nissan w benzynie na charakterystyczny "start"....miałem P11 GT 2.0 150km i też jak ktoś wsiadł pierwszy raz to poszarpywał. Z takim samym silnikiem P13 i potem wersję tylko na japonię i anglię Neo VVL 187KM to samo...teraz Notek E11 1.6 i też jak ktoś nim jeździ sporadycznie to poszarpuje. Jeździłem przez tydzień zastępczym Notkiem też 1.6 i też poszarpywał. Te silniki są dynamiczne i bardzo elastyczne więc jeździ się nimi trochę inaczej, jak się wyczuje to nie ma problemu.....najwięcej poszarpuje jak che się pocisnąć silnik idzie super (1,6 ma nawet przyzwoite odejście, super współczynnik masa do KM) ale po zmianie biegu szarpnięcie Oczywiście jak szarpie cały czas bez różnicy jak się jeździ to można sprawdzić czy wszystko OK. Znam takich co jeżdżąc nie przekraczają 2,5tyś obrotów, z pod świateł na zielonym za nimi zdążą tylko 1-2 samochody, a na np autostradzie nie przekroczą 90km/h więc im na pewno nic nie szarpie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) Znam takich co jeżdżąc nie przekraczają 2,5tyś obrotów, z pod świateł na zielonym za nimi zdążą tylko 1-2 samochody, a na np autostradzie nie przekroczą 90km/h więc im na pewno nic nie szarpie Nie rozumiem jaki związek z szarpaniem ma "nie przekraczanie 2,5 tys obrotów" i łagodne ruszanie z miejsca ?. Kolego, ja jeżdżę samochodami od 40 lat. Na skrzyżowaniu ze światłami ruszam tak, że stojący na pasach obok ruszają dopiero wtedy, kiedy ja już opuszczam skrzyżowanie i nigdy nie zdarzyło mi się aby mój Notek szarpnął. Miałem w innych samochodach sytuacje z szarpaniem, ale wówczas jechałem do odpowiedniego ASO i usterkę usuwano. Na przyszłość, nie pisz takich bzdur i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Pozdrawiam Edytowane 3 Maja 2016 przez Czeslaw4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 (edytowane) No tak....z wypowiedzi końcowej wydaje mi się że po tych 40 latach "kolega" ma opanowane ruszanie i jazdę do ASO. Szerokości życzę, bo aż mnie palce świerzbią żeby napisać więcej. Edytowane 3 Maja 2016 przez M@reS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n9sgroup Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Możecie mi powiedziec co może być przyczyna szarpania przy hamowaniu silnikiem. Poduszki są ok co jeszcze sprawdzić ? Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 11 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Jak szybko puścisz sprzęgło to zawsze szarpnie. Chyba że już po zesprzęgleniu cały czas szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienczek Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) U mnie zbadałem tą kwestię - u mnie szarpie czasem przy hamowaniu silnikiem czy nawet przy puszczeniu sprzęgła (ale tylko do 3 tego biegu) i występuje to nieregularnie. Jednak problem ten wytępuje TYLKO w momencie włączonej klimatyzacji. Bez klimy jest wszystko ok i auto chodzi płynnie. Co należy sprawdzić? Diagnostyka nic nie wykrywa. Świece mają tu coś do gadania jeśli są zuzyte - mechanik tak sugerował przy okazji rozmowy z nim. Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez Sienczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Ja miałem kwadratowe koła przy ruszaniu na mocno rozgrzanym silniku gdy moje sprzęgło było skończone wskutek przypalenia i ogólnego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Ja miałem kwadratowe koła przy ruszaniu na mocno rozgrzanym silniku gdy moje sprzęgło było skończone wskutek przypalenia i ogólnego zużycia. A na zimnym było ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 A na zimnym było ok? Tak. Było lepiej. Tak sobie pomyślałem, że to może być jeszcze przepustnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Ogólnie rzecz biorąc, wydaje mi się że osoby piszące w tym wątku mają na myśli różne sposoby szarpania. Ja opisuję coś takiego że w korku podjeżdżam na 1 biegu za poprzednim samochodem, noga z gazu jadę tym co daje silnik (nie wiem jak się taki stan nazywa że jedziemy tylko tymi obrotami minimalnymi), i powiedzmy że muszę przyspieszyć bo mi koleś z przodu odjeżdża. Dodaję lekko gaz i w momencie kiedy (jak mnie się wydaje) rozpoczyna się wtrysk paliwa do cylindrów jest minimalne szarpnięcie. Intencjonalne i eksperymentalne, gdzieś na parkingu 'wyłapanie' tego punktu pod pedałem gazu i ciągłe go przekraczanie (odpuszczanie i dodawanie gazu) powoduje bardzo silne rozhuśtanie samochodu. Skłaniam się ku poglądowi że to normalne i w mniejszym/większym stopniu charakterystyczne dla każdego samochodu. Ale nie sprawdzałem bo nie mam na czym Sprawdzę w przyszłym tygodniu w najnowszej Astrze diesel B16DTE. Jak nie zapomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Normalne!Przecież po jeździe z odjętym gazem(suchy cylinder) dostaje dawkę paliwa odpowiednią do obrotów które chcemy uzyskać,musi kopnąć!Tak samo dzieje się jadąc ,załóżmy 80km/h z odjętym gazem.W momencie przyłożenia nogi jest delikatne dygnięcie.Tylko w tym przypadku silnik ma już obroty na suchym cylindrze więc nie będzie to aż tak odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NazgulXL Opublikowano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 To jeszcze jak obiecałem, w Astrze K 1.6 CDTI choćbym nie wiem jak się starał nie udało mi się szarpnąć autem w wyżej opisany sposób. Dwumas robi swoje + inna generacja samochodu. Przynajmniej mam taką nadzieję. Notes jest, rzekłbym, narowisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Dizel nie wiadomo jaki a benzyna to dwa zupełnie inne silniki pod względem kultury pracy. Tutaj nie ma co porównywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Efekt kangura wystepuje np.w hondzie, przyczyn jest wiele i tak naprawde nie ma jednoznacznego lekarstwa. Moze byc to brudny egr, potencjometr gazu badz przepustnica...znajomy opowiadal ze jest taka opcja w honacie ze wylacza sie czulosc przepustnicy na 1 biegu i to pomoglo..oczywiscie pisalem na przykladzie hondy Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.