Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2,7TD cykanie w silniku


exspreseurope
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja popełniłem kilka błędów ... pierwszym podstawowym było to że kupiłem diesla drugim jeszcze większym to że zmieniłem jednego diesla na drugiego ... wsadź tam coś fajnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi po zmienione...:-)  ale silnik jescze nie zagadał,,,,kręce kręce kopci się z niego,,,,i ani mrumru---obstawiam że jest cały układ paliwowy zapowietrzony???---Pytanie do 

hugh_h ---a jak u Ciebie było po zmianie?? trzeba odpowierzyć? czy najlepiej na hol :-) aż do bólu... 

Ale mam jeszcze mały dylemat..została jedna niepodłączona kostka na 6 pinów (zdjęcie) a u siebie w instalacji nie mam takiej??? tylko nie wem czy ma to wpływ na odpalenie silnika? Może ktoś zobaczyć jak to ma u siebie?? najlepiej odpiąć i zobaczyć czy odpali..:-)

U mnie oryginalnie mam 2 takie pompki na pociśnienie za kostke z 3 pinami a w tym silniku są 3szt.


Noi zmienione....ale silnik jescze nie zagadał,,,,kręce kręce kopci się z niego,,,,i ani mrumru---obstawiamze jest cały ukłąd paliwiwy zapowietrzony???---Pytanie do 

hugh_h ---a jak u Ciebie było po zmianie?? trzeba odpowierzyć? czy najlepiej na hol :-) az do bólu... 

Ale mam jeszcze mały dylemat..została jena niepodłączone kostka na 6 pinów (zdjęcie) a u siebie w instalacji nie mam takiej??? tylko nie wem czy to ma jakiś wpływ na odpalenie silnika? 

post-73217-0-73912100-1452081580_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompujesz pompką ręczną a potem startuje, jak nie startuje to znaczy że coś nie tak

 

a to nie idzie przypadkiem do potencjometru na pompie ?

...  anie to jest do sterowania zaworami egr o ile dobrze widzę.

może nie miałeś egr w swoim ?

 

pytanie jeszcze gdzie masz czujnik obrotów silnika - przy pompie wtryskowej czy na wentylatorem, ale o ile pamiętam to chyba sygnał tylko do obrotomierza szedł.

 

ręczną pompką aż będzie twarda i musi startować, jak nie to daj napięcie na zawór w pompie wtryskowej na krótko i tak spróbuj, jak nie to masz problem ... :(

 

jeden z zaworów egr odpowiada za sterowanie przepustnicą w dolocie, ale jak nie jest zasilany to o ile pamiętam przepustnica jest otwarta, a i tak to nie powinno chyba mieć wpływu na odpalenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompujesz pompką ręczną a potem startuje, jak nie startuje to znaczy że coś nie tak

 

a to nie idzie przypadkiem do potencjometru na pompie ?

...  anie to jest do sterowania zaworami egr o ile dobrze widzę.

może nie miałeś egr w swoim ?

 

pytanie jeszcze gdzie masz czujnik obrotów silnika - przy pompie wtryskowej czy na wentylatorem, ale o ile pamiętam to chyba sygnał tylko do obrotomierza szedł.

 

ręczną pompką aż będzie twarda i musi startować, jak nie to daj napięcie na zawór w pompie wtryskowej na krótko i tak spróbuj, jak nie to masz problem ... :(

 

jeden z zaworów egr odpowiada za sterowanie przepustnicą w dolocie, ale jak nie jest zasilany to o ile pamiętam przepustnica jest otwarta, a i tak to nie powinno chyba mieć wpływu na odpalenie

dzisiaj to nie bardzo(święto) ale jutro sprawdze z tym prądem w pompie wtryskowej---ale jak dam tam 12v z aku to nic się nie stanie??  --Zawóry egr miałem tylko inna kostka szła  z tych zaworków....ale też nie sądze aby było to przyczyną...

Może Ci się licznik przekręcił, że od nowa szedł, bo silniki mają miano nie do zdarcia :D

Tak tak wiem TERRANO 2.7TD nie zajebliwe....opinia jest o tym aucie wspaniała.......ale ja u siebie od 2 lat zmeniłem reduktor(poszel łańcuch)+skrzynia(poszedł wsteczny) tylny most(poszło łożysko ataku)rozrusznik(poszły łożyska+stojan) alternator x2 (poszły łożyska oraz wirnik)+pompa wody (ciekła)+silnik (poszła panewka+wał) hmmmm gdzie ta niezawodnooośc???? No ale fakt rozrzadrządu nie ruszałem...:-)   Jest to auto terenowe i tak tez jest traktowane---jesli jest używane tylko na asfalcie,,,,może i jest nie zajebliwe......ale co by nie było to i tak je bardzo lubie....bo w sumie jak nie ma -15C to pogrzebać troche (dużo) przy aucie to taka dziwna przyjemność....szczegulnie że części są w miare tanie....

Edytowane przez exspreseurope
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj to nie bardzo(święto) ale jutro sprawdze z tym prądem w pompie wtryskowej---ale jak dam tam 12v z aku to nic się nie stanie??  --Zawóry egr miałem tylko inna kostka szła  z tych zaworków....ale też nie sądze aby było to przyczyną...

