tomekdrzewko Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) Witam! Od jakiegoś czasu navara zaczęła tracić moc. Próbowałem wszystkiego co możliwe i co tylko wyczytałem na forum, pokusiło mnie żeby zobaczyć jak wygląda turbo i zaraz po ściągnięciu dolotu natrafiłem na dziwnie wyglądające łopatki i spore ilości oleju, po 3h udało się je wyciągnąć i zawieźć do warsztatu specjalizującego się w naprawie i regeneracji, początkowo obstawialiśmy zabrudzoną geometrię ale jak się okazało po rozebraniu w środku była dosłownie masakra, pełno oleju, wszystko przysmażone, łopatki były zeszlifowane i poszarpane, co dziwne geometria bez zarzutu. Dziś odebrałem gotową turbinkę z roczną gwarancją bez limitu kilometrów, wszystko oprócz obudowy zostało wymienione na nowe (części firmy MELETT). Całość uczyniła mnie 1050zł (demontaż we własnym zakresie). Dla zainteresowanych przysyłam fotki żeby z ciekawości zajrzeć czasami do turbinki. Edytowane 12 Stycznia 2016 przez tomekdrzewko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Nie zapomnij o pożądnym wypłukaniu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Dokładnie. Ja z intercoolera wylałem prawie 0.5L oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekdrzewko Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 U mnie jest dość łatwo bo mam zderzak ARB wiec mam z głowy odkręcanie milionów śrubek i urywanie zatrzasków, intercooler i wszystkie węże to będzie dość ciekawe bo robię to pierwszy raz w życiu ale kiedyś się trzeba nauczyć. Dodam, ze moja ma przejechane 260tys. i mechanik mówił, że już ktoś kiedyś grzebał przy turbo wiec nie wiem teraz czy przebieg, zła robota poprzedniego właściciela lub jakiś syf z filtra mógł je tak załatwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Miałem na myśli miskę olejową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Fakt. Trzeba. Ja u siebie miałem tylko zużyte uszczelnienia cała reszta w super stanie ale zrobili mi komplet razem z wałkiem, łopatkami i całą resztą. Zapłaciłem 770zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekdrzewko Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2016 Po złożeniu autko nie do poznania. Ciszej pracuje, równe obroty, automat ładnie zmienia biegi, teraz tylko powolutku ją rozbujać i zobaczymy czy moc powróciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PTASIEK Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Witam Jestem na tym forum po raz pierwszy no bo i stałem sie posiadaczem Navary D40 190km z 2012 roku. Więc chciałem się przywitać ze wszystkimi forumowiczami tymi szczęśliwymi i mniej szczęśliwymi posiadaczami D40, oraz całą resztą miłośników Nissanów. Żeby nie zakładać nowego tematu chciałem nawiązać do powyższych. Zakupiłem ją w tym roku z przebiegiem 80 tyś. km w bardzo dobrym stanie od znajomego ziomka w Francji, który ja serwisował w Nissanie jak to przystało na wzorowego europejczyka. Po przejechniu okło 7 tyś. km samochód stracił moc, został podłączony pod komputer który pokazał błąd 1021 (streowanie turbiny), czyli elktroniczny nastawnik geometrii turbo padł. I zacząłem poszukiwania tej części, co się okazało częśc nie występuje jako sama tylko z turbiną koszt około 4500 zł. Zagłebiając sie w temacie nastawników turbo dalej znalazłem kilka firm które je naprawiają. Sczęśliwy z tego powodu (koszt, naprawy maksymalnie 800 zł) wysłałem kurierem do naprawy nastawnik (producentem jest Hella podobno montowany jest w większości pojazdów posiadający turbiny z zmienną geometrią tylko różnia się nastawami). Po nierónej walce jaka stoczył serwis okazało się, że akurat ten nastwnik jest nienaprawialny bo nie ma do niego części. I z tym wszystkim nasówa mi się pytanie czy ktoś posiada może do odsprzedania sprawny nastawnik, lub zna serwis który jednak potrafi go naprawić bo nie uśmiecha mi sie wymiana całej turbiny na nową, a używanych tego typu jest mało na rynku i jakoś nie wierzę w ich jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Szukaj bo firm jest dużo tych bardziej fachowych mniej czy jest to jakiś silniczek krokowy co steruje wychyłem łopatek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PTASIEK Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Jest to układ elektroniczny który steruje silnikiem który poprzez cięgiełko zmienia nastawienia kierownicy. Raczej sie tego ustrojstwa nie da naprawić ponieważ większość firm które naprawia takie rzeczy (z wyglądu do wszutkich modeli są bardzo podobne wręcz takie same różnią sie w zasadzie elektroniką którą mozna naprawić lub nie) nie mają do tego akurat modelu części więc uważają go za nienaprawialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Że jaki silniczek krokowy?? Regulacja odbywa się podciśnieniowo korzystając z zaworu VNT i vaccu-pompy silnika. Pokaż mi ten silniczek krokowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 W Nissanach jest podciśnieniowa regulacja. Silnik krokowy stosuje się w silnikach HDI od Cytryny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PTASIEK Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tak wygląda sterowanie turbiny w d40 190 km. Już podciśnień nnie ma. I dla tego poszukuję tego cuda co jest na dwóch pierwszych zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 No to Panie masz problem. Ale wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Tu masz turbo za nieco mniejszą kasę http://www.turbosprezarki-nowe.pl/nissan/navara/turbosprezarka_borgwarner_kkk_25_53039880210_53039700210_5303_988_0210_5303_970_0210_53039880210_53039700210_53039700182_53039880182_5303_970_0182_5303_988_0182_53039700182_53039880182_53039880337_53039700337_5303_988_0337_5303_970_0337_53039880337_530397.html Ewentualnie zadzwoń do Turbo Tec w Jaworznie ,regenerują sprzęt KKK może pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PTASIEK Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Fajnie turbiny z sterowaniem to znalazłem, ale dla czego wymieniać całą turbinę (która jest dobra) przez jedną część. To jest problem. Będę walczył jeszcze z tą elektroniką może uda się jakoś ją postawić i będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.