SQRA Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Witam Dziś miałem mały pożar w samochodzie czy ktoś wie co to za kostka? Pod kierownica koło prawej nogi Mało brakło i by było po aucie bo już się w gore zapalilo Edytowane 3 Stycznia 2016 przez SQRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Czy to nie będzie rezystor dmuchawy ? ....albo od silniczka sterującego klapami kierunku wiania ( góra /nogi) Dmuchawa działa na wszystkich zakresach obrotów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQRA Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Tak dmuchawa działa ale słabiej grzeje To chyba jest od grzałki nagrzewnicy. To ogrzewanie jest elektryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Rezystor dmuchawy steruje jedynie prędkością/siłą wiania z kratek , natomiast nagrzewnica jest zawsze gorąca i podłączona w obieg płynu chłodzącego , temperatura grzania jest regulowana przymykaniem lub otwieraniem klap w skrzynce nagrzewnicy . W manualnych climach sterowanie temp jest realizowane pokrętłem w climatroniku nastawiasz żądana temp, i komputer dąży zawsze do optymalnie bliskiej temp do ustawionej dzieki odczytywaniu temp z czujnika umieszczonego w kokpicie , w manualnych trzeba regulować ręcznie . Teraz pytanie , czy twoja klima to klimatronik (automat) ? Spalił sie jakis bezpiecznik? Co nie działa po tym pożarze ? Z tad pytanie czy wiatrak dmuchawy działa na wszystkich zakresach . Czy możesz zmienić kierunek nadmuchu , szyba czołowa , boki , stopy ? Edytowane 3 Stycznia 2016 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQRA Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Moja klima to automat A resztę będę sprawdzał jutro. I jeszcze jedno pytanie dlaczego powstało tam zwarcie lub dlaczego powstał tam ogień Jedyne co zauważyłem to jak zgasiłem auto to był chwilowy huk z głośników ale to chyba od tego zwarciA Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale na noc dla bezpieczeństwa odpiolem akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 To że odłączyłeś aku ,to BDB! To auto nie miało jakichś przygód? stłuczki ,zalanie? Gdzieś jest zwarcie jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Mógł poluzować się przewód i iskrzyło na kostce , mógł byc przeciązony odbiornik prądu ,mogła przetrzeć się izolacja na kablach od drgań bo była wadliwa i grzały się przewody , powodów mogło być wiele . Stopiła sie izolacja na przewodach i zwarło gołe kable , a że izolacja była już podgrzana i prawie płynna to zapaliła się . Dziwne że bezpiecznik nie zareagował odcięciem prądu ? musisz sprawdzić skrzynki z bezpiecznikami czy nie jest któreś gniazdo nadtopione . Dobrze zrobiłes że odpiąłeś klemy ! jesli nie czujesz się na siłach oddaj auto do sprawdzenia elektrykowi , powinien dojść co było przyczyną i ewentualnie ja usunąć , przedzwoni miernikiem instalację i wszystko sie wyjasni. Czy wszystkie bezpieczniki w skrzynkach są o odpowiedniej wartości , moze były wymieniane i akurat ten był za mocny ? Edytowane 3 Stycznia 2016 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Mógł poluzować się przewód i iskrzyło na kostce , mógł byc przeciązony odbiornik prądu ,mogła przetrzeć się izolacja na kablach od drgań bo była wadliwa i grzały się przewody , powodów mogło być wiele . Stopiła sie izolacja na przewodach i zwarło gołe kable , a że izolacja była już podgrzana i prawie płynna to zapaliła się . Dziwne że bezpiecznik nie zareagował odcięciem prądu ? musisz sprawdzić skrzynki z bezpiecznikami czy nie jest któreś gniazdo nadtopione . Dobrze zrobiłes że odpiąłeś klemy ! jesli nie czujesz się na siłach oddaj auto do sprawdzenia elektrykowi , powinien dojść co było przyczyną i