Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

cisnienie w oponach


chudy__
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

panowie takie pytanie. do jakiego najnizszego cisnienia mozna zejsc w MT-ekach km2 225/75/16 na feldze 7j?

nie smigam na detkach.

chodzi konkretnie o jazde w sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś kiedyś wyczytałem, że minimalne bezpieczne ciśnienie do jazdy krótkotrwałej po błocie i śniegu wynosi w granicach 1,3-1,5 atm. Znam osobę, która potrafi upuścić do 1 atm, ale to już chyba za duże ryzyko uszkodzenia opony lub felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam aktualnie "niby" 1.8 ale mam tez problem ze wskazaniami, mam 3 cisnieniomierze i kazdy pokazuje mi inna wartosc. jeden mam.na pistolecie przy kompresorze i dwa male nowy i kilkuletni.

i badz tu madry ktory pokazuje ok.

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od opony.Ja w cooperach STT jeżdżę normalnie na 2atm, a po piachu na 0,8-0,9 i nigdy opona nie spadła. 

Podczas jazy po górach gdzie mamy błoto,kamienie i wszystko inne pompuję 1,4. I takie bym tobie ciśnienie polecał na snieg

Kiedyś miałem Bfg At,to tak jak upuściłem do 1,2 to było widać jakby wogule wiatru nie było.

Cooper musi mieć twardsze boki,bo nawet na tym 0,9 nie widać żeby guma aż tak mocno się uginała

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja na KM2 upuściłem  do 1,2 na felgach 7j i nie było problemu. Tylko jazda z mózgiem, pamiętaj że na reduktorze jest sporo mocy więcej i nie trudno ściągnąć oponę z felgi. Zawsze miej przy sobie plaka to i opona która zeszła z felgi nie będzie problemem. Wiadomo że i jakiś kompresor się przyda żeby nadmuchać kółko. Zawsze z głową i bezpiecznie można wiele. Spokojnie zszedłbym do 1,0. Moje opony były 31/10,5/15

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno 1,5 atm. to standary w błocie

Oprócz tego BFG dopuszcza ponoć 1 atm. (jej zbrojone boki na to pozwalają) ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to juz mi to rozjasniliscie dzieki bardzo :)

tylko dalej mam problem ze wskazaniami cisnieniomierza bo mam 3 rozne wartosci ;/

i pokazuja od 1.5 do 2.2 

tzn wedlug jednego ustawiam 1,8 sprawdzam drugim jest 1.5 a na trzecim pokazuje 2.2...

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą,musisz się wyposażyć w jakiś aerozol (ja używam zmywacza do hamulców) kompresor,albo pompka,no i przede wszystkim porządny manometr  :whistle: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podjechać do jakiejś SKP lub porządnego zakładu oponiarskiego, który ma certyfikowane manometry i niech Ci zmierzą jakie masz ciśnienie, a później porównaj to ze wskazaniami twoich i będziesz wiedział, który jest dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudy ... musisz najpierw ustalić jaką wartość potrzebujesz i miezyć odpowiednim manometrem ;):D

Qurcze, telefon mi litery zjada :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja się wyspowiadam

BFG AT ... w marcu miną 3 lata

non stop 2,5 atm. - asafalt, błoto, góry, kamienie, rzeki, bagna, piachy a ostatnio i śnieg, lód 

nigdy nie upuszczałem z nich wiatru

wiem, sprawność w terenie mniejsza ale nigdy też solo nie zapuszczałem się w nieznane

95% moich przejazdów to asfalt, codzienie do pracy

ekonomia zwyciężyła offroad ;)


Dla ścisłości dodam że od jakichś 2 lat mam gwóźdż w bieżniku ... skoro mu tam dobrze to niech siedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ...

1,8-2,0 tyle powinno być dla opon "szosowych"

a ile dla opon AT?

W wulkanizacji napompowali 1,9 ale odnoszę wrażenie, że to za mało.

Jest jakieś źródło informacji, ile powinno być nadmuchane optymalnie /po czarnym/ w gumy AT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, napiszę bzdeta ... ale czynnik wizualno-estetyczny jest dla mnie ważniejszy niż sprawność w terenie ...do tego podparty ekonomią ;)

Nie powiem, minimalne ugięcia są... ale na szczęście tylko poniżej felgi :D ... tyle mogę znieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co opona to inaczej.

Mając At też miałem ok 2,3-2,5 i było ok,jednak cooper jest na tyle twardą oponą że jazda na nich z ciśnieniem 2,5 to masakra!

 

U mnie jest dość twarde zawieszenie i może dlatego takie odczucia,na seryjnym może inaczej?

Jadąc na wyprawę ,gdzie wóz załadowany na maxa i na dachu jeszcze sporo pompuję 2,2 przód i 2,5 tył i wtedy jest spoko.

Jednak po wjezdzie na nierówności upuszczam do 1.8 i już tak zostaje do powrotu gdzie trzeba gnać dużo po asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czytam sobie o tym upuszczaniu powietrza i mnie się przypominają kartoflaki jak żem upuszczał zimą bo opon zimowych nie było nie nie ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...