Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak ogrzewania na postoju - proszę o pomoc


xel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem tu nowy ponieważ dostałem auto Murano Z50 2005r Europa na próbę przed zakupem od znajomego z komisu na kilka dni żebym sprawdził czy jest ok.

Mam problem z ogrzewaniem a konkretnie jeśli stoi na postoju na wolnych obrotach to leci zimne powietrze natomiast jeśli przegazuję to leci ciepłe.

Odpowietrzyłem układ chłodzenia, dolałem płynu. Po przejechaniu 10km znowu to samo.

W korku z chłodnicy uszczelka jest taka dość "rozjechana" i średnio to tam wygląda czy może być to wina korka czy raczej stawiacie na coś innego ?



W aucie jest zainstalowany gaz prinsa od 2008r ze smarowaniem.


ps. czy sens kupować takie auto z gazem od 2008 ? Aktualny przebieg 270tys.

Edytowane przez xel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg (jeśli prawdziwy), wskazywałby na rychłą wymianę (regenerację) skrzyni.

Koszt ok. 6 tyś. A regeneracja skrzyni kątowej,tylnego mostu.....?

 

Silnik, jeśli eksploatowany na gazie może mieć przegrzane głowice (jeśli był katowany).

Wymiana (regeneracja) to koszt ok. 10 tyś.

 

Wersja USA i Euro...... To jest ten sam samochód, powstający wówczas w jednej fabryce.

 

"Dzwony" były i tu i tam

 

Jeśli napraw nie robisz sam, to szczerze odradzam.

 

 

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

270 tyś na samochód to dużo ?

 

Moim zdaniem auto spokojnie powinno dojechać 500 tyś, wiele aut w Polsce tyle ma i jeżdżą :) 

Służbowe peugeoty jakimi jeździłem miały przebiegi przy zdaniu od 160 tyś do 475 tyś i nie zdarzyło się nigdy konieczności remontu silnika czy też skrzyni biegów. 

Miałem kiedyś Alfę Romeo i sprzedawana była z przebiegiem 270 tyś, nie wiem czy nie była kręcona, musiałem zrobić sprzęgło i dwu mas ale tylko dlatego, że podkręcone do 430 momentu nie dało rady :) 

 

Więc 270 tyś to raczej dla auta tej klasy nie powinno robić problemu. Kwestia czy przebieg jest oryginalny i czy auto było na bieżąco serwisowane.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel polecił odstawić auto do znajomego warsztatu. Wieczorem będę wiedział co jest grane powiedział, że przed sprzedażą doprowadzi to do porządku ale podejrzewa uszczelke pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami optymiści.Sprawdz czy dobrze odpowietrzyłeś.270 tysi i połowa auta do wymiany?Ciekawe.Jeżeli dostałeś na próbę to pośmigaj i słuchaj niepokojących dżwięków.Jeżeli cisza to nie ma co szukac dziury w całym.Bez urazy,ale śmieszą mnie ludzie,którzy kupując używane auto myślą,że nic do niego nie dołożą.Pozdrawiam.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co ma akumulator do grzania?

Jadąc przy obrotach silnika powyżej 2000 obrotów jest normalnie,z nadmuchów leci ciepłe powietrze,poniżej schładza się i leci letnie.

Wymieniłem termostat i chłodniczkę nagrzewnicy układ odpowietrzony.

Podpowie ktoś coś w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeje się?A może pompa wody kończy żywot?A płukałeś  układ?Otwórz naczynko i zobacz czy gania płyn?Zobacz czy węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe.Na pewno dobrze odpowietrzyłeś?

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest świeżo po remoncie,przejechałem 350km i poczułem że robi się chłodniej w samochodzie więc nastawiłem grzanie na maksa i nic to nie dało,stojąc na światłach zauważyłem w lusterku parę z tłumików. 

Zaprowadziłem do ASO wymienili termostat i nagrzewniczkę dobili klimę  jest szczelna i dalej jest ten sam problem.

Temperatura silnika na zegarze stoi w miejscu nie grzeje się.

Z ASO zaprowadziłem do mechanika,sprawdza.

ROBERT wszystko to co piszesz zrobił serwis ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik temperatury płynu chłodzącego?A sprawdzałeś te węże do nagrzewnicy?Skoro wskazówka się nie podnosi to może coś jest nie podłączone albo padnięte zegary.Może podepnij pod kompa.A teraz pytanie nie na temat:ile cię wyniósł remont?

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem na myśli że wskazówka dochodzi do połowy na wskażniku i tak stoi.

Powodem wymiany nagrzewnicy , przewód wchodzący był gorący a wychodzący letni.

Co do remontu,zrobiłem 600km i na razie nie jestem w stanie określić czy został faktycznie ten remont zrobiony,bo po remoncie pojawiła się ta usterka z grzaniem.

Przed remontem brał dużo oleju i cofało płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego teraz po przejechaniu tych 600 km tego nie ma,a koszt 5800.


I mam przyczynę - pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super ,że auto naprawione.Dobrze kolego ,że napisałeś co było.Przyda się dla kogoś.

 

 

P.S.A mówiłeś ,że serwis sprawdzał pompę.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem,nie da się sprawdzić pompy bez dojścia do rozrządu który też wymieniłem.

Oczywiście musiało się pojawić coś nowego,przewód wspomagania zaczął puszczać płyn i oczywiście następne koszty ,może być zamontowany tylko oryginalny w innym przypadku głośno chodzi wspomaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 12 post-piszę o pompie a ty mi odpowiadasz ,że serwis wszystko sprawdził.

 

Ja w moim drugim aucie,też mam łańcuch.Grzał się.Wymieniłem termostaty i mieli wymieniac tłumik.Ale pojechałem do magika i otworzył naczynko z płynem-nie gania płynu.Diagnoza 100%-pompa wody.Więc może i tu dałoby radę bez rozebrania.Ale wszystko to wiedza magika.Pozdrawiam.

 

Daj znac ile wydoili za przewód,bo u mnie też chyba zaczyna byc mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czyli pompa wody rozwiązała problem ? Ja dostałem na zastępstwo inny samochód także mam czym jeździć -  tamten wreszcie ruszyli na warsztacie. Było coś kompem/wtryskiem bo dziwnie zachowywał się na benzynie. Pozostał dalej problem wybijania płynu do zbiorniczka i braku ogrzewania na postoju po weekendzie powinien mi zadzwonić co z ogrzewaniem o ile dobrze trafi z diagnozą.

 

Dek1117

 

Powiedz mi w jakim stanie była pompa wody po wyjęciu ? nie miała łopatek czy co było grane ?


A u mnie okazała się uszczelka pod głowicą. Wymienione obie uszczelki od razu i pompa wody przy okazji. Wymienili też jakiś "kolektor" aluminiowy wodny gdy już miał to wszystko rozebrane ponieważ był dość zniszczony i miał pełno mikro uszkodzeń. W zasadzie ciągle jeżdżę autem zastępczym bo im się jak widać nie spieszy ale wreszcie mam dostać samochód. Zdam relację co i jak zostało rozwiązane.

Edytowane przez xel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...