ewentualnie ja usunąć , przedzwoni miernikiem instalację i wszystko sie wyjasni. Czy wszystkie bezpieczniki w skrzynkach są o odpowiedniej wartości , moze były wymieniane i akurat ten był za mocny ? Dokładnie, sprawdź wartość bezpieczników. Przy takim zwarciu jeśli zabezpieczenie nie zadziałało to wielki znak zapytania. Kiedyś w służbowym aucie spaliła mi się cała instalacja wycieraczek podczas jazdy. . Po dojechaniu do Lublina oddałem go w ręce mechaników którzy stwierdzili ze w miejsce bezpiecznika był włożony spinacz biurowy, mechanik stwierdził że uto nie zapaliło się podobno tylko dlatego, ze lał deszcz i wiał silny wiatr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) To nie jest żadna kostka, to dodatkowa nagrzewnica elektryczna podobnie jak w 1.5 dCi która działa pomocniczo przy ogrzewaniu pojazdu, montowane w klimatronikach. Do zapłonu mogło dojść z dwóch powodów luźny styk elektryczny-duży pobór prądu-nagrzewa się - topi-pali lub przedostały się jakieś zanieczyszczenia przez układ filtra pyłkowego osiadły na nagrzewnicy i zapaliły się. Wymiana nowej nagrzewnicy koszt nie wielki na alledrogo. Dostęp do kostek przyłączeniowych tego ustrojstwa po demontażu plastyku na dole po stronie pasażera, w tym konkretnym przypadku bezpieczniki powinny być nie przepalone bo nie było zwarcia a przyczyną całego zajścia było na pewno to co opisałem powyżej. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez qqtico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 I dzięki qqtico wyjaśniła się przyczyna pożaru Tylko czy ta nagrzewnica elektryczna nie ma zabezpieczenia termicznego ? czy to ustrojstwo jest też w innych modelach Qq czy tylko w dieslach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Jeżeli to było przyczyną pożaru, to ciekawy jestem czy Kolega Sqra jeździł bez filtra kabinowego, albo kiedy ostatnio wymieniał. Tylko szczerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Tylko czy ta nagrzewnica elektryczna nie ma zabezpieczenia termicznego ? Teoretycznie powinno być czy to ustrojstwo jest też w innych modelach Qq czy tylko w dieslach ? Z tego co mi wiadomo tylko w dieslach z klimatronikiem ze względu na wolno nagrzewający się silnik, jest jeszcze jeden układ grzałek które bezpośrednio podgrzewają płyn w układzie chłodzenia. Filtr kabinowy mógł być zamontowany, tylko wiadomo jak to jest z nim podczas montażu istnieje możliwość podwinięcia, mógł się dobrze nie ułożyć ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisilYE Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 http://forum.qashqaiclub.co.uk/15dci-electric-heater-ptc_topic12647.html tu coś jest o tej grzałce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQRA Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Witam To jest ciekawe co było wcześniej napisane Tak szczerze; filtr był wymieniany dwa dni przed pożarem. Niestety nie ja go wymieniałem. Nagrzewnica wymieniona. A historia pożaru to jest; - był mróz - 20st - byłem z małym dzieckiem wiec postanowiłem nagrzać troszkę - odpaliłem samochód nawiew na szybę i temperatura ma HI i tak zostawiłem - po 20min patrzę a tam się tli i auto zadymione i ogień na 10cm - myśle ze trochę pózniej i było by gorzej Na szczęście nic więcej się nie stało żadne plastiki ani kable nie uszkodzone Edytowane 5 Stycznia 2016 przez SQRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 To miałeś kupę Szczęścia w nieszczęściu że w porę spostrzegłeś ! Dobrze że skończyło się to niewielkim kosztem naprawy ! ...no i jest to przestroga dla innych żeby nie zostawiać auta bez nadzoru z włączonym silnikiem i ogrzewaniem na max (przez dłuższy czas). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.