Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem - Sprzęgiełka piast


Artur348
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
  od niedawna jestem właścicielem krótkiego Patrola Y61, z którego jestem bardzo zadowolony, jednak od kiedy w naszym pięknym krajobrazie zagościł śnieg, pojawił się pierwszy problem wraz z korzystaniem z napędu 4x4, który może wcześniej się pojawiał, ale nie tak często jak teraz.

  Przechodząc do tematu, prawdopodobnie uszkodzone są sprzęgiełka piast (oryginalne automatyczne) ponieważ wydają one dziwne odgłosy, oraz przy zatrzymywaniu samochodu "trzaskają". Jednak jako, że to mój pierwszy samochód terenowy i nie mam doświadczenia, chciałbym posłuchać waszych opinii.

Chciałbym dodać jeszcze, że sprzęgiełka po dłuższej jezdzie są bardzo ciepłe, jednak może być to normalne(?)

   Moje podejrzenia sugeruję tym, że podczas zakupu Patrol na prawym kole sprzęgiełko ustawione miał w pozycji LOCK a na lewym AUTO, co prawdopodobnie mogło być przyczyną uszkodzenia.

Dla ułatwienia zamieszczam link do filmu nagranego na potrzeby tematu na forum.
                  -> https://www.youtube.com/embed/2WJ6aR4Vigw<-


Proszę o podopowiedzi, czy moja diagnoza jest trafna, czy może szukać problemu w innym miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze sie orientuje (jak nie to niech mnie zaraz ktos porawi) y61 nie ma centralnego roznicowego wiec dlaczego jezdzisz po czarnym asfalcie z dolaczonym przodem?

Moze przez to zalatwiles cos w napedzie?

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze sie orientuje (jak nie to niech mnie zaraz ktos porawi) y61 nie ma centralnego roznicowego wiec dlaczego jezdzisz po czarnym asfalcie z dolaczonym przodem?

Moze przez to zalatwiles cos w napedzie?

Nie jeżdżę :)

 

4x4 tylko na zaśnieżonej drodze, na filmiku nie ma załączonego napędu 4x4 a sprzęgiełka są w pozycji AUTO.

 

Poza tym problem występował już na początku mojej przygody z Patrolem, jednak teraz "trzask" zdarza się częściej.

Edytowane przez Artur348
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza raczej trafna, zużyte sprzęgiełka, można próbować je reanimować, zdemontować przeczyścić i może jeszcze trochę pożyją, raczej nie wróżyłbym długiej przyszłości.

Możesz też spróbować przełączy oba na LOCK, wtedy naiprawdopodobniej trzaski ustaną.

Prawdopodobnie jedno jest dobre, chyba że ten trzask pojawia się po obu stronach.

Masz dwa wyjścia

1. Kupujesz automat używkę (niewiadomo jak długo pochodzi)

2. Kupujesz manualne AVM i zapominasz o problemie. AVM wychodzą w trzech wariantach, podstawowy AVM 445, wzmacniany AVM 445HP i najmocniejsze AVM 745 z 3-letnią gwarancją.

Poniżej masz filmik o tym, jak wymienić automaty na manuale

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wiele tematów związanych ze sprzęgiełkami, jednak przed wymianą na manualne chciałbym zapytać dla pewności, czy ewentualna jazda z manualnymi w pozycji 4x4(lub też lock) jest szkodliwa dla samochodu, gdy jeżdżę z napędem tylko na tył?

Pytam z ciekawości, bo załóżmy na dworze jest mocny minus, a trasa będzie pół na pół, czarny + błoto, lód itp. Czy mogę wyjechać z punktu A ze sprzęgiełkami zablokowanymi (4x4/lock) i w trakcie drogi do punktu B przęłączać tylko między 2H a 4H ? Czy taka "operacja" tylko zaszkodzi i przed każdym 4H muszę wysiadać i kręcić?

