Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wzrost obrotów po wrzuceniu biegu


equinoxe

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zaobserwowałem ciekawe zjawisko i nie wiem czy to normalne:auto stoi, silnik rozgrzany, wciśnięte sprzęgło, wrzucony luz - wskazówka obrotomierza poniżej 1000, gdzieś około 850. Wrzucam jedynkę i obroty z miejsca samoczynnie wzrastają ponad 1000 około 1100. Oczywiście pedał gazu niedotykany. Też tak macie w swoich Pulsarach? W ogóle jakie powinny być obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku?


Up - naprawdę nikt nie zauważył czegos podobnego? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku na biegu jałowym mam 1000 obrotów, na rozgrzanym 800. Próbowałem dziś powtórzyć to co u Ciebie się dzieje i po wrzuceniu biegu obroty nie zmieniają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie ewidentnie obroty wzrastają po wrzuceniu biegu - na rozgrzanym silniku i wrzuconym "luzie" rzeczywiście jest około 800, ale jak tylko wrzucę jakikolwiek bieg obroty wzrastają do około 1100 . Pierwszy raz się z takim czymś spotykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie występuje u mnie coś takiego.

Od wczoraj nawet domyślam się dlaczego nie występuje - czy aby masz wgrany tzw. "nowe" oprogramowanie silnika?

U mnie wgrali wczoraj i ten objaw też już nie występuje.

Ale efekt "przydławienia" w okolicach 2300 obr nadal jest, może nieco mniejszy, ale jest.

A efekt może być mniejszy bo.. wg mnie to oprogramowanie to jakaś lipa.

Niby jest zapewnienie że Nissan takie zaleca, jest niby nowsze więc niby lepsze, ale auto zrobiło się zauważalnie mułowate!

Jakby od dołu mocy brakowało.

U mnie dopiero przejechane 2000 km, pojeżdżę trochę i zobaczę - jak się nie poprawi to chyba zaliczę hamownię - bo wg mnie nowy soft o ile nie odjął mocy to moment jest napewno niższy przy tych 2000 obr.

Ciekawe jak wyjdzie na zużyciu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg dopiero 2000km więc nawet ciężko się wypowiedzieć na temat poboru oleju.

Nowsze oprogramowanie zaproponowali ze względu na objawy z obrotami i przydławianiem podczas przyspieszania prz obrotach około 2200-2300.

Ja właśnie ze względu, że auto jeszcze "na dotarciu" nawet nie miałem okazji kręcić go wysoko więc nie mam porównania co do wpływu nowego softu na dynamikę przy wyższych obrotach.

Na niższych, czyli tak do max 3000 jest zdecydowanie mniej żywy niż poprzednio.

Prawdopodobnie dlatego zaproponowano nowy soft bo pewnie wiedzieli, że na niższych obrotach będzie łagodniej więc i efekt "przydławienia" będzie mniejszy - a jednak cały czas jest odczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...