chudy__ Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 panowie takie pytanie. do jakiego najnizszego cisnienia mozna zejsc w MT-ekach km2 225/75/16 na feldze 7j? nie smigam na detkach. chodzi konkretnie o jazde w sniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 gdzieś kiedyś wyczytałem, że minimalne bezpieczne ciśnienie do jazdy krótkotrwałej po błocie i śniegu wynosi w granicach 1,3-1,5 atm. Znam osobę, która potrafi upuścić do 1 atm, ale to już chyba za duże ryzyko uszkodzenia opony lub felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) no ja mam aktualnie "niby" 1.8 ale mam tez problem ze wskazaniami, mam 3 cisnieniomierze i kazdy pokazuje mi inna wartosc. jeden mam.na pistolecie przy kompresorze i dwa male nowy i kilkuletni. i badz tu madry ktory pokazuje ok. Edytowane 14 Stycznia 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Zależy od opony.Ja w cooperach STT jeżdżę normalnie na 2atm, a po piachu na 0,8-0,9 i nigdy opona nie spadła. Podczas jazy po górach gdzie mamy błoto,kamienie i wszystko inne pompuję 1,4. I takie bym tobie ciśnienie polecał na snieg Kiedyś miałem Bfg At,to tak jak upuściłem do 1,2 to było widać jakby wogule wiatru nie było. Cooper musi mieć twardsze boki,bo nawet na tym 0,9 nie widać żeby guma aż tak mocno się uginała 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Kolego ja na KM2 upuściłem do 1,2 na felgach 7j i nie było problemu. Tylko jazda z mózgiem, pamiętaj że na reduktorze jest sporo mocy więcej i nie trudno ściągnąć oponę z felgi. Zawsze miej przy sobie plaka to i opona która zeszła z felgi nie będzie problemem. Wiadomo że i jakiś kompresor się przyda żeby nadmuchać kółko. Zawsze z głową i bezpiecznie można wiele. Spokojnie zszedłbym do 1,0. Moje opony były 31/10,5/15 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Podobno 1,5 atm. to standary w błocie Oprócz tego BFG dopuszcza ponoć 1 atm. (jej zbrojone boki na to pozwalają) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 14 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) no to juz mi to rozjasniliscie dzieki bardzo tylko dalej mam problem ze wskazaniami cisnieniomierza bo mam 3 rozne wartosci ;/ i pokazuja od 1.5 do 2.2 tzn wedlug jednego ustawiam 1,8 sprawdzam drugim jest 1.5 a na trzecim pokazuje 2.2... Edytowane 14 Stycznia 2016 przez chudy__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Tak jak koledzy piszą,musisz się wyposażyć w jakiś aerozol (ja używam zmywacza do hamulców) kompresor,albo pompka,no i przede wszystkim porządny manometr . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 możesz podjechać do jakiejś SKP lub porządnego zakładu oponiarskiego, który ma certyfikowane manometry i niech Ci zmierzą jakie masz ciśnienie, a później porównaj to ze wskazaniami twoich i będziesz wiedział, który jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Chudy ... musisz najpierw ustalić jaką wartość potrzebujesz i miezyć odpowiednim manometrem Qurcze, telefon mi litery zjada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Będzie miał każdy manometr na inny rodzaj podłoża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 To teraz ja się wyspowiadam BFG AT ... w marcu miną 3 lata non stop 2,5 atm. - asafalt, błoto, góry, kamienie, rzeki, bagna, piachy a ostatnio i śnieg, lód nigdy nie upuszczałem z nich wiatru wiem, sprawność w terenie mniejsza ale nigdy też solo nie zapuszczałem się w nieznane 95% moich przejazdów to asfalt, codzienie do pracy ekonomia zwyciężyła offroad Dla ścisłości dodam że od jakichś 2 lat mam gwóźdż w bieżniku ... skoro mu tam dobrze to niech siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SieneK_68 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 No właśnie ... 1,8-2,0 tyle powinno być dla opon "szosowych" a ile dla opon AT? W wulkanizacji napompowali 1,9 ale odnoszę wrażenie, że to za mało. Jest jakieś źródło informacji, ile powinno być nadmuchane optymalnie /po czarnym/ w gumy AT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozyriev Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Ja podobnie jak lemmy69 w bfg at a teraz we wranglerach duratrac jezdze na 2,3 przez cały rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Wiem, napiszę bzdeta ... ale czynnik wizualno-estetyczny jest dla mnie ważniejszy niż sprawność w terenie ...do tego podparty ekonomią Nie powiem, minimalne ugięcia są... ale na szczęście tylko poniżej felgi ... tyle mogę znieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 Co opona to inaczej. Mając At też miałem ok 2,3-2,5 i było ok,jednak cooper jest na tyle twardą oponą że jazda na nich z ciśnieniem 2,5 to masakra! U mnie jest dość twarde zawieszenie i może dlatego takie odczucia,na seryjnym może inaczej? Jadąc na wyprawę ,gdzie wóz załadowany na maxa i na dachu jeszcze sporo pompuję 2,2 przód i 2,5 tył i wtedy jest spoko. Jednak po wjezdzie na nierówności upuszczam do 1.8 i już tak zostaje do powrotu gdzie trzeba gnać dużo po asfalcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kincab Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 ja mam 33x12,5 i jezdzę 1,3 ciśnienie i jest wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2016 Czytam sobie o tym upuszczaniu powietrza i mnie się przypominają kartoflaki jak żem upuszczał zimą bo opon zimowych nie było nie nie ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.