Oczywiście sytuacja się zmienia gdy na dworze jest ciepło, lub gdy wiem że mam do przejechania np 300km po czarnym, wtedy 4x2 i nie ma problemu, bo przełączenie na 4x4/Lock przed wjazdem w teren będzie czystą przyjemnością :)

Auto w większości użytkowane jest "cywilnie", więc automaty były wygodniejsze, jednak wolę zapytać niż zaszkodzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Mi też zgrzytały sprzęgiełka i mimo wielu prób ich reanimacji skończyło się tym że wymieniłem na manualne AVM-y.Na krótkich przelotach możesz mieć ustawione w 4x4 ale pamiętaj że dołączony masz cały przedni napęd choć moc przekazywana jest tylko na tył.Osobiście polecam jednak włączanie i wyłączanie sprzęgieł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre wersje mają zamiast sprzęgiełek huby (haby - nie wiem jak się pisze) więc jazda w zimie na spiętych nie powinna uczynić nic złego - sam tak jeździłem przez praktycznie całą zimę - tylko na dłuższe trasy wyłączałem - zawsze w czasie jazdy można dopiąć 4H jak się trafi ośnieżony kawałek drogi, ale oczywiście wtedy niepotrzebnie kręcą się bebechy mostu

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to od początku

Sprzęgiełka automatyczne

-pozycja "auto" jeździmy z napędem na tył, operując małą dźwignią dołączamy opcjonalnie przedni napęd w wariantach 4H lub 4L, żeby odpiąć przedni napęd przesuwamy małą dźwignię na maksa do przodu i cofamy autem parę metrów

-pozycja "lock" jeździmy z napędem na tył, przedni napęd dołączamy tak samo jak w przypadku ustawienia sprzęgiełka w pozycji "auto" z tą różnicą, że po przesunięciu małej dźwigni na maksa do przodu nie musimy cofać autem, żeby odpiąć przedni napęd

Sprzęgiełka manualne

-pozycja 2x4 jeździmy z napędem na tył, cokolwiek zrobimy małą dźwignią nie spowoduje przekazania napędu na przednie koła

-pozycja 4x4 jeździmy z napędem na tył dołączanie przedniego napędu odbywa się dokładnie tak samo jak w przypadku ustawienia sprzęgiełka automatycznego w pozycji "lock"

Reasumując

Możesz jeździć po czarnym z automatycznymi sprzęgiełkami zapiętymi w pozycji "lock" i z manualnymi zapiętymi w pozycji 4x4 w takim przypadku będzie się kręcił przedni wał i dyfer, ale napęd nie będzie przekazywany na koła dopóki nie ruszysz małej dźwigni (4H lub 4L), wiąże się to z nieco większymi oporami toczenia i w związku z tym nieco większym spalaniem (pewnie ok 1L/100km)

Jeżeli wiesz, że większość trasy zrobisz po czarnym zostaw sprzęgiełka w pozycji "auto" lub "2x4"

Jeżeli jedziesz w teren manualne zapinasz na "4x4", automaty zapnij na "lock" podobno w tej pozycji się wolniej zużywają niż w pozycji "auto"

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedzi,
 przydadzą się mi i prawdopodobnie następnym nowicjuszom szukającym odpowiedzi na tym forum :)

 Na dniach zakupię sprzęgiełka AVM, i dam znać czy to rozwiązało problem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którą stronę przekręcić tą srubę na piaście na poz LOCK i ile ? patrząc od zewnętrznej str koła :)

Jeśli pytasz o "Automaty" (takie jak na załączonym zdjęciu) to żeby przestawić je do pozycji "LOCK" używamy klucza nasadowego, i przekręcamy do takiej pozycji żeby te trójkąciki na śrubie ustawiły się równo z trójkącikami na sprzegiełkach. Co do kierunku, to przekręcamy w tą stronę w którą nie ma oporów.

dycbCz.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...