pawelz Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Wiem ze kilka postow nizej jest o przegrzewajacym sie silniku, ale ja mam klekota i zachowanie cokolwiek dziwne. A wiec tak. Auto odpala na dotyk, nic zlego sie nie dzieje. Silnik nagrzewa sie do polowy skali w normalnym tempie i jest OK. Tak moge pojezdzic z 10-15 min po miescie. I nagle ni z gruchy ni z pietruchy wskazowka zaczyna isc do gory tak do 3/4 albo i wyzej skali. Dzieje sie to tylko wtedy gdy auto sie toczy (dojazdy do skrzyzowan, rondo itp). Jak stane a silni dalej chodzi wskazowka zaczyna opadac. Jak jade z normalna predkoscia (pow 40-50km/h) wskazowka opada. Ale jak wjezdzam np na rondo - idzie w gore. Bylem u dwoch mechanikow i nic nie znalezli Wymienilem termostat. Nic nie pomoglo. Chlodnica jest zimna. W srodku auta grzeje. Tak jakby nie bylo duzego obiegu czy jak to sie nazywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Sprawdź pompę wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zefir15 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Albo czujnik temperatury nie domaga albo sam wskaznik leci w ch... Trudno wyczuc na odleglosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Dwoch mechanikow ktorzy probowali cos z tym zrobic kiwaja tylko glowami . Jakby pompa padla (zadnego uwalonego lozyska nie slychac, ale podobno moga pasc lopatki - ucinaja sie czy cos takiego) to nie byloby grzania w aucie. A dmuchawy grzeja cieplym powietrzem. Nie przegrzewa sie stojac, ale tylko na niskich obrotach podczas jazdy. Przy jezdzie ze stala predkoscia problemu nie ma. Po nowym roku odstawie auto, zeby wyjeli pompe i wiele sie wyjasni (albo i nie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Sprawdź czujnik na zegary (ten z jednym pinem), ewentualnie przewód i łączenie (konektor). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Sprawa sie nie rozwiazala ale doszedl jeszcze jeden trop . Dzis zauwazylem pewna rzecz. Jak wlaczam swiatla wskazowka idzie do gory, jak wylaczam opada. Kompletnie nie mam pojecia co moze miec wspolnego oswietlenie z temperatura silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 To ktoś Ci ładnie w tym autku namieszał. Proponuję wypisać punktami co kiedy się dzieje i oddać autko do elektryka. Niestety, chce się mieć autko, to trzeba się liczyć z wydatkami ja niedawno przerabiałem sprawę (finansową również) wymiany sprzęgła i dwumasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Sprawa sie nie rozwiazala ale doszedl jeszcze jeden trop . Dzis zauwazylem pewna rzecz. Jak wlaczam swiatla wskazowka idzie do gory, jak wylaczam opada. Kompletnie nie mam pojecia co moze miec wspolnego oswietlenie z temperatura silnika.Zazwyczaj mają wspólny pasek, ale tego konkretnego samochodu nie znam. Jak auto starsze, to też z czasem zatykają się kanały w chłodnicy i zmniejsza się tym samym jej powierzchnia "czynna". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 To ktoś Ci ładnie w tym autku namieszał. Proponuję wypisać punktami co kiedy się dzieje i oddać autko do elektryka. Niestety, chce się mieć autko, to trzeba się liczyć z wydatkami ja niedawno przerabiałem sprawę (finansową również) wymiany sprzęgła i dwumasy. Nikt tu nie mieszal . Problem z tym "przegrzewaniem" mam od lata i nie przypominam sobie zadnej przyczyny poprzedzajacej ta awarie. Rozmawialem wczoraj z dwoma elektrykami i obaj mowia ze na 90% to wina czujnika temperatury. Sprawa jest bardzo dziwna i w zasadzie jest dla mnie powodem do ciekawosci a nie zmartwienia. Nie oszukujmy sie, auto jest moze warte 2000 zl i sluzy mi jedynie do przemieszczania sie po miescie po 5-10km dziennie. Jak okazaloby sie ze to cos powaznego to pojdzie na zlom a kupie cos podobnego w tej cenie . Troche szkoda by mi bylo bo przez 1.5 roku mnie nie zawiodl. Wymienie ten czujnik i zobaczymy. Generalnie da sie jezdzic bo zanim dogrzeje pozadnie silnik juz najczesciej dojezdzam do celu , ale latem w korkach moze byc ciekawie. Generalnie dwa razy wzkazowka doszla pod samo czerwone ale nic zlego spod maski sie nie wydobywalo. Po pary sekundach wskazowka opadala do bezpiecznego poziomu. Zazwyczaj mają wspólny pasek, ale tego konkretnego samochodu nie znam. Jak auto starsze, to też z czasem zatykają się kanały w chłodnicy i zmniejsza się tym samym jej powierzchnia "czynna". A nie powinna sie wowczas bardzo nagrzewac chlodnica ?. No chyba ze jest tak przytkana ze wogole nie ma