Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Instalacja LPG qashqai 1,6 J10


tedizam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wITAM. mOJA Instalacja gazowa to rowniez ELPIGAZ.

OPROCZE TEGO ZE W CIAGU NIECALE 3 LATA ZROBILEM 55500 KM I DOLALEM 3 LITRY OLEJU DODATKOWO TO WSZYSTKO W PORZADKU. 

5 LAT GWARANCJI MAM LUB 100 000 TYS PRZEBIEGU... GDY ZONA JEZDZI TO I W OKRESIE STYCZNIOWYM DOBIŁA DO 10.25 L GAZU NA 100 KM ;O SZOK... JA OSOBISCIE NIE SCHODZE PONIZEJ 12.L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hayabusa - powiem Ci jedno...

NIE KOMBINUJ :)

 

Skoro na forum ludzie podają Ci SPRAWDZONE instalacje to nie idź w jakieś "cuda na kiju".

Moja instalacja:

Instalacja LPG:
Reduktor: KME Silver
Zawór gazowy: OMB
Zbiornik: Bormech (troidalny lpg) - pojemność 58L
Wielozawór: Tomasetto
Obudowa wielozaworu: Bormech
Zawór tankowania: Tomasetto
Centralka/Przełącznik: STAG
Układ elektroniczny: STAG 300 ISA2
Wtryskiwacze: Barracuda
Przewody elastyczne: ALEX
Dodatkowo należało użyć emulatorów.

Galeria po założeniu instalacji: http://imgur.com/a/CnLuk#0

 

Przelatane 30k km i śmiga wszystko super.

Stag to Stag :)

Wtryski baracuda (a nie jak inni polecają hana) - masz gwarancje na 5 lat ew. 100 000 km

 

@co do jazdy na Pb

Nie rozumiem ludzi którzy robią wszystko by zaoszczędzić, później będziecie płakać jak wtryski paliwa się zapchają starym paliwem.

Ja ZAWSZE po przejeździe pełnego zbiornika (42-43litry = 500 km) robię 30-50 km na Pb.

Edytowane przez Westbam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie czytałeś ze zrozumieniem.

Stag czy LPGTECH są od dawna na rynku, BlueBox jest nowością.

Założenie sterownika Stag czy LpgTech nie jest kombinowaniem, poza tym sterownik to jest najmniejszy problem.
Ważne jest jak auto zostanie wystrojone oraz jakie wtryskiwacze będziesz mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z tych sterowników kiedyś był nowy na rynku. Cuda na kiju to wy wypisujecie tu. Co znaczy nowy? Bo montują go od czerwca 2015 r. to nie jest miesiąc przecież. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie czytałeś ze zrozumieniem.

Stag czy LPGTECH są od dawna na rynku, BlueBox jest nowością.

 

Założenie sterownika Stag czy LpgTech nie jest kombinowaniem, poza tym sterownik to jest najmniejszy problem.

Ważne jest jak auto zostanie wystrojone oraz jakie wtryskiwacze będziesz mieć. 

Sory to było skierowane do:

lis.gdansk

 

Każdy z tych sterowników kiedyś był nowy na rynku. Cuda na kiju to wy wypisujecie tu. Co znaczy nowy? Bo montują go od czerwca 2015 r. to nie jest miesiąc przecież. 

No to uważasz ze rok to sporo czasu i w tym czasie można idealnie przetestować instalacje? No nie rozśmieszaj mnie :)  (chyba że na rok robisz 150 tys. km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty uważasz, że poziom polskich producentów jest taki marny, że po roku się okaże, że ich instalacja zacznie zagrażać życiu kierowcy lub jakości samochodu? Że po roku wyjdzie coś nadzwyczajnego, czego producenci nie przewidzieli? Jak coś ma się zrąbać, to się zrąbie dużo wcześniej. Już na testach. Przecież elementy najbardziej awaryjne to wtryskiwacze, reduktory, a nie elektronika. Masz 5 lat gwarancji na nią. No nie rozśmieszaj mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, że polski. Produkt dużej firmy, która się rozwija. Nikt mu nie ujmuje. Tylko na jakiej podstawie twierdzisz, że inne rozwiązania są niesprawdzone? To mnie ciekawi.

Co jest wyznacznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Założyłeś konto by mi tylko to napisać?

