Martin Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Witam. Jestem tu nowy i mozliwe ze juz sie tu przewijal taki temat i poprostu go nie znalazlem. Mam problem z terrano2 2.7tdi chodzi o to ze jakis czas temu auto zaczelo falowac na obrotach,pomiedzy 400 a 900 obrotow.kilka dni temu auto zaczelo gasnac,i zapalila sie kontrolka check. Wystarczy wylaczyc zaplon na kilka sek i odpala ale check czasem gasnie czasem sie swieci. Mial ktos takie objawy? Pomoze ktos? Regulamin: III.5. b. Zakładając nowy temat postaraj się nadać mu taki tytuł, żeby nikt nie miał wątpliwości o czym piszesz. Zamieść w nim jak najwięcej słów kluczowych opisujących Twój problem, zagadnienie, korzystaj z tagów. Edytowane 10 Stycznia 2016 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Jak pali się check to podaj nam ten błąd (bo ewidentnie jest). Niestety nie mamy tutaj kryształowej kuli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Nie podlaczalem jeszcze kompa, obecnie jestem za granica a auto w polsce. Czek zapalil sie kilka dni temu, a objawy byly wczesniej, tzn to falowanie obrotow, gasniecie. Jest tez cos takiego ze auto jedzie dobrze nagle cos odetnie paliwo silnik gasnie, wylacze zaplon kilka sek i normalnie odpala. Podczas jazdy tak z 3 razy mialem i bez zapalania sie kontrolki czek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Możliwe, że syf się zebrał w nastawniku pompy i zaczął wariować. Kiedy ostatnio był wymieniany filtr paliwa? Tankowałeś zawsze na tej samej stacji? Może po prostu słabe paliwo. Z chęcią bym pomógł, ale bez znajomości błędów nie jestem nic więcej w stanie pomóc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Filtr wymienialem z pol roku temu, a poprzedni wlasciciel no to nie wiem. Ale dzieki za podpowiedz. Podepne pod komp to napisze jaki tam byl blad. Mozna samemu sie zabrac za ta nastawke czy nie bardzo? Tankowalem na roznych stacjach i bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Nie radzę brać się za to samemu. Zbyt delikatne urządzenie, bardzo łatwo je uszkodzić, a wtedy już będzie się nadawało tylko na złom. Możesz użyć jakiegoś markowego środka do czyszczenia wtrysków, albo nalej sobie na cały zbiornik paliwa z pół litra albo litr oleju syntetycznego do dwusuwów. Może coś się tam wyczyści/przesmaruje i się coś na jakiś czas poprawi. (na pewno mu to nie zaszkodzi) Poza tym jakbyś chciał rozebrać nastawnik pompy, to musisz go z tej pompy zdjąć. Wkładając go ponownie musisz wyregulować dawkę paliwa, a bez komputera jest to praktycznie niemożliwe. Zbyt duże ryzyko, że np. zaraz po odpaleniu wskoczy Tobie na max obroty i wypluje turbosprężarkę przez rurę wydechową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Z tym olejem do 2 suwów,to jest tak: Starej daty człowiek zajmujący się pompami i ogólnie ropniakami mi to poradził i stosuję od wielu lat i nigdy z tym nie miałem kłopotów. Z tym że nie syntetyk,bo on ma wysoką temp.spalania a zwyczajny mixol. Swego czasu nawet do psujących się wtrysków toyoty Lc zalecali mixol i słyszałem od kilku osób że jest ok, Ja leję litr na cały bak,a następne tankowanie nic. Teraz mieszkam w Anglii ,to nic nie leję ,bo mixola tu nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Sorki, kolega Paweł084 ma rację z tym syntetykiem. Mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Ok. Dzieki za rade, jakos po weekendzie podjade na kompa. Z tym olejem tez spróbuje. Wlalem litr mixolu tak jak proponowaliscie na zbiornik paliwka. Na poczatku silnik pracowal bez zmian, postal tydzien i byly duze problemy zeby odpalil, fakt ze wtedy bylo ponizej 10st.na dworze. Udalo sie uruchomic za pomoca plaka, dopuki silnik byl rozgrzany to odpalal, nastepnego dnia rano bylo 0 