justom71 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Przy przyśpieszaniu i jeździe ze stałą prędkością jest ok. Problem zaczyna się jak zwalniam przy hamowaniu silnikiem odczuwalne są wibracje w kabinie, po wciśnięciu sprzęgła wibracje wyciszają się wraz ze spadkiem obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Krzyżaki wału, skrzynia, jej poduszka, sprzęgło ... wszystko to co uczestniczy w przeniesieniu napędu z kół do silnika zobacz jeszcze czy te wibracje występują na wszystkich biegach jeśli na 4-ce jest spoko to wskazywałoby na skrzynię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Dzięki za szybką odpowiedz. Wibracje występują na wszystkich biegach przy hamowaniu silnikiem jak i po wciśniętym sprzęgle. Po wciśnięciu sprzęgła wibracje narastają a potem maleją i utrzymują się nieznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 no to wskakuj pod auto i patrz czy nie ma luzów na krzyżakach i podporze wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Dopiero po świętach o ile brzuch pozwoli. Usterka zdiagnozowana. Poluzowany rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 tego bym się nie spodziewał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 No też mnie zastrzelił tą diagnozą nie wiem jak to w rzeczonym silniku się przedstawia, ale u mnie to już bym poharatał zębatki na rozruszniku i kole zamachowym, bo rozrusznik jest poniżej osi wału Ciekaw jestem jak to z rozruchem wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 No też mnie zastrzelił tą diagnozą nie wiem jak to w rzeczonym silniku się przedstawia, ale u mnie to już bym poharatał zębatki na rozruszniku i kole zamachowym, bo rozrusznik jest poniżej osi wału Ciekaw jestem jak to z rozruchem wyglądało Przy rozruchu normalnie jakby rozrusznik ok. Jutro zajrzę głębiej. Jednak to nie wina poluzowanego rozrusznika. Wygląda to raczej na krzyżaki. Auto rozpędzone wrzucam na luz, prędkość spada ok 40 km/h wibracje się nasilają tak że trzęsie całą karoseria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Kiedy wrzucasz na luz to koła poprzez krzyżaki i wał napędzają skrzynię ... czyli na krzyżakach pracują te powierzchnie które napędzają auto na wstecznym A tak gwoli ścisłości dopytam: ... jesteś pewien na 100% że sprzęgi masz rozpięte ?? dla sprawdzenia nie rozkręcaj sprzęgów tylko połóż się pod auto i spróbuj przekręcić przednim wałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Kontrolka pokazuje że napędy są rozpięte, a na zakrętach 90 stopni droga z haszy jak depnę gazu to pupa mnie wyprzedza. W przyszłym roku legnę pod auto i pokręcę ośkami.Dzięki i Szczęśliwego Nowego Roku. Kiedy wrzucasz na luz to koła poprzez krzyżaki i wał napędzają skrzynię ... czyli na krzyżakach pracują te powierzchnie które napędzają auto na wstecznym A tak gwoli ścisłości dopytam: ... jesteś pewien na 100% że sprzęgi masz rozpięte ?? dla sprawdzenia nie rozkręcaj sprzęgów tylko połóż się pod auto i spróbuj przekręcić przednim wałem Przedni wał to ten od reduktora do przedniego mostu? Jak jest napęd na tył to wał powinien się obracać ręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 tak, kiedy reduktor jest w poł. "4x2" i pod warunkiem że sprzęgiełka są rozpięte (obojętne auto- czy manualne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) A więc tak, ległem dzisiaj pod auto kręcę za przedni wał i wał stawia opór. Podniosłem lewe koło do góry i kręcę wałem koło kręci się razem z wałem ale, jak zakręciłem kołem do tyłu to wał już się nie kręci do przodu kręcę wałem i też wał się nie kręci. Podniosłem koło prawe i to samo. Kręcąc przednim wałem już nie wiem w którą stronę zapinałem sprzęgła, kręcąc kołami do tyłu rozpinałem. Po rozpięciu możka kołami kręcić do przodu jak i do tyłu a wał stoi w miejscu. Jaka diagnoza? Edytowane 4 Stycznia 2016 przez justom71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Sprzęgi automaty zapinają się i do przodu i do tyłu warunkiem jest to że wał/półosie muszą wystartować pierwsze niż koła ... inaczej nie potrafię wytłumaczyć Postaw auto na kołach ... reduktor na "4x2" i przejedź po parę metrów w tył i przód następnie nie podnoś go, połóż się pod spód i spróbuj przekręcać wałem ... powinien dać się