Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam, posiadam pathfindera z 2005, został wymieniony silnik z modelu z 2008 i mechanik twierdzi ze ma problem z kodowaniem wtrysków, obecnie są wtryski Denso 16600 EC00A i chce zamienić na wtryski 16600 EB30# bo mówi ze tylko takie da się zakodować, czy ma racje w tym czy po prostu chce naciągnąć na kolejne koszty itp.? Ewentualnie czy jest jakaś inna możliwość jeśli ma racje aby wyjść z tego problemu? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Który to silnik?? 171KM, 174KM czy 190KM?? Każdy z wtryskiwaczy ma swój kod trzeba go wprowadzić do ECM nissanowskim Consultem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 2.5 174km mówi ze w żaden sposób nie może zakodować i chce wstawić wtryski ze starego modelu mówi ze nie komunikują się ze sterownikiem auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) Jak mogą się nie komunikować. Przecież on nie ma nawet jak tego sprawdzić. Do pamięci ECM wpisywany jest tylko ciąg znaków z wtryskiwacza. Gdy podane numery będą nieprawidłowe ECM wyrzuca błąd przy odpaleniu. Jakiego komputera używa?? Edytowane 11 Stycznia 2016 przez sq9mcs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 nie wiem jakiego kompa. używa, ale mówił ze był elektryk i sprawdzał i stwierdził ze tylko wtryski 16600 EB30# da się zakodować, a auto odpalili w październiku a dopiero teraz stwierdzili ze wtryski są niedobre i trzeba wymienić, wiec proszą o kolejna gotówkę. Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się to bardzo dziwne, a także model z 2005 był euro 3 a ten z 2008 jest euro 4. A silnik rzekomo cały uzbrojony, co mogę zrobić i jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) Pierdoły ci opowiadają. Jak elektryk może to sprawdzić. Nie może, bo musiałby mieć kod źródłowy wsadu z ECM Nissana a tego na pewno nie ma. Bzdury ci opowiadają. Zmień mechanika jak nie umie to nie umie. Podejrzewam że nie ma odpowiedniego kompa i nie może wpisać do ECM kodów z nowych wtrysków a stare wtryski chodzą bo są wpisane w ECM dlatego chce zmienić. Bo nic nie będzie musiał przy tym robić. Norma nie ma tu nic do rzeczy. Euro 4 to nic innego jak wersja 174KM przerobiona w na 171KM z dołożonym DPFem. I tyle. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez sq9mcs 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 tak mi się wydawało ze bzdury opowiada, dlatego zadałem takie pytanie, bo wywalić kolejne 5000 na wtryski + 10000 silnik i inne pierdoły a to da kwotę 20000 to się mija z celem, lub coś spieprzyli i próbują to naprawić szukając rozwiązania, mam jeszcze jedno pytanko, wiec wtryski powinno dać się zakodować, czy przy wymianie silnika nie trzeba zmieniać kompa na nowszy? czy może zostać ten sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Tak tylko trzeba mieć odpowiedni komputer. Nie musisz zmieniać kompa aczkolwiek jak kupiłeś wersję 171KM a miałeś 174KM to mogą być problemy w mapach zapłonu i może się okazać że trzeba będzie wymienić albo silnik albo kompa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 nie ja kupowałem, i z tego co mi powiedziano to jest 174km taki sam jak był tylko z 2008r, w razie co to komp jest znacznie tańszą inwestycja niż kolejny motor, a istnieje możliwość ewentualnie wgrania nowych map? orientujesz się jaki jest koszt kodowania wtrysków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Jest zasadniczą różnica między 174 a 171k ten starszy 174 montowany do 2007r miał sterowaną przepustnicę i erg podciśnieniowo nowszy 171 przepustnica erg elektronicznie Zastanawiające są numery wtrysków np.EC00A bo i takie oznaczenie powinno być na pompie bo być może starszą EB30.. Ma inne ciśnienie Jeśli kupiłeś silnik kompletny z pompą i wtryskami to powinno wszystko działać Zakodować można tylko consultem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 nie jak kupowałem silnik, powierzyłem wszystko mechanikowi, z jego opisu wynika ze silnik jest tej samej mocy lecz twierdził ze miał problem z turbo na początku bo z tego nowego silnika miało rzekomo