Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Silnik gaśnie na wolnych obrotach po odłączeniu akumulatora


MoIzI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam następujący problem i chciałbym prosić o pomoc. Przyjechałem w góry na miesięczne szkolenie i żeby w tym czasie akumulator nie marzł, wyjąłem go i trzymałem w ciepłym miejscu, w między czasie naładowałem i tak sobie stał tydzień, ale po tygodniu stania, musiałem podjechać do pobliskiego sklepu wtedy po podłączeniu akumulatora zaczęły się problemy tzn silnik nie trzyma wolnych obrotów tylko obroty spadają i silnik gaśnie i tak na krótkiej trasie zdarzyło się kilkukrotnie na światłach itp, ale nie za każdym razem gasł, raz obroty spadały do niskich wartości, ale się podnosiły i trzymały, innym razem spadały i gasł. Jak wróciłem podczas parkowania zgasł mi już 3 razy pod rząd, musiałem trzymać na wyższych obrotach podczas parkowania. Czy może to mieć coś wspólnego z tym, że auto stało bez akumulatora czy to czysty przypadek? Wcześniej żadnych problemów z obrotami nie było, trzymały ładnie, nie falowały. Dodam, że chodzi o Primere 2001r. silnik 1.8. Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na początku odlaczyl aku na całą noc najlepiej i później odpalił bez dodawania gazu i tak niech się nagrzeje do 90 stopni chwile niech popracuje i go zgas.

Tylko nie pospieszaj go ma pracować na swoich obrotach do uzyskania temperatury docelowej.

PS

Kontrolka błędu silnika się nie świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kntrolka się nie świeci...znalazłem też taką instrukcję nauki wolnych obrotów:

 

1. Turn ignition switch “ON” and wait at least 1 second. 
2. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds. 
3. Start the engine and warm it up to normal operating temperature. 
4. Check that all items listed under the topic “PRE-CONDITIONING” 
(previously mentioned) are in good order. 
5. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 9 seconds. 
6. Start the engine and let it to idle for at least 28 seconds. 
7. Disconnect throttle position sensor harness connector (brown), 
then re-connect it within 5 seconds. 
8. Wait 20 seconds. 
9. Make sure that idle speed is within specifications. If not, the 
result will be incomplete. In this case, find the cause of the 
problem by referring to the NOTE below. 
10. Rev up the engine two or three times. Make sure that idle 
speed and ignition timing are within specifications. 

 

Stosował ktoś ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nic nie pomogło...obroty jeśli się ustabilizują to ładnie trzymają w granicach 750, tak samo jak włączy się oporniki prądu obroty podskakują i po chwili ładnie się stabilizują...Na zimnym silniku obroty są ponad 1000 potem powoli spadają i wszystko jest jak powinno. Problem polega na tym, że np jak odpala się silnik na ciepło to obroty po odpaleniu na chwile skaczą jak to zwyczajnie bywa, ale jak opadają to nie stabilizują się w granicach 700 tylko lecą w dół i silnik gaśnie...ale nie zawsze tak się dzieje...czasem obroty spadną poniżej 500 silnik chwilę się zamuli, ale odbiją i wrócą do normy...tak samo jak z dojazdami do skrzyżowania raz zgaśnie, raz przymuli, ale odbije. Jak na luzie się gazuje i puszcza gaz to przeważnie obroty spadają bardzo nisko, ale w ostatniej chwili skaczą do góry i się stabilizują...może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Czy zostaje wizyta w ASO i komputer....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...