helfi Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam Panowie, zaczął się u mnie pojawiać dziwny przypadek. W chwili szybkiego przyśpieszenia na 3 i 4 biegu w okolicach 2 tys obrotów silnik dostaje nagle szybkiego skoku obrotów z 2 tys na 2,5 tys po czym po chwili spada na 2 tys. Przy tym skoku wydaje się jakby na chwilę tracił moc. Turbina była regenerowana jakieś 1,5 roku temu , wszystkie oleje i filtry na bieżąco wymieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 A ja proszę Pana o uzupełnienie swego profilu w : model / pojemność / silnik / + ew. rocznik Zgodnie z regulaminem forum NKP.pl Wówczas łatwiej będzie pomóc / doradzić i przyda się " na zaś".... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2016 "Witam Panowie" i Pani się odezwała Skylimera, to było dobre A wracając do tematu, jak już uzupełnisz profil to poprosilibyśmy więcej informacji, mianowicie czy check się pali, czy są błędy w pamięci (jeśli tak to jakie), czy samochód kopci jak traci moc i wszystko inne co udało się Tobie zaobserwować. Podobny objaw kolega miał w Toyocie Avensis D4D T25. Komputer pokazał błąd przeładowującego turbo (wystarczyło rozruszać sztangę od turbosprężarki i było po sprawie). Podstawa to diagnostyka komputerowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Profil uzupełniony, check engine na szczęście się nie świeci. co do kopcenia to nie zauważyłem niczego. Z tego co zaobserwowałem to jednak dzieję się to przy 2,5 do 3 tys obrotów. I w sumie od 3 biegu. Jak uda mi się nagrać filmik to wrzucę. Wygląda to jak potężna turbo dziura z opóźnionym zapłonem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką i powiedz czy jest jakaś różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Spróbuj się przejechać z odpiętą przepływką i powiedz czy jest jakaś różnica. Dzięki za podpowiedź, a można coś jaśniej hehe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draby Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Przepływomierz to taka czarna puszeczka z wtyczką, która będzie wpięta gdzieś na przewodzie dolotu powietrza, zaraz za filtrem powietrza. Zdejmij tą wtyczkę i spróbuj się przejechać bez niej i powiedz jak się w tym momencie zachowuje samochód. Edit: Powinno to wyglądać mniej więcej tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
helfi Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 draby bardzo dziękuję za pomoc, dam znać po teście. Dopiero teraz zrobiłem test. Auto po wyłączeniu przepływomierza ( wtyczki, którą zamieścił na zdjęciu kol.Draby ) chodzi jak burza. Czyli mam rozumieć, że trzeba wymienić przepływomierz powietrza ? Czy coś jeszcze trzeba sprawdzać żeby wykluczyć inne elementy ? Jeśli wystarczy wymienić przepływomierz to mógłby ktoś napisać czy jest to do zrobienia samemu za pomocą standardowych narzędzi ? Czytałem też, że występują różne modele przepływomierzy w naszych primerkach, czy ktoś wie jaki jest odpowiedni dla P12 1,9 dCI z 2013r ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusb Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Wymień przeplywke a napewno pomorze, nie wiem jak 1.9 dci ale 2.2 dci występują dwa rodzaje pdzeplywek różniące się na pierwszy rzut oka mocowanie dwóch śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.