inne podejście, wiec założyli moje stare, teraz jest problem z wtryskami, wysłał mi zdjęcie z nr wtrysków, i ze takie ma a powiedział ze potrzebuje te drugie EB30, to wszystko się nie trzyma kupy dla mnie co róż coś wymyśla, jak powiedziałem żeby założył moje stare wtryski to powiedział ze oddal facetowi od którego kupił silnik i nie może się z nim skontaktować... lecz turbinę założył stara, a nie mam za bardzo możliwości jak to sprawdzić ani nie znam się aż tak dlatego się pytam, wiec i pompa i wtryski powinny mieć te same nr? jeśli maja to wystarczy zakodować wszystko w aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Czy pompą i wtryski powinny mieć te same numery tego nie jestem pewny ale skoro wtryski i pompy mają takie same oznaczenia to coś w tym jest skoro miałeś starszą wersję to komp może że czy wiście nie widzieć nowszych wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Nic z tego nie będzie. Mechanik miał problem z dalszą częścią kolektora wydechowego za turbiną ponieważ założył silnik 171KM z DPFem i stąd miał problemy. Jeśli informacje Alkaspawa są prawidłowe to ten silnik nie będzie pracował normalnie ponieważ i przepustnica i EGR są sterowane elektronicznie a nie pod-ciśnieniowo. Więc trzeba dodatkowe czujniki montować. Poza tym stary ECM nie będzie pracował bez ponownego zestrojenia z silnikiem który miał DPF. Zakończenia kolektora wydechowego czyli tego elementu za turbiną są inne w wersji 174KM i inne w wersji 171KM. Jeśli kupił kompletny silnik z wtryskami z wersji DPF to niestety nic z tego nie będzie. Trzeba wymienić ECM dołączyć emulator DPFu i przerobić mapę zapłonu. Sama wymiana wtrysków nic nie da. Zacznijmy od tego czy mechanik ma Consulta bo jeśli nie to nic z tego nie będzie i wtryskiwaczy nie zaprogramuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 nie wiem czy ma consulta, zadałem pytanie, czekam na odp. pewnie wyjaśni się dopiero jutro, ECM znajdę w miarę szybko gorzej z "emulator DPFu" nie bardzo wiem gdzie tego szukać, tego nie łapie w jaki sposób "przerobić mapę zapłonu"? a kogoś kto zaprogramuje pewnie znajdę sam i wyślę na miejsce bo penie nie posiada consulta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli się potwierdzi że silnik jest z wersji 171KM z DPFem to nie odpalą tego nawet na starych wtryskiwaczach. Po pierwsze są inne dane w kompie. Po drugie jeśli EGR i przepustnica są sterowane elektronicznie a wersja silnika się potwierdzi to będzie brakować instalacji do podłączenia i obsługi tych podzespołów co za tym idzie ECm jest do wymiany. Dalej sprawa z DPFem. Jeśli załatwisz ECM z tej wersji to trzeba jakoś oszukać system ze masz DPF'a. A to się wiąże z montażem emulatora i strojeniem mapy zapłonu. Nie wiem czy nie będzie taniej wymiana na adekwatny do Twojej wersji silnik 174KM. Dlaczego wymieniałeś silnik?? Co to za mechanik co montuje inny silnik? Swapa chciał zrobić ale mu to nie wyjdzie. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 a wiec, silnik rzekomo odpalili w październiku, tylko nie równo pracował.... i dopiero teraz stwierdzili ze to wtryski, od początku twierdza ze to jest wersja 174km a nie 171km, ze jest identyczny jak stary, a silnik wymieniłem ponieważ coś mi stukało w silniku, zaprowadziłem do mechaniora a on mi rozebrał rozrząd, wypadł im ślizg i go połamali, i chcieli wymieniać cały rozrząd, nie zgodziłem się bo to nie stukał rozrząd, kazałem go złożyć i powiedziałem ze go zabieram, od początku stukała szklanka, z tym ze jak wracałem do domu wygieło ja bokiem i połamała wałek i tak powstała seria niefortunnych zdarzeń..... sam go rozebrałem i zlokalizowałem przyczynę, nie opłacało się go już naprawiać... wracając do silnika, tego nowego, jest możliwość żeby jakoś go sprawdzić która to wersja jest dokładnie?? żeby wiedzieć na czym stoję? i żeby nie słuchać kolejnych wymysłów a może tak albo tak, lub jak wymienimy to to będzie działać?? można jakoś go porównać na zdjęciach lub po jakiś nr z silnika czy czymś takim?