Tak tak wiem TERRANO 2.7TD nie zajebliwe....opinia jest o tym aucie wspaniała.......ale ja u siebie od 2 lat zmeniłem reduktor(poszel łańcuch)+skrzynia(poszedł wsteczny) tylny most(poszło łożysko ataku)rozrusznik(poszły łożyska+stojan) alternator x2 (poszły łożyska oraz wirnik)+pompa wody (ciekła)+silnik (poszła panewka+wał) hmmmm gdzie ta niezawodnooośc???? No ale fakt rozrzadrządu nie ruszałem...:-)   Jest to auto terenowe i tak tez jest traktowane---jesli jest używane tylko na asfalcie,,,,może i jest nie zajebliwe......ale co by nie było to i tak je bardzo lubie....bo w sumie jak nie ma -15C to pogrzebać troche (dużo) przy aucie to taka dziwna przyjemność....szczegulnie że części są w miare tanie....

 

to nie chodzi o terrano tylko o silnik z terrano td27 .. tylko silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie chodzi o terrano tylko o silnik z terrano td27 .. tylko silnik

Dokładnie o to mi chodziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filimku wstawiłem prace nowego (innego)silnika---i nie działa jak powinien..na wolnych obrotach igła-zero dymku itp. zapala jak na Terrano przystało -w sekunde-ale jak dodam gazu powyżej 1,5obr/min to zaczyna się tragedja!!! szarpie -MEGA DYMI białym dymem i nie da się wejść na wieksze obroty .max.1,5obr. ---dodam że silnik stał ponad rok nie palony--a sprzedawca zaprzysięga się że silnik dzialał na 100%--ma ktoś jakież pomysły????------filmik---https://youtu.be/pBRWsslRz30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filimku wstawiłem prace nowego (innego)silnika---i nie działa jak powinien..na wolnych obrotach igła-zero dymku itp. zapala jak na Terrano przystało -w sekunde-ale jak dodam gazu powyżej 1,5obr/min to zaczyna się tragedja!!! szarpie -MEGA DYMI białym dymem i nie da się wejść na wieksze obroty .max.1,5obr. ---dodam że silnik stał ponad rok nie palony--a sprzedawca zaprzysięga się że silnik dzialał na 100%--ma ktoś jakież pomysły????------filmik---https://youtu.be/pBRWsslRz30

 

i rozszyfrowanie problemu

 

zapowietrzony uk. paliwowy, dokręć filtr paliwa, sprawdź rurki i ich połączenia, ewentualnie filtr sitkowy w pompie wtryskowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że dodałeś hugh_h mi wiare w jutrzejszy dzień :-)  mam nadzieje że to będzie to...


Nistety odpalanie  bezpośrednio z bańki nie dało efektu --było identycznie jak poprzednio---dym!! i szarpanie.

Nistety sitko w pompie zabrudzone ale po wyczyszczeniu też nic nie dało---dym!!! i szarpanie.

Więc poddaje się....moja wiedza się skończyła......gonie do pompiarza najleprzego w okolicy.

Diagnza:

Silnik wkręca się max.1,5obr.min. podczas pompowania pompką przy filtrze paliwa obroty wzrastają....czyli jednak pompa paliwa.

Jeśli pomimo wyczyszczenia filterka w pompie nadal tak się dzeje to ponoć jak ją rozkręcimy jest drugie sitko..i tam jest syf.

Jest jeszcze opcja że zaklinowały sie łopatki w pompie od 1.5roku stania i też będzie lipa...

Ogólnie to pompa do wyjęcia....a to na aucie wcale nie jest takie hop....ale udało się ---jakoś-?

Jutro zobaczymy po rozkręceniu gdzie to cholerstwo ma problem...

post-73217-0-10139200-1452292655_thumb.jpg

post-73217-0-56951600-1452292687_thumb.jpg

post-73217-0-98630100-1452292717_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik nie działa.....pompa poszła do szpeca od pomp wtryskowych i tu diagnoza....w pompie sporo szlamu jak by parafiny....i opcja taka że skoro silnik nie działał 1,5roku to w zime ścieła się parfina w ropie co została w pomie wtryskowej....tak więc do małej regeneracji (spężynki sitka itp.) i na sobote będzie jak nowa---jak kolwiek to brzmi to wsadzam i jeżdżę :-) WRESZCIE!!!


Silnik nie działa.....pompa poszła do szpeca od pomp wtryskowych i tu diagnoza....w pompie sporo szlamu jak by parafiny....i opcja taka że skoro silnik nie działał 1,5roku to w zime ścieła się parfina w ropie co została w pomie wtryskowej....tak więc do małej regeneracji (spężynki sitka itp.) i na sobote będzie jak nowa---jak kolwiek to brzmi to wsadzam i jeżdżę :-) WRESZCIE!!!

 

Ok. Przekładke silnika uważam za zakończoną :-)   ,,,,wyszło jeszcze że jedna świeca żarowa była padnieta...po wymianie wszystko 100% sprawne.

 

Filmik jak pomyka autko z nowym motorem....https://www.youtube.com/watch?v=0JxmWPbs9zU 

 

Dzięki wszystkim za porady itp.

Edytowane przez exspreseurope
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...