st. I ta sama historia auto trzeba bylo odpalac plakiem... Obecnie wstawilem do mechanika, niestety nie jest w stanie tego zrobic bo jest tam pompa ZEXEL. Moze ktos z was ma jakies namiary na kogos kto robi takie pompy z okolic torunia albo chociaz w kujawsko pomorskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Witam wszystkich, mam ten sam problem w moim T2 2,7tdi rocznik 2000, skrzynia automat, pompa Zexel nr 104601-2032. Samochodem jeżdżę od ponad pół roku z falującymi obrotami, ale postanowiłem w końcu to ogarnąć. Samochód ładnie przyśpiesza, nie kopci podczas jazdy, jedynie spadki obrotów z późniejszym podbiciem. Kompleksowa naprawa w Bosch Service odpada. W promieniu 200 km ode mnie są 3 takie warsztaty, które mają sprzęt żeby to ogarnąć. Niestety ceny są nie na moją kieszeń. A może nie chcę dać się oszukać Samochód wiadomo nowy nie jest i jakoś jeździ, ale jestem po kilku rozmowach typu "no może w 3000 zł się zmieścimy", albo "rozłożymy pompę to powiemy ile będzie kosztowało". Wszyscy na dzień dobry chcą wyciągać pompę z auta. Jedynie Bosch Service najbliżej mnie, oferuje coś takiego jak czyszczenie nastawnika. Cena za mycie w myjce ultradźwiękowej 700-1400 zł Oczywiście bez gwarancji że podziała, a jak są opiłki to raczej nie podziała, a płacić trzeba Tak więc, jak dla mnie pozostają tylko dwie możliwości: - wysyłka nastawnika na czyszczenie do HDK Serwis, montaż samemu, ewentualnie mogę pojechać na ustawienie dawki do tego BS, bo chcą 250 zł. - ostatecznie wysyłka pompy do Diesel Techniki z Lublina, cała regeneracja z nowym nastawnikiem ma się spokojnie w 2000 zł zmieścić. Co mi radzicie? Im więcej o tym czytam, tym bardziej się waham czy to ruszać w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 chore ceny serio to tyle kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) nastawnik wyciągałem sam bez ruszania całej pompy, jest z tym trochę roboty, zdaje się ze kolektor trzeba było wyjąć, mam instrukcje kiedyś z neta ściągnięta której się trzymalem auto szarpało w czasie jazdy, potrafiło zdechnąć przy ruszaniu - trzeba było robić przegazowke przed puszczeniem sprzęgła, nie falowały obroty w sumie jak zgasł to potem odpalał normalnie ale świecił się Check, mrugał błędy 18 i 22 przy diagnostyce czyszczenia nastawnika, rozruszanie pierścienia w pompie -> wszelkie objawy ustąpiły jeżdżę już rok od tego czasu składanie ciężkie, trafić nastawnikiem w pompę, potem ustalenie pozycji nastawnika na pompie z bardzo dużą dokładnością - wystarczyło puknąć delikatnie żeby obroty na jałowym zmieniały się o +/- 500 ogólnie zależy jak kto się czuje pewnie w tych tematach, ja większość przy autach robi sam Edytowane 5 Lutego 2016 przez rs77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 rs77 a masz pompę Zexel czy Bosch? Tą instrukcję masz do Terrano, czy ogólną czyszczenia nastawników? Kolektor planuję zdjąć, żeby wygoda pracy była. Nastawnik chcę wysłać do regeneracji. Raczej dam radę sam, nie takie rzeczy się robiło. Też sam serwisuję od kilku lat swoją flotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rs77 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 rs77 a masz pompę Zexel czy Bosch? Tą instrukcję masz do Terrano, czy ogólną czyszczenia nastawników? Kolektor planuję zdjąć, żeby wygoda pracy była. Nastawnik chcę wysłać do regeneracji. Raczej dam radę sam, nie takie rzeczy się robiło. Też sam serwisuję od kilku lat swoją flotę mam Zexel'a, instrukcja była pisana przez gościa od Almery - czyli temat dotarcia do nastawnika trzeba rozwiązać indywidualnie, zdaje się też że poradziłem sobie jakoś bez cięcia przewodów - wyciągałem piny z wtyczki chyba, w moim przypadku bebechy nastawnika były identyczne, wysłałem ci