 

Ja opisałem swoją instalację którą wybrałem i polecam - nic nie twierdzę, chcą ludzie niech zakładają np. zenit pro (tez sporo reklamują). Ja tylko podałem swój opis i swój sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie wykonalem 3 tzw serwisy platne czyli wymiana filtrow od gazzu (pierwszy wymienia sie po 15 000 tys przejechanych badz do roku czasu drugi po 30 00 tys przejechanych badz do roku czasu.) i nic wiecej nie robione a smiga jak tralala w dodatku mam 5 lat gwarancji na papierze... ;-) jakby co to moge polecic warsztat.malopolska nowy sacz.pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Koledzy w którym miejscu znajduje termostat w silniku HR16 ? Na wysokosci alternatora z boku? Jak go sprawdzić? Troche pózno przełącza sie instalacja na lpg..

Edytowane przez zaba111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak go sprawdzić?

 

Chyba najprościej, to uruchomić zimny silnik i kontrolować temperaturę węża idącego do chłodnicy. Jeśli miałbyś uszkodzony termostat (otwarty) byłyby również problemy z ogrzewaniem wewnątrz kabiny. Czy takowe występują?

Dlaczego twierdzisz, że zbyt późno przełącza się na LPG? Po jakim czasie? Ile musisz orientacyjnie przejechać km do przełączenia?

Na krótkich dystansach, przy zimnym silniku, to raczej normalna sprawa.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedż .Auto kupione wiosną spalanie gazu 9 litrów, benzyny 1,3 litra na 100 km.W lecie przełączało na gaz po przejechaniu ok 1km,teraz to nawet 3 km przy -5 stopniach.A za to spalanie benzyny wrosło do ok 3litrow a gazu spadło do 8 .Wąż ten górny do chłodnicy nagrzewa sie razem tak jak węże do nagrzewnicy.Dolny wąż był lodowaty przy 88 stopniach .Ogrzewanie nie za ciekawe.Auto pokonuje codziennie trasę 15km w jedną stronę

Myślę ze to będzie .termostat ale gdzie go szukać? Przy górnym wężu na wejściu do silnika jest obudowa z której wychodzi piec przewodow nagrzewnica ,chlodnica itd. Czy to tam sie schował termostat ?   Pacjent 1,6 HR16DE 114KM auto zaś poliftowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie są prawa fizyki, że im niższa temperatura otoczenia, to silnik się wolniej nagrzewa. Nie ma również w tym nic dziwnego, że proporcje PB/LPG zmieniają się w zależności od ilości przejechanych kilometrów na danym paliwie.

Jeżeli chodzi o ogrzewanie, to w naszych pojazdach nie jest ono jakoś szczególnie wydajne.Jak masz klimatronic i włączoną funkcję AUTO, to z pewnością nie jest fajnie.  Musisz się do tego przyzwyczaić. 

Nie wymieniaj termostatu. Szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat koszt niewielki tylko jak go znaleźć.Jesli ma być w głowicy to na pierwszym  zdjęciu go nie ma chyba ze jest w obudowie przykrecanej do glowicy.

Drugie zdjecie to ten sam silnik z miescem na termostat ale w bloku.:

Na trzecim widać plastikowy króciec [leży obok przy silniku z pompą wody] w ktorym jest termostat,a z boku glowicy jest ta niby obudowa termostatu.

A może w tym modelu jest termostat wlaśnie w bloku silnika,no chyba ze dwa tu i tu.

post-88484-0-77302600-1481811049_thumb.jpg

post-88484-0-59356800-1481811143_thumb.jpg

post-88484-0-78832200-1481811281_thumb.jpg

Edytowane przez zaba111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już się upierasz, to według mnie termostat jest montowany na środku bloku ( 2 zdjęcie, okrągły otwór), a na trzecim zdjęciu doskonale go widać ( to coś ze sprężynką).

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są twoje zdjęcia, to na trzecim zdjęciu widzę termostat w czarnej obudowie. Leży obok bagnetu. Bagnet to jest to coś do sprawdzania poziomu oleju.

 

Zdjęcia są Twoje??? Chyba nie!

 

Termostat może faktycznie być z oku i wygląda tak:

 

 

post-100960-0-14668800-1481814317_thumb.jpg

Edytowane przez horte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie sa zdjecia moje tylko pogladowe , pierwsze dwa BR16 114 KM taki silnik jak mój a trzeci zdjecie to silnik 117km.

Co do miarki kolego to pojechales bo bandzie . :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Auto pokonuje codziennie trasę 15km w jedną stronę

 

Moim zdaniem to naprawdę normalne przy ujemnych temperaturach na zewnątrz, że przy odcinku 15 km na LPG przełączy się w połowie trasy, u Ciebie po 3 km, to naprawdę dobry wynik!

Nie popadajmy w paranoję i nie szukajmy maksymalnych oszczędności! Nie rozumiem takich ludzi... Przecież auto z LPG również musi trochę jeździć na PB, a nie tylko na samym gazie.

Niektórzy, jakby mogli, odpalaliby już na LPG aby było taniej.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez bhtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...