Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozpadało się turbo


tomekdrzewko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Od jakiegoś czasu navara zaczęła tracić moc.

Próbowałem wszystkiego co możliwe i co tylko wyczytałem na forum, pokusiło mnie żeby zobaczyć jak wygląda turbo i zaraz po ściągnięciu dolotu natrafiłem na dziwnie wyglądające łopatki i spore ilości oleju, po 3h udało się je wyciągnąć i zawieźć do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji, początkowo obstawialiśmy zabrudzoną geometrię ale jak się okazało po rozebraniu w środku była dosłownie masakra, pełno oleju, wszystko przysmażone, łopatki były zeszlifowane i poszarpane, co dziwne geometria bez zarzutu. Dziś odebrałem gotową turbinkę z roczną gwarancją bez limitu kilometrów, wszystko oprócz obudowy zostało wymienione na nowe (części firmy MELETT). Całość uczyniła mnie 1050zł (demontaż we własnym zakresie).

Dla zainteresowanych przysyłam fotki żeby z ciekawości zajrzeć czasami do turbinki.

post-96960-0-34536100-1452620929_thumb.jpg

post-96960-0-01809300-1452620946_thumb.jpg

post-96960-0-36535800-1452620955_thumb.jpg

post-96960-0-71241600-1452620975_thumb.jpg

Edytowane przez tomekdrzewko
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dość łatwo bo mam zderzak ARB wiec mam z głowy odkręcanie milionów śrubek i urywanie zatrzasków, intercooler i wszystkie węże to będzie dość ciekawe bo robię to pierwszy raz w życiu ale kiedyś się trzeba nauczyć.

Dodam, ze moja ma przejechane 260tys. i mechanik mówił, że już ktoś kiedyś grzebał przy turbo wiec nie wiem teraz czy przebieg, zła robota poprzedniego właściciela lub jakiś syf z filtra mógł je tak załatwić.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Trzeba. Ja u siebie miałem tylko zużyte uszczelnienia cała reszta w super stanie ale zrobili mi komplet razem z wałkiem, łopatkami i całą resztą. Zapłaciłem 770zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po złożeniu autko nie do poznania. Ciszej pracuje, równe obroty, automat ładnie zmienia biegi, teraz tylko powolutku ją rozbujać i zobaczymy czy moc powróciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Jestem na tym forum po raz pierwszy no bo i stałem sie posiadaczem Navary D40 190km z 2012 roku. Więc chciałem się przywitać ze wszystkimi forumowiczami tymi szczęśliwymi i mniej szczęśliwymi posiadaczami D40, oraz całą resztą miłośników Nissanów. Żeby nie zakładać nowego tematu chciałem nawiązać do powyższych. Zakupiłem ją w tym roku z przebiegiem 80 tyś. km w bardzo dobrym stanie od znajomego ziomka w Francji, który ja serwisował w Nissanie jak to przystało na wzorowego europejczyka. Po przejechniu okło 7 tyś. km samochód stracił moc, został podłączony pod komputer który pokazał błąd 1021 (streowanie turbiny), czyli elktroniczny nastawnik geometrii turbo padł. I zacząłem poszukiwania tej części, co się okazało częśc nie występuje jako sama tylko z turbiną koszt około 4500 zł. Zagłebiając sie w temacie nastawników turbo dalej znalazłem kilka firm które je naprawiają. Sczęśliwy z tego powodu (koszt, naprawy maksymalnie 800 zł) wysłałem kurierem do naprawy nastawnik (producentem jest Hella podobno montowany jest w większości pojazdów posiadający turbiny z zmienną geometrią tylko różnia się nastawami). Po nierónej walce jaka stoczył serwis okazało się, że akurat ten nastwnik jest nienaprawialny bo nie ma do niego części. I z tym wszystkim nasówa mi się pytanie czy ktoś posiada może do odsprzedania sprawny nastawnik, lub zna serwis który jednak potrafi go naprawić bo nie uśmiecha mi sie wymiana całej turbiny na nową, a używanych tego typu jest mało na rynku i jakoś nie wierzę w ich jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to układ elektroniczny który steruje silnikiem który poprzez cięgiełko zmienia nastawienia kierownicy. Raczej sie tego ustrojstwa nie da naprawić ponieważ większość firm które naprawia takie rzeczy (z wyglądu do wszutkich modeli są bardzo podobne wręcz takie same różnią sie w zasadzie elektroniką którą mozna naprawić lub nie) nie mają do tego akurat modelu części więc uważają go za nienaprawialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że jaki silniczek krokowy?? Regulacja odbywa się podciśnieniowo korzystając z zaworu VNT i vaccu-pompy silnika. Pokaż mi ten silniczek krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Nissanach jest podciśnieniowa regulacja. Silnik krokowy stosuje się w silnikach HDI od Cytryny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak wygląda sterowanie turbiny w d40 190 km. Już podciśnień nnie ma. I dla tego poszukuję tego cuda co jest na dwóch pierwszych zdjęciach.

post-98497-0-34604200-1472648727_thumb.jpg

post-98497-0-90739500-1472648761_thumb.jpg

post-98497-0-60159500-1472648777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie turbiny z sterowaniem to znalazłem, ale dla czego wymieniać całą turbinę (która jest dobra) przez jedną część. To jest problem. Będę walczył jeszcze z tą elektroniką może uda się jakoś ją postawić i będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...