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) Złożyli bez ślizgu?? To musiało się rozlecieć. Dlaczego w takim razie szklanki nie zrobili i dlaczego ona stukała? Naprawa jest zawsze opłacalna no chyba ze korba wyjdzie bokiem i pół silnika rozwali przy okazji. Trzeba było robić w szczególności że wyszedłbyś na tym lepiej niż teraz. Odpalili i chodził nieprawidłowo bo nie przeprogramowali zapisów wtryskiwaczy w ECM. Stąd problemy. Teraz ponieważ nie mają odpowiedniego kompa myślą że wsadzą wtryskiwacze o innych numerach i będzie dobrze. Nic z tego. Każdy wtryskiwacz nawet taki co ma identyczny numer posiada indywidualny kod który musi być wpisany w ECM silnika. Teraz jedyna rzecz to Consult i zaprogramowanie w ECM obecnych wtryskiwaczy. Jeśli nadal będzie problem to trzeba silnik z Twojego rocznika a nie już z wersji z DPFem. Jeśli to rzeczywiście 2008r. to niestety to jest silnik z DPFem a wtedy same problemy. Od 09.2006 nie było już wersji 174KM tylko wersje 171KM z filtrem DPF. Później doszła zmodyfikowana w 2010r wersja 190KM razem z V9X (3.0 V6) Za późno trafiłeś tutaj na forum. Ja bym na Twoim miejscu robił stary silnik. Po takim remoncie wyszedłby jak nówka bez żadnych problemów. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 171km nie wszystkie miały dpf ja nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 tak złożyli z połamanym ślizgiem, jak mogę sprawdzić który silnik kupili?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 171 km ma plastikowe delle rozżądu i zaworów oznaczenia osprzętu pompa przepustnica erg zaczynają się od ECxxx Czy to ten sam mechanik ci tak założył ten połamanych ślizg co wymienia silnik bo jeśli tak to szybko sp.....j od niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 nie to zupełnie kto inny, ale zapowiada się dość ciekawie.... , postaram się jak najszybciej dowiedzieć i dam znać, wiec jeśli jest 171km to będzie trochę problemow aby wszystko połapać tak jak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Jak dla mnie jeśli okaże się że to 171KM w wersji z DPFem to technicznie może się okazać że nie dadzą rady go uruchomić prawidłowo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Oki jak czegoś się dowiem to dam znać tak czy inaczej póki co dzięki za pomoc, a jeszcze jedno pytanko, czy są jakieś charakterystyczne miejsca po czym mogę poznać jaki to silnik, czy wizualnie rożni się w jakiś miejscach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 13 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 U kogo w Szczecinie dałeś tego patha do przekładki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol32 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 nie, nie w szczecinie, gdzieś indziej silnik jest bez DPF-u z tego co mówią, postanowiłem ze pojedzie do serwisu, w serwisie koszt kodowania wtrysków to ok 250 zł wiec nie drogo.... i mówią ze zakodują A więc, auto trafiło w piątek do serwisu w poznaniu "auto Szpot", było umówione na kodowanie wtrysków, diagnostyka komputerową i stan techniczny auta. Pan który jest odpowiedzialny od początku za to auto pojechał razem z nim, po chwili dostaję informację że serwis go nie weźmie i że mam się z nimi skontaktować. Więc dzwonie do serwisu i nikt nie chce ze mną rozmawiać, każą od razu z kierownikiem, więc proszę kierownika, oczywiście nie ma go, za 30 min proszę zadzwonić lub kierownik oddzwoni, więc proszę aby oddzwonił. Po pewnym czasie dzwoni Pan kierownik i dowiaduję się że os. która odp. za to auto poinformowała ich że wtryski są nie od tego modelu patka oraz że leją. Mówi że oni tego auta nie wezmą bo i tak nic z nim nie zrobią, i kazał mi wyjaśniać sprawę z os. odp. oraz mechanikiem, żadnych dodatkowych inf. ani jakie wtryski siedzą, ani jakie powinny być itp. nic kompletnie, nawet nie zajrzeli i nic nie zrobili. Olali sprawę totalnie, a os. odp. za wszystko nie dała mi wprost sprawdzić czy mówi prawdę czy nie, ani w żaden sposób zweryfikować co jest "5" z autem i 3-stówki za lawetę poszły sobie.Jak tu się nie wk.... ma może ktoś z was jakiś pomysł co zrobić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.