Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Radio fabryczne kostka iso


mikollajj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no to tez już wiadomo

jest napiecie i go niema w zaleznosci jak się kabelkiem trzesie to wszystko mówi z a siebie

podłączenia zrobiłem ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pin wysuwa się z kostki iso, one tak mają te chińskie, trzeba wyjąć i podgiąć nieco blokadkę ale delikatnie by nie złamać.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam awiec obiecany raport na koniec pracy plus fotki

Sprawa jest taka na podstawie porad i schematów miała byc prosta sprawa i tak by sie stało gdyby nie dwie małe pronblemiki ale jak bardzo złosliwe

 

popierwsze kiepska kostka iso od power

piny latały i nie łaczyły jedyne co pomogło to kupic nowa kostke w sklepie mieli kostki po 20zł i to kupiłem a mieli tez po 5zł niskiej jakosci

 

 

i problem numer dwa

wadliwy okazał sie tez kabel na wiazce który to robił zamieszanie i takze nie łaczył miał zwarcie trzebabyło odszukac uszkodzenie i je znaprawic

w elefkie było troche dłubania i krytyki pogody bo jakis zimny czas akurat sie trafil no ale jest sukces

głosniki idealnie wszystko jest ustawione mozna regilowac wszystko z godnie z zamysłami twórców

spasowanie radia troszke sie obawiałem ale poszło z płatka

zamiast 4 orginalnych śrub poszły dwie nieco inny takie ciensze ale radio siedzi stabilnie

nastepnie spasowanie kratek nawiewu do około radia tez nie było problematyczne całosc ładnie sie zgrała co do milimetra

 

ponizej daje fotki

i jeszcze raz dziekuje za pomoc

 

a i jeszcze jedno na fotkach widzicie takie połapanie tasma zrobiłem tak prowizorycznie w celu sprawdzenia poprawnosci

jak sie upewniłe w przekonaniu ze jest wszystko ok to porzadnie całosc wylutowałem co wymagało troche akrobacji lutownica i zaizolowałem taka tasma izolacyjna gómowa

dla zainteresowanych sa tez fotki radia

niestety nie zrobiłem jak radio sie swieci i gra bo mi to umkło z powodu tego zimna ale to jeszcze dostawie

jeszcze jedna kwestia w nissanie x trail t30 radio z bt z miktofonem wbudowanym jest w bardzo fajnym miejscu bo jak widzicie pod zegarami co to daje? no jak sie rozmawia jako głosnamówiacy to nie tzreba jakos konkretnie głosu kierowac głowy kierowac w kierunku radia poniewaz ta optymalna wysoka pozycja powoduje ze fajnie zbiera głos, a jak wiemy sa auta gdzie radio jest na wysokosci dolnej czesci lewarka skrzyni biegów co powoduje ze umiejscowienie tam radia z mikrofonem jest z lekka nie funkcjonalne.

 

 

post-93518-0-88272900-1451768082_thumb.jpg

post-93518-0-90522600-1451768087_thumb.jpg

post-93518-0-68897200-1451768094_thumb.jpg

post-93518-0-02177200-1451768102_thumb.jpg

post-93518-0-33740700-1451768107_thumb.jpg

post-93518-0-97320000-1451768112_thumb.jpg

post-93518-0-66864200-1451768117_thumb.jpg

post-93518-0-87332400-1451768122_thumb.jpg

post-93518-0-85261300-1451768127_thumb.jpg

post-93518-0-25091000-1451768131_thumb.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak się zastanawiam jak podpinałem kostke iso pod ta fabryczna kostke to tam był taki kabelek oznaczony jako podświetlenie on bodajże powodował podświetlenie fabrycznego radia gdy się właczyło światła, czy tkos wie jakie na nim jest napiecie? czy aby nie 12v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie karibox1 ma rację ale spotkałem się również z radiami gdzie taki przewód podświetlał jeden jedyny przycisk włączający radio aby łatwiej było po ciemku znaleźć. Było to radio blaupunkta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Panowie - kontynuując jeszcze temat: mam podobną sytuację w Pathfinder r51: chcę wymienić stare radio ze schowkiem na nowsze 2din oryginalne Nissan typ PP-3151R-A , ale nie pasują wtyczki... istnieje jakaś przejściówka? Antenowe w nowym radiu też ma "dziwaczne" wejście :-(

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przejściówka. Ale chyba nie chodzi mu o ISO. Są takie u mnie też i dalej zwykłe nissana.

Zajrzyj tu: http://www.studio24.prv.pl

dalej audio i fabryczne/potem alfabetycznie nissan i wskaż, które masz. Najlepiej foty.