przeplywu. Ale wtedy by bylo zimno w kabinie a ogrzewanie dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Im bardziej zatkana chłodnica, tym więcej ciepła pójdzie na nagrzewnice wewnętrzną, ale to przeważnie ona jako pierwsza się zatyka. Gdy chłodnica niedrożna, to jest cała zimna, ew kilka kanałów drożnym, to wokół nich czuć ciepło. Kup sobie na all elm 237 za 8zł i porównaj wskazania czujnika dla ECU i czujnika dla wskaźnika na desce. Tak po prostu temperatura nie może spadać w kilka sekund, albo jest walnjęty czujnik, albo jego kabel gdzieś ma uszkodzoną izolacje i dotyka masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Tylko ciekawe dlaczego w tym momencie nie załączy się wentylator.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Wentylator sterowany jest z dwupinowego czujnika ECU, a tu prawdopodobnie kuleje jedno pinowy od wskaźnika na konsoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 20 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) A mozna jakos sprawdzic droznosc chlodnicy ?. Pytam bo nie widze zadnego korka do chlodnicy. Faktem jest, ze jest ona chlodna. A temperatura nie spada w kilka sekund ale tak powoli, powiedzmy 10-15 sek do normalnego poziomu Ale co mialaby niedroznosc chlodnicy do swiatel ? PS. sorry za lamerskie pytanie ale co to jest elm 237 . Edytowane 20 Stycznia 2016 przez pawelz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 (edytowane) Cyferki mi się przedstawiły sorry. Takie coś, skaner OBD2 bluetooth. Lączysz się za pomocą smartfona, ale czy będzie działać z tym konkretnym samochodem nie gwarantuje. Z n16 2.2 di z 2000r działa. Chłodnice sprawdzisz ręką, jak jest dojście. Po otwarciu termostatu powinna być cała równomiernie ciepła. Jak nie ma dojścia od zderzaka, to można zdjąć wentylatory i spróbować od strony silnika. Edytowane 20 Stycznia 2016 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 A mozna jakos sprawdzic droznosc chlodnicy ?. Pytam bo nie widze zadnego korka do chlodnicy. Faktem jest, ze jest ona chlodna. A temperatura nie spada w kilka sekund ale tak powoli, powiedzmy 10-15 sek do normalnego poziomu Powinieneś mieć ciepły wąż od termostatu do chłodnicy, potem górę chłodnicy, a następnie dół. To warunek jak otworzy się termostat. Jak będzie zamknięty, to i chłodnica będzie zimna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Nie mialem wczoraj kiedy sprawdzic te weze. Ale z tego co pamietam sprawdzalem z miesiac temu, przy podniesionej wskazowce chlodnica byla chlodna. Teraz kolejna ciekawostka. Zauwazylem dzisiaj inspirowany wczorajsza przygoda ze swiatlami. Podobny objaw mam przy wlaczaniu wylaczaniu nawiewu. Nie ma znaczenia czy usawione jest cieple czy zimne powietrze. Jak wylaczam wiatrak wskazowka opada jak wlaczam na maksa szybuje w gore. W poniedzialek idzie do mechanika. Mowi ze to moze byc problem z alternatorem, a dokladnie z regulatorem na nim. Nie wiem co to oznacza Mozliwe to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 dziwna sprawa ale ja miałem prawie podobną podczas mojej zmiany zegarów na takie z obrotomierzem występowała sytuacja taka że podczas jazdy około 2km w -15stopniach wskazówka wskakiwała na czerwone pole zdziwiłem się ale wiedziałem że to nie możliwe . po powrocie do domu rozebrałem zegary włączyłem silnik i po chwili wskazówka na czerwone wiec zacząłem dotykać płytkę drukowaną i przy dociśnięciu oprawki żarówki od podświetlenia właśnie temperatury -wskazówka opadła . pościłem za chwile wskazówka do góry wiec wykręciłem żarówkę odgiąłem blaszki stykowe z oprawki wkręciłem sytuacja się nie powtórzyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanMicra1 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Witam. Ostnio będąc w trasie zauważyłam, że temperatura na chłodnicy skacze aż do 80 stopni szczególnie przy dłuższej jeździe z prędkością 140 km/h. Używam do chłodnicy zielonego płynu borygo. Może macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam Monia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Witam. Ostnio będąc w trasie zauważyłam, że temperatura na chłodnicy skacze aż do 80 stopni szczególnie przy dłuższej jeździe z prędkością 140 km/h. Używam do chłodnicy zielonego płynu borygo. Może macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić. Pozdrawiam Monia. Ale temperatura 80* jest jak najbardziej ok, więc nie trzeba nic robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.