Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieprzewidywalne terrano na nierównej drodze


grzegorzpmi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość kupiłem niedawno terrano z końcówki 2004r z silnikiem 3.0D i uszkodzoną uszczelką pod głowicą ale to już pomine bo był poprostu za groszę auto ogólnie super już po remoncie silnik niezle się zbiera tylko prowadzi się no nie powiem koszmarnie ale zle auto było już podniesione przez ostatniego właściciela  ogólnie jest dosyć wysoko podniesiony do tego oryginalne 17" koła alu i w koleinach czy na nierównym asfalcie nie idzie go utrzymać przez to jest nieprzewidywalny i go ściąga a to w prawo a to w lewo i cała buda też kieruje się "swoimi prawami" ja dodam że mi to zbytnio nie przeszkadza bo domyślam się że ten typ tak ma i do tego ten lift na zawieszeniu ale jak usiądzie ojciec to całkiem nie może sobie poradzić,auto nigdy nie widziało terenu więc nie jest zmeczone co zauważyłem to koła przednie lekko stoją pod kątem do środka opon nie zdziera no ale tak stoją i przy maksymalnie skręconych kołach i ruszaniu z jakieś nierówności jest taki jednostajny metaliczny stuk z przedniego zawieszenia oprócz tego ze będe próbował zmienić koła stronami co jeszcze zasugerujecie do sprawdzenia ?Pozdrawiam i Szczęsliwego Nowego Roku

Edytowane przez grzegorzpmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie idzie go uprowadzić prosto  trzeba cały czai kontrować kierownicą to prawdopodobnie jest gdzieś luz,  musisz popatrzeć przy drażkach kierowniczych. Może mieć luz też przekładnia kier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skręconych kołach to dźwięk ograniczników nic strasznego, ogólnie do sprawdzenia luzy w całym zawieszeniu łącznie z tyłem. Geometria zawieszenia do zrobienia, koła muszą być "proste" ,mocne podkręcenie na drążkach wymaga zastosowania specjalnych podkładek pod sworznie górnego wachacza aby zniwelować "krzywizne" . Poczytaj forum a wiele ci to wyjaśni.

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje na SKP podjechać, poproś o przetestowanie na szarpakach, zrobią to za grosze i będziesz miał wtedy wszystko podane ja na tacy bez gdybania - gdzieś są luzy w zawieszeniu i/lub uk. kierowniczym, (końcówki, swożnie i zużyte tuleje itp.) możliwe że ktoś tez nie za umiejętnie go podniósł i dlatego są problemy, ale obstawiam wspornik uk. kierowniczego, drążek środkowy, panewki drążków reakcyjnych do robienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem podobne objawy i okazało się, że wyrobił mi się wspornik drążka kierowniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi zacznę od SKP czuje że przód jest podniesiony na maksa za mocno i stąd ta krzywizna kół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne trzeba wymienić:

końcówki drążków

drążek środkowy 

wspornik drążka 

sworznie górne 

i tuleje drążków reakcyjnych z gumami 

jak to wymienisz to zrób geometrię i wszystko będzie pięknie działać :D 

 

koszt około 1000zł  za części 

 

Pojedź na stację i powiedz im żeby ci sprawdzili te wszystkie elementy, może nie wszystkie są zużyte 

 

Możesz jeszcze niemieć przedniego stabilizatora, wtedy auto zachowuje się podobnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie same drazki, bo tez to przerabialem i auto az tak strasznie sie nie prowadzilo wiec wydaje mi sie ze moga to byc drazki + uklad kier.

niekoniecznie same drazki, bo tez to przerabialem i auto az tak strasznie sie nie prowadzilo wiec wydaje mi sie ze moga to byc drazki + uklad kier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno jest wszystko do zrobienia,

drążki to najbardziej czuć przy 4x4 albo hamowaniu że wtedy ściaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam miałem bardzo twardy przód(drążki Hd) i wywaliłem staba.

Efekt-Teraz naprawdę fajnie jezdzi i wybiera dziury i co ciekawe w zakręcie się mniej przechyla jak seryjny ze stabem.

Przejechałem nim 2000km do Anglii na oponach Mt i nic nie ściąga nie tnie opon,także to nie może być nic ze stabilizatorem.

 

SKP,szarpaki to pierwsze kroki.

Mogło być tak że ktoś popodkręcał drążki i nawet na geometrię nie pojechał,a jak jest rozbieżny to lata jak chce.

Edytowane przez Pawel084
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...