Tu masz foty kostki:

http://www.jukeforums.com/forum/nissan-juke-audio-visual/122067-clarion-pp-3135r-pinout.html

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy - zamówiłem na "Alledrogo" adapter ze starego typu na ISO + adapter z ISO na nowy typ ( clarion) zobaczymy jak będzie hulać ! W najgorszym razie będziemy ciąć kabelki i już :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć Forumowicze,

jestem tu nowy i Nissana mam od niedawna. Problem mnie zainteresował bo podobnie jak kolega mikollajj wymieniłem fabryczne Radio clariona 1675, w moim wypadku na nowe JVC KD-X320. Rady z forum okazały się pomocne, adapter kupiłem za allegro za 9 zł dedykowany do roczników x-traila do grudnia 2004 (po tej dacie była zmiana na inny rodzaj wtyczek. Działa, problemów nie ma, poza tym że chciałbym uaktywnić sterowanie radia przy pomocy kierownicy. W tym wątku było to ominięte, choć pojawiła się uwaga że jest ta wtyczka, która to obsługuje (pilot). Mowa o tej poniżej, oznaczonej numerami 8-10 oraz 20-24:

 

niss-new.gif

 

Ostatnio znajomy podrzucił mi adapter który oprócz fabrycznej wtyczki do głośników i zasilania ma też adapter od pilota kierownicy, który zamienia wtyczkę Nissan na mini Jacka. Niestety nie wiem skąd go wytrzasnął i jeszcze nie wiem czy zadziała. Problem jaki mam to iż owy mini jack wpina się z tyłu radio gdzie jest wejście mikrofonowe (jack od mikrofonu ma 2 piny, raczej prosta konstrukcja). Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jaki adapter/rozgałęzienie dałoby radę zrobić mi z jednej dziewczynki w radio dwie dziewczynki na podpięcie mic oraz pilota kierownicy? (chodzi mi o to że są różne "trójniki" z rodziłem funkcji na słuchawki i mikrofon jak i takie bez rozdziału - tylko do głośników lub 2 zestawów słuchawek, mają one różne ilości pinów). Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupic za 150 moduł dedykowany to marki twojego jvc. Jest tam rozpiska co z czym połączyć. Produkuje to firma na literkę B na alle (nie pamiętam befado??). Raczej przypadkowego modułu nie da się podłączyć. Z tego co wiem radio musi mieć opcję podłączenia pilota po kablu i nie słyszałem by robiło się to przez mikrofonowe input. Z tego co widziałem na fotkach, to wejście jest do mic bt i nie obsługuje pilota. To radio ma swojego pilota i nie ma sensu używać tego z kiery. Poza tym popraw styl na bardziej zrozumiały.

 

tu masz manual jvc. na której stronie widzisz to podłączenie?

http://media.supercheapauto.com.au/sca/files/fact-sheet/ce34a904-f277-4ae9-bc75-18d85ef2b055.pdf

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karibox1

Dzięki za odzew.

 

1. JVC model kd-x330bt z tyłu posiada złącza: 4xRCA, mikrofonowy minijack, antena, fabryczne zasilanie radia z przejściem na ISO. Producent na stronie podaje, że radio jest "Steering Remote Control Ready". Znajdziesz tą informację TU (na samym dole strony, "general").

 

2. Co do instrukcji którą przesłałeś, na stronie 25 jest oznaczony kabel "To the steering wheel remote control adapter".
 

3. Na stronie producentów adapterów wygląda to mniej więcej tak: http://car-tronic.pl/uniwersalny-przewod-do-jvc-p295. Niestety nie znalazłem producenta na allegro o którym piszesz. Rozumiem to tak, że z jednej strony taka wtyczka powinna pasować do Nissana (sterowanie kierownicą), a z drugiej ma mini jack który wpinamy w radio. Stąd wydawało mi się, że to pewnie do wejścia mikrofonowego (albo do AUX z przodu, ale to wielce niepraktyczne). Ale może czegoś nie kumam i ktoś wie o co tu chodzi?

 

4. Moim pomysłem było żeby rozdzielić wejście mikrofonowe w radio na 2: w jedno wpiąć mikrofon a w drugie pilota od kierownicy. Nie wiem czy to zadziała, więc może ktoś lepiej się zna i coś doradzi/zasugeruje. Myślałem o przejściówce: 1. Takiej lub 2. Takiej (nie wiem która się nada i czy w ogóle to ma sens).

 

5. Odnośnie stylu, to przepraszam staram się jak najbardziej - problem trochę zagmatwany, więc ciężko się jasno wyrazić. Chętnie wyjaśnię jeśli coś jest niezrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. JVC model kd-x330bt z tyłu posiada złącza: 4xRCA, mikrofonowy minijack, antena, fabryczne zasilanie radia z przejściem na ISO. Producent na stronie podaje, że radio jest "Steering Remote Control Ready". Znajdziesz tą informację TU (na samym dole strony, "general").  no jest ale nie przez microfon tylko z kostki jest przewód

 

2. Co do instrukcji którą przesłałeś, na stronie 25 jest oznaczony kabel "To the steering wheel remote control adapter".   ok mam to
 

3. Na stronie producentów adapterów wygląda to mniej więcej tak: http://car-tronic.pl...wod-do-jvc-p295. Niestety nie znalazłem producenta na allegro o którym piszesz. Rozumiem to tak, że z jednej strony taka wtyczka powinna pasować do Nissana (sterowanie kierownicą), a z drugiej ma mini jack który wpinamy w radio. Stąd wydawało mi się, że to pewnie do wejścia mikrofonowego (albo do AUX z przodu, ale to wielce niepraktyczne). Ale może czegoś nie kumam i ktoś wie o co tu chodzi?  nie to nie do wejścia microfonu. to nieporozumienie.

