duda18 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Witam wszystkich !Od pewnego czasu zauważyłem w Almerze n16 1.5 sedan nierówne obroty tzn. jade na 3-ójce około 2-3 tyś obrotów, dodaje gaz obroty rosną lecz auto nie przyspiesza, dopiero po paru sekundach gdy obroty dostatecznie urosną wtedy sie normują. Tak jest z każdym biegiem oprócz 1 i wstecznego. Dodam również, że sprzęgło "łapie" od połowy. Jestem praktycznie nowym właścicielem bo od miesiąca, nie wiem czy ma to znaczenie ale poprzednią właścielka była kobieta.I teraz pytanie: sprzęgło do wymiany czy jakaś inna przyczyna?Proszę o pomoc z góry dziękuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
13E7 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Sprzęgło do wymiany. Zrzuć skrzynię i zobaczysz jak to wygląda. Jeśli nie jest zajechany docisk i zamach to wystarczy okuć tarczę i koszt będzie znikomy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucjan1946 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Sprzęgło do wymiany. Zrzuć skrzynię i zobaczysz jak to wygląda. Jeśli nie jest zajechany docisk i zamach to wystarczy okuć tarczę i koszt będzie znikomy Nigdy nie zaczynamy nawet drobnych napraw jak to robili Flip i Flap Jak auto zachowuje się podczas wjazdu na wzniesienie ? Proponuję jak wyrównają się obroty ok 2000-2500 na II biegu lewą nogą naciskać pedał hamulca nie dopuszczając do zmniejszania się obrotów silnika. Jeśli silnik zgaśnie sprzęgło jest dobre Jeśli nie zgaśnie po pierwsze odpowietrzyć układ hydrauliczny. Przy wyciskaniu sprzęgła druga osoba niech patrzy czy siłownik przy skrzyni po puszczeniu pedału natychmiast wraca w swoje położenie . Może być uszkodzona pompa lub siłownik (powoli wracają w swoje położenie )lub zatarty wałek wyłączający sprzęgło. nie wiem czy ma to znaczenie ale poprzednią właścielka była kobieta. Czasem może i mieć jeśli dużo jeżdziła na półsprzęgle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duda18 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekzz Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 -Inny bardzo skuteczny sposób testowania sprzęgła w samochodzie lub motocyklu: -podczas szybkiej jazdy na wysokim biegu i obrotach maksymalnego momentu obrotowego (wtedy sprzęgło przenosi największe obciążenia) -gdy popuścisz pedał gazu i wciśniesz go do deski wskazówka obrotomierza nie powinna gwałtownie zmienić położenia -jeśli wskazówka obrotomierza podskoczy nie współmiernie do przyrostu prędkości to znaczy że sprzęgło jest uszkodzone i się ślizga... -tutaj stawiam na zatarty siłownik wysprzęglający, wypiętą sprężynę powrotną wysprzęgnika lub podobną przypadłość, jak pisze lucjan: ,,Może być uszkodzona pompa lub siłownik (powoli wracają w swoje położenie )lub zatarty wałek wyłączający sprzęgło'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.