obracać swobodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Wał przed podniesieniem obracał się swobodnie ale tylko 1/2 obrotu Wrażenie takie jak by skrzynia trzymała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Nie skrzynia tylko reduktor ... ale to nie to Sprzęgiełko trzymało - nie rozpięło się zrób tak jak mówię to zobaczymy Jeszcze dopytam, buda jest podliftowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Buda oryginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Pytam, bo nieraz po lifcie budy trzeba trochę podciąć podłogę z przodu wajchy reduktora ... nie da się wbić "4x2" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Dzisiaj dopiero mogłem sprawdzić a więc tak dałem napęd na przód i pojeździłem do tyłu do przodu i tak kilka razy. Położyłem się pod auto i przedni wałek ten od redyktora do przedniego mostu obraca się prawie o cały obrót i opór jak kręcę w drugą stronę słychać kliknięcie i opór. Przełączam na 4h i wałek zablokowany w jedną jak i w drugą stronę. Przełączam nepęd na przód i tak samo jak za pierwszym razem. Przełączyłem na neutralny wałek też zablokowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Wydaje mi się, że nie rozłącza Ci sprzęgiełek, ale... wiesz, że po wrzuceniu reduktora 4H i zapięciu sprzęgiełek powrót na 2H odcina tylko napęd ze skrzyni na przód? Lemmy opisał Ci jak i co sprawdzać kolejno, przeczytaj to jeszcze raz i sprawdź. Nawet jak wrócisz z 4H na 2H bez rozłączania sprzęgiełek nie powinno być żadnych wibracji. Rozumiem, że łożysko na sprzęgle wykreśliłeś z podejrzeń i z nim jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Wydaje mi się, że nie rozłącza Ci sprzęgiełek, ale... wiesz, że po wrzuceniu reduktora 4H i zapięciu sprzęgiełek powrót na 2H odcina tylko napęd ze skrzyni na przód? Lemmy opisał Ci jak i co sprawdzać kolejno, przeczytaj to jeszcze raz i sprawdź. Nawet jak wrócisz z 4H na 2H bez rozłączania sprzęgiełek nie powinno być żadnych wibracji. Rozumiem, że łożysko na sprzęgle wykreśliłeś z podejrzeń i z nim jest ok. Zrobiłem tak jak Lemmy poradził. Ustalmy jedno wał przedni to ten od reduktora do przedniego napędu. A pułosie napędowe to co innego. Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy. Zrobiłem tak jak Lemmy poradził. Ustalmy jedno wał przedni to ten od reduktora do przedniego napędu. A pułosie napędowe to co innego. Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy. O tej porze roku Terrano służy mi do odśnieżania drogi dojazdowej do domu przy prędkościach do 30 km/h służy dobrze. Ale chciałbym wyrwać się gdzieś dalej ale te wibracje nie pozwalają. Dla okolicznych warsztatów napęd 4x4 to egzotyka i chciałbym im coś podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Więc przedni wał obraca się około 360 stopni i opór jak przekręcam w drugą stronę to opór jest natychmiastowy. Dla mnie diagnoza jest prosta: nie rozpinają się sprzęgi ... automaty lub manuale - wszystko jedno a najprędzej to nie rozpina się tylko jedno sprzęgiełko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Dla mnie diagnoza jest prosta: nie rozpinają się sprzęgi ... automaty lub manuale - wszystko jedno a najprędzej to nie rozpina się tylko jedno sprzęgiełko Sprzęgiełka mam automaty. Rozebrałem jedno i okazało się że smaru było do oporu. Zużycia żadnego nie zauważyłem. Wyczyściłem sprzęgło ze smaru i posmarowałem tylko trochę. Dzisiaj zajrzę do drugiego. Półosie napędowe przy 4x2 powinny się swobodnie obracać prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Smarem? Ja tam oleju silnikowego nalałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
justom71 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 wyjąłem oba sprzęgiełka automatyczne i przednim wałem mogę kręcić swobodnie. Czy mogę zrobić jazdę próbną bez sprzęgiełek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Możesz, ale zabezpiecz sobie smarem to wszystko co osłaniały sprzęgi A później tak jak Piotrek napisał: - wymyć sprzęgi w nafcie - wysuszyć - wlać oleju np. przekładniowego - zlać olej trzymając sprzęgiełko poziomo - to co nie wyleci ma zostać i wystarczy do smarowania wnętrza - przy montażu zamień je stronami i lataj brachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.