Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Poprawne złożenie wału przedniej osi


Bayes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W momencie gdy "zakręcę" przednie, manualne sprzęgiełka i ruszę, spod tyłka dobiegają mnie znaczne wibracje (bez względu na to, czy przednia oś jest dołączona czy nie).

Mam zatem podejrzenie graniczące z pewnością, że magicy, którzy w swoim czasie zaglądali mi do sprzęgła i ruszali wał, niejako przy okazji, źle go złożyli.

 

Teraz pytanie, jeśli to faktycznie źle złożony wał, czy dam radę samemu złożyć go poprawnie, bez maszyny sprawdzającej wyważenie? Są jakieś oznaczenia, jak to poprawnie złożyć do kupy, żeby nie biło?

 

Czy może darować sobie i od razu udać się do odpowiedniego, "wałowego" warsztatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za magicy co wał rozbierali? Po co?

Wał zdejmuje się w całości z krzyżakami ... dla pewności wystarczy zaznaczyć sobie miejsca na flanszach i krzyżakach z obu stron ;)

Lepiej daj go teraz do wyważenia ...

A magikom oczywiście op..... się należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozsuwałem nigdy tego na maxa ... ile tam jest tych wieloklinów czy innych cudaków :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to co krzywo wieloklin złożysz albo wał dokręcisz ... ? to wymagało by specjalnych zdolności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli na wieloklinie inaczej złożysz to wyważenie bierze w łeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może krzyżaki ma zatarte i powodują wibracje. Wyciągnij wał i sprawdź czy przeguby są sprawne czy nie mają luzów,przeguby muszą być w osi,jeśli będzie wszystko ok to jeszcze możesz spróbować przestawić na wieloklinie o 180°. Jak to nie pomoże to tylko warsztat bo może odważnik zgubiłeś.

Tak ma być złożony wał

post-44814-0-39173600-1452889906_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przestawienie na wieloklinie niema znaczenia.jeśli rozbierali krzyżak eału to mogli coś namieszać przy skłafaniu.jak kolega wspomniał sprawdź stan krzyżaków czy nie są zatarte lub nie mają luzów i czy wszystko jest odpowiednio poskręcane

 

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego uważacie że jakiekolwiek złożenie wału jest bez znaczenia?

Jeśli na którejkolwiek jego części był odważnik a wał był wyważany w całości to raczej ma znaczenie jak go magicy po (wątpliwej potrzeby) demontażu spowrotem w całość złożyli.

Bayes, pocieszę cię ... u mnie nastąpiło to samo

Wczoraj wieczorem odczuwałem wibracje w nast. sytuacjach:

- "manuale" zapięte ... reduktor 4H

- "manuale" zapięte ... reduktor 2H

- "manuale" rozpięte ... reduktor 4H

 

wibracji nie ma tylko przy rozpiętych sprzęgach i reduktorze w poz. 2H (dla pewności cofam jeszcze minimalnie do tyłu, bo nawet "manuale" jeśli będą naprężone to mogą nie odskoczyć ;) )

 

Wał był demontowany 3-4 lata temu, w całości, dodatkowo oznaczyłem wcześniej wzajemne położenie obu krzyżaków względem flansz.

Ale ... przynajmniej raz w tygodniu używałem 4x4

Teraz ostatnio przez kilka miesięcy nie jeździłem w terenie i krzyżaki pewnie się "zastały"

Dodam też, że napęd 4x4 działa bez zarzutu, więc wykluczam wersję że wibracje to skutek działającego tylko jednego sprzęgiełka lub też jednego nie rozpiętego.

 

Garaż i podjazd mam zajęte więc tylko doraźnie, bez rozkręcania, popsikam jakimś WuDe ... no i polatam dzisiaj na napędach w terenie

Ale wcale nie namawiam do zlekceważenia tych objawów ... u mnie auto i tak niedługo będzie rozbierane do gołej ramy i wtedy się tym zajmę czyt. wymienię oba krzyżaki.


Z ostatniej chwili ... samo ustąpiło

zrobiłem kilkanaście ... -dziesiąt km na zapiętych sprzęgach w obu konfiguracjach reduktora i wibracje ustały

wracałem tą samą trasą i żadnych znajomo wyglądających odłamków nie znalazłem ... czyli ok.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli na wieloklinie inaczej złożysz to wyważenie bierze w łeb

 

no coś ty

 

no dobra nie o tym wieloklinie myślałem ... o tym co w reduktor wchodzi, ale ten w środku wału to fakt masz rację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...