na priv, to jest strona html zapisana z netu ale z obrazkami się otwiera ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin Opublikowano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 U mnie przyczyna byla pompa. Zaprowadzilem auto do dizel serwis kolo tucholi dokladnie miejscowosc bladowo. Wymienili nastawnik zregenerowali pompe. Mam pol roku gwarancji zaplacilem 1055zl. Auto smiga bez zarzutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Chciałem podziękować koledze rs77, dzięki niemu sam wyczyściłem nastawnik. Naprawdę fachowa pomoc:) Po czyszczeniu znikły błędy 18 i 22, obroty przestały falować, inny samochód. Dawkę paliwa udało się lepiej ustawić niż przed czyszczeniem. Cała operacja z nastawnikiem nie jest taka ciężka jak niektórzy piszą, trzeba być trochę ogarniętym i posiadać narzędzia. Mi pierwszy raz zajęło to około 8 godzin. Martin tylko 1055 zł wyszło? Na pewno wymieniali nastawnik, czy tylko go czyścili? Mi w Bosch Service mówili za regenerację pompy na nowym nastawniku ponad 2000 zł, do tego "montaż, demontaż, diagnostyka" i padło magiczne "w trzech tysiącach powinno się zmieścić" Dlatego sam się za to zabrałem bo żaden warsztat w okolicy nie chciał podjąć się samego czyszczenia nastawnika. A jaka jest satysfakcja że tyle pieniędzy zostało w kieszeni:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano tyrol Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Witam wszystkich, pozwolicie że się podepnę pod ten temat, mianowicie mam podobne objawy z terrano tylko wersja td 100KM, po odpaleniu samochodu po nocy odpala ładnie ale po około 30s do +-1min zaczyna silnik nie równo pracować i kopcić i jeśli nie przytrzymam na wysokich obrotach to zgaśnie,po przytrzymaniu około 2-3min na obrotach 2do3tyś wszystko wraca do normy do następnego odpalenia auta po nocy, podejrzewam że też mam nastawnik do czyszczenia. I pytanie do kolegów rs77 i einser77 czy mógłby któryś z was przesłać namiar na ten schemat jak wyczyścić ten nastawnik (pompa zexel) pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Ja tam obstawiam u Ciebie lejące wtryski. U mnie falowanie po czyszczeniu nastawnika znacznie się zmniejszyło, samochód przestał gasnąć, ale objawy były jak u Ciebie. Dopiero po czyszczeniu wtrysków całkowicie znikło falowanie. Instrukcję zaraz podeślę na PW, ale wydaje mi się że masz pompę na linkę bez nastawnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 podejrzewam że też mam nastawnik do czyszczenia Ty masz raczej pompę mechaniczną, a tam nie ma nastawnika. Nastawniki są w elektronicznych pompach wtryskowych od połowy 1996 roku. Jeśli nierówna praca silnika zaczyna się po ok. 30 sekundach to możesz mieć uszkodzony układ podtrzymujący podgrzewanie świec żarowych. Na to się składa : 1. drugi przekaźnik za akumulatorem, 2. opornica zamontowana w kolektorze dolotowym, 3. czujnik temperatury cieczy, 4. oczywiście i sterownik w kabinie Pierwsza faza grzania świec żarowych to pełne podgrzewanie - odpowiedzialny jest za to jeden z przekaźników za akumulatorem i trwa właśnie ok. 30 sekund. Druga faza to podtrzymywanie podgrzewania świec żarowych na połowie napięcia. Odpowiada za to drugi przekaźnik za akumulatorem. Prąd płynie wtedy przez opornicę w kolektorze dolotowym, a świece są zasilane połową napięcia. Opornica jest zamontowana w kolektorze dolotowym po to aby miała dobre chłodzenie bo bardzo się nagrzewa, a strumień powietrza w dolocie skutecznie ją wychładza. Nie wykluczam też przepalonej jednej albo nawet dwóch świec żarowych. Zacznij naprawę od sprawdzenia świec bo to w tym przypadku jest podstawą.Nawet na dwóch sprawnych świecach potrafi ładnie zapalić ale jak przechodzi po 30 sekundach w fazę tylko dogrzewania