bunio14 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Hej, T30 2003r. przedlift, silnik 2.5 benzyna. Pierwszy post także nie bijcie, niedługo zabiorę się za wymianę płynów ustrojowych w Nissanie. Silnik: Wg książki jeździł na 10W-40 i na takim zostanie, zaleje Shell Helix HX-7 Wspomaganie: Premium Spirax S4 ATF HDX Standardowy Spirax S4 ATF HDX Ekonomiczny Spirax S2 ATF AX Chłodzenie: Na forum doczytałem, że Prestone jest OK więc spuszcze cały płyn i zaleję świeżym Hamulce: Nie mam przed sobą instrukcji ale zdaje się, że standardem jest DOT-4 i taki planuję. Skrzynia (2,3 litra) Użyłem trochę google i do wyboru mam: 1. Premium Spirax S4 G 75W-80 2. Standardowy Spirax S6 GXME 75W-80 3. Ekonomiczny Spirax S3 AM 80W-90 Różnicówka (0,6 litra): Premium Spirax S3 AX 80W-90 Standardowy Spirax S2 A 80W-90 Ekonomiczny Spirax S2 A 80W-90 Most tylny - tutaj mam zagwozdkę, na stronce gdzie szukałem nie występuje - jest tylko skrzynka rozdzielcza biegów - czy o to by chodziło? Prośba o poradę czy dobrze wybrałem oleje - będę chciał wszędzie iść w opcje premium (oprócz silnika, który jeździł do tej pory na 10W-40) - chyba, że i jemu nie zaszkodzi przejście na full syntetyk 5W-30? Co do mostu zalać? Dodatkowo jeśli chodzi o wspomaganie czy Spirax czy jednax Dexron III (tak zdaje się mówi PL instrukcja ściągnięta z forum) Kolejna sprawa, wymiana w silniku, chłodzeniu czy wspomaganiu to pikuś - co do skrzyni, różnicówki i mostu to tego nie robiłem ale czynność wyobrażam sobie jak zwykle czyli pojeździć, rozgrzać, odkręcić śrubkę - zlać a później zalać świeży. Jest coś na co powinienem uważać? Jakieś trudne dojście, potrzebne wężyki, pompki itd? Wiem, że pytania teoretyczne ale nie siedzę w kanale pod samochodem - jak wejdę będę mądrzejszy ale chce kupić wszystko hurtem, spędzić trochę czasu w garażu i załatwić po całości. Z góry dziękuję za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Odnośnie płynu hamulcowego, u mnie na korku pisze "USE ONLY DOT 3" więc sprawdź co u Ciebie jest napisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Do tylnego mostu idzie ten sam olej co do mech. różnicowego (80W90). Do skrzyni manualnej według instrukcji serw. 75W85. Do napełnienia różnicowego będzie potrzebny wężyk, do tylnego mostu niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 u mnie w instrukcji dot3 albo 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Prośba o poradę czy dobrze wybrałem oleje - będę chciał wszędzie iść w opcje premium (oprócz silnika, który jeździł do tej pory na 10W-40) - chyba, że i jemu nie zaszkodzi przejście na full syntetyk 5W-30? Co do mostu zalać? to stare auto i nie szalej z tym premium jak to się mówi z "g****" cukierka nie zrobisz smarując go czekoladą idz generalnie w opcje standard, a jak coś wyraźnie tańsze to nawet w economic, w premium tylko wtedy jak coś w zbliżonej cenie , stosuj płyny o specyfikacji podanej przez producenta, markę sobie wybierz sam. zamiast wygłupów z premium dodatkowo kup środek do wypłukania układu chłodzenia kup środek do przeczyszczenia układu paliwowego zrób ustawienie zbieżności zmień filtr paliwa może zainwestuj w korektę lakieru, (ubytki, polerka, dobry wosk) jeśli silnik poprawnie jeździ na 10W40 to już niech tak zostanie, to stare auto i nie ma co kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio14 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Wielkie dzięki za odpowiedzi! Zwłaszcza za porady co widnieje w instrukcji bo takowej jeszcze nie mam. Płukanie chłodzenia, zbieżność, świece i filtry +płyny będą robione po weekendzie. Ubytki lakieru/polerka zbędna bo auto wymuskane. Tylne błotniki w bardzo dobrym stanie ale i tak położę jakąś antykorozję i rozważę nadkola - widziałem na forum moda z nadkoli Vitary - opalarkę i nóż mam także dam radę Reasumując: W silniku zostanie 10W-40 Shell Helix HX-7 Różnicówka/most - Spirax S2 A 80W-90 - pytanie ile wchodzi litrów do mostu? Skrzynia manualna - Spirax S6 GXME 75W-80 chociaż kolega Dziarski Henk twierdzi, że wg serwisówki powinno być 75W85. Jest gdzieś serwisówka do ściągnięcia? Szukałem na forum ale chyba za słabo Płyn hamulcowy w zależności co zobacze na korku. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Wielkie dzięki za odpowiedzi! Zwłaszcza za porady co widnieje w instrukcji bo takowej jeszcze nie mam. Płukanie chłodzenia, zbieżność, świece i filtry +płyny będą robione po weekendzie. Ubytki lakieru/polerka zbędna bo auto wymuskane. Tylne błotniki w bardzo dobrym stanie ale i tak położę jakąś antykorozję i rozważę nadkola - widziałem na forum moda z nadkoli Vitary - opalarkę i nóż mam także dam radę Reasumując: W silniku zostanie 10W-40 Shell Helix HX-7 Różnicówka/most - Spirax S2 A 80W-90 - pytanie ile wchodzi litrów do mostu? Skrzynia manualna - Spirax S6 GXME 75W-80 chociaż kolega Dziarski Henk twierdzi, że wg serwisówki powinno być 75W85. Jest gdzieś serwisówka do ściągnięcia? Szukałem na forum ale chyba za słabo Płyn hamulcowy w zależności co zobacze na korku. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady! ale auto wymuskane czy muśnięte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio14 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Wymuskane w sensie bez zarzutu. Sprawdzane czujnikiem lakieru, jedynie prawy dolny róg tylnej klapy pokazywał grubszą warstwę lakieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarski Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Różnicówka/most - Spirax S2 A 80W-90 - pytanie ile wchodzi litrów do mostu? Skrzynia manualna - Spirax S6 GXME 75W-80 chociaż kolega Dziarski Henk twierdzi, że wg serwisówki powinno być 75W85. Jest gdzieś serwisówka do ściągnięcia? Szukałem na forum ale chyba za słabo Mech różnicowy ~0,31 litra, tylny most ~0,55 litra. Na pewno jest gdzieś do ściągnięcia serwisówka, niestety już nie pamiętam gdzie ją znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.