 

4. Moim pomysłem było żeby rozdzielić wejście mikrofonowe w radio na 2: w jedno wpiąć mikrofon a w drugie pilota od kierownicy. Nie wiem czy to zadziała, więc może ktoś lepiej się zna i coś doradzi/zasugeruje. Myślałem o przejściówce: 1. Takiej lub 2. Takiej (nie wiem która się nada i czy w ogóle to ma sens). nie ma to sensu, nie da się przez microfon


http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91722-sterowanie-w-kierownicy-radiem-a-jednostki-2-dinowe/

 

przeczytaj porządnie ten wątek

Edytowane przez karibox1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki raz jeszcze trochę mi to rozjaśnia obraz. Teraz kumam że ów przejściówka z jack'iem którą posiadam pasuje do innego typu radio - np. Sony, które ma wyprowadzenie na sterowanie z kierownicy właśnie przez jacka. JVC ma to po kablu, który zlokalizowaliśmy na stronie 25 instrukcji. Cóż mój błąd że pomyślałem że skoro dziura wygląda tak samo i wtyk pasuje to będzie działać, ale jednak dziura taka sama a służy do czegoś innego :P

 

Dzwoniłem do piloty.pl cena 160 zł obecnie za moduł. Trochę niemało, zważywszy że radio kupiłem za 320 zł.

 

Stąd mam jeszcze 3 pytania:

 

1. czy da się przerobić moduł który posiadam (fotografia z numerami: 1- wtyczka do głośników/ zasilania, 2- ISO do Radio, 3- adapter, 4- wtyczka do kierownicy, 5- minijack do radio np. sony), żeby z tego minijacka zrobić coś co by się dało podłączyć do wyprowadzenia JVC (kd-x320bt)?

2. Czy może w ogóle to nie ma sensu bo całość musi być zgodna z modelem radio i nie ma co przerabiać tego Jacka?

 

3. Na jakiej zasadzie podłącza się kabel od radio które mam do sterowania kierownicą? Ktoś wie? Albo gdzie to poczytać?

 

 

post-101956-0-11750000-1477398970_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jaki sposób  radio jest sterowane przy pomocy pilota. Jaki rodzaj sygnału potrzebuje aby  działać.  Czy są to sygnały o różnej oporności , cyfrowe czy jeszcze inne. 

Najłatwiejsze są  opornościowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karobox1 -> "...tu jest druk.." czyli co?

 

Znalazłem coś takiego http://de.jvc-service.net/public/document.cfm?prog=FAQ.cfm&Model=KD-R521&SGK=0&SGT=0 Model radia ciut inny, ale kabel taki sam. Rozumiem że przerabia się to na jacka i dopiero potem adapter do tego wpina?

 

No i jeszcze załączam fotkę tego kabla do kierownicy, jest opisany jako E04E-009 (ktoś wie co oznacza ten opis?)

post-101956-0-93125200-1477470236_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są moduły z obwodami drukowanymi w technologii smd (lutownicą nie polutujesz). Takie są nawet cb radia i w domu nie da się ich przerabiać.


https://www.amazon.com/PAC-SWIJACK-Steering-Remote-Interface/dp/B000P7CD44

moduł sterowania


to będzie jakiś uniwersalny moduł do wielu radii

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja pisałem ,że jeśli sterowanie w samym radiu jest na zasadzie podawania sygnału o różnej oporności to da się podłączyć bez żadnych modułów. Moduły są potrzebne przy sygnale np cyfrowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. A czy ktoś z Was zmieniał w Nissanie X Trail T 30 z 2003 roku fabryczne radio (w moim przypadku jest to Clarion CT 138, model PP-1675T) na 2 dinowe? Ja np. przymierzam się do takiej zmiany na VORDON HT 869V2 dostępne obecnie na naszym rynku w dość przystępnej cenie, ale zastanawia mnie kilka kwestii, mianowicie: 

- czy radio wymiarami będzie pasowało do tej wnęki, w której zamontowane jest to fabryczne wraz z tym małym schowkiem pod nim, tzn.czy nie będzie takiej potrzeby aby docinać lub szlifować cokolwiek oraz czy będzie konieczność zakupienia dodatkowych akcesorii, np. szuflada do radia, ramka itp.( gdyż do radia tego nie dołączono);

- czy do sterowania tym radiem, fabrycznie zamontowanym joystikiem przy kierownicy, potrzebny jest dodatkowy adapter, a jeśli tak to jak go podłączyć;

- czy jest możliwość podłączenia do tego radia tej fabrycznie zamontowanej zmieniarki CD (bo nie chciałbym jej wymontowywać i zostawiać niepotrzebnej "dziury" po niej), a jeśli tak to jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...