to wtedy może nierówno pracować bo dwie świece w ogóle nie grzały. Pali dobrze dopiero jak silnik trochę się nagrzeje i do zapłonu nie trzeba już świec bo osiągnięta temperatura silnika wystarcza na samozapłon mieszanki paliwowej w cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano tyrol Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 azm-61 dzięki za wskazówki tak jak piszesz u mnie jest pompa mechaniczna na linkę, byłem już dziś rano sprawdzić i możliwe że jest coś nie tak z tym układem podtrzymującym podgrzewanie świec żarowych, bo zimny odpalił super i chodził równo około 1min później zaczęło trząść motorem i tak jakby "gubił zapłony" i przy tym kopcił wtedy przytrzymałem go na obrotach około 3tyś tak z 2do3min i silnik zaczął już równiutko pracować i nie kopcić. Byłem zobaczyć to u mnie są chyba 3czujniki temperatury wkręcone w tą obudowę pod termostatem, może wiesz który odpowiada za ten układ podtrzymujący podgrzewanie świec żarowych? opornicę myślę że znajdę(chyba to nie igła), a i jeszcze ten sterownik w kabinie gdzie on się znajduje? einser77 auto ma 146tyś km nalotu, myślę że wtryski są ok bo tym bardziej jak już silnik się trochę nagrzeje to żadnego dymka nie puszcza żebym nie wiem jak go gazował, ale zapobiegawczo wleję na pół baku buteleczkę Liqui Moly, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
einser77 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Azm-61 a orientujesz się czy taki układ podtrzymujący grzanie świec, który opisujesz, jest też w T2 2.7tdi Zexel, takim jak moje? Czy jest to inaczej rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano tyrol Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Kolego azm-61 jeśli masz u siebie w obudowie termostatu 3czujniki lub koś kto może podałby mi oporność 3-ciego czujnika ( a jeśli można i dałoby radę to wszystkich trzech) licząc od strony chłodnicy na zimnym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) 2,7 TD (TD27I) terrano tyrol tu: http://terranoirk.ru/forums/manual/R20_93/ Opis przekaźników Strona EL-99 Czujnik przy termostacie LC-24 Zacznij od sprawdzenia świec żarowych - to jest podstawą, zajmie to góra 1 godzinę. Ja w swoim Mavericku przez 10 lat zmieniałem kilka świec bo niestety potrafią się przepalać. 2,7 TDi (TD27TI) einser77 tu: http://terranoirk.ru/forums/manual/R20/ Czujnik przy termostacie LC-32 Z elektroniczną pompą układ świec żarowych ma tylko jeden przekaźnik i w kolektorze dolotowym nie ma już opornicy ale to nie znaczy, że nie ma dogrzewania. Tym już steruje w pełni komputer. Nie zagłębiałem tego tematu ale na pewno znajdziesz odpowiedź w serwisówce, której link podałem. ********************************************** Dodałem 2016-03-19 22.06 Terrano II, Maverick 2,7TD (TD27T) Czujniki przy termostacie, dwa skrajne są takie same: Opornica świec żarowych: Edytowane 19 Marca 2016 przez azm-61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terrano tyrol Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Świece żarowe sprawdzone są ok, opornice wyjąłem i sprawdziłem też ładnie się nagrzewa, czujniki pod termostatem na zimnym sprawdzone mają odpowiednio licząc od chłodnicy 4,52kΩ, środkowy 695Ω, ostatni 4,77kΩ. Czy mógłby mi ktoś sprawdzić (u siebie) oporność na tych dwóch przekaźnikach z boku koło akumulatora? A przeczyściłem jeszcze to małe siteczko na wejściu do pompy ale nadal to samo, po odpaleniu zimnego pochodzi około 1min i zaczyna nim trząść wtedy zmniejsza obroty i w końcu gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 koledzy mam pytanie jaki jest kąt wtrysku terano 2.7 tdi widzialem gdzieś ze 0.59 +-0.02 tylko model 27d. Pompe mam boscha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.