Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czujnik temperatury powietrza zasysanego a przepływomierz


marcin478
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie, czy uszkodzony  czujnik temperatury powietrza zasysanego ( czyli tak naprawdę termistor znajdujący sie w przepływce ) może powodować błędne wskazania przepływomierza i na ile może je przekłamywać?

 

Mam  błąd P0172- za bogata  mieszanka

i szukając przyczyny znalazłem, że przepływomierz zawyża pomiary tj  na obrotach jałowych pokazuje 6 gm/s ( norma 1-4 gm/s ), przy obrotach 2500 pokazuje około 10 gm/s czyli niby w normie ( norma 4-10 gm/s),

ale przez przypadek odkryłem ze źle odczytuje temperaturę powietrza, tj wczoraj na rozgrzanym silniku, gdzie na zewnątrz -2 stopnie pokazywał 19 stopni rano przy zimnym silniku gdzie na zewnątrz -5 pokazywał + 4 stopnie  (odczyty programem scanmaster).

 

Zastanawiam się czy jest sens bawić się w wymianę termistora i czy to on może być winowajcą + ewentualne jakieś czyszczenie przepływki czy od razu szukać drugiego przepływomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyższej temp. powietrze ma mniejszą gęstość i mniejszą zawartość tlenu do którego komp dostosowuję dawkę ON na wtrysku, w twoim przypadku nie jest to prawdą i mamy więcej tlenu + korekta ON = bogata mieszanka. Tak sobie wymyśliłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pb a nie on ale to bez znaczenia

 

problem w tym ze korekty mam na maksa na minus  krótkoterminowa na jałowym jest -25 % a długa utrzymuje sie miej wiecej cały czas na -18 % i właśnie z tym chce zrobić porządek i stąd poszukiwania przyczyny

znalazłem tą zła dawke przepływki a pozniej ten temistor

 

ja  to widze tak przepływka  podaje do kompa informację o większym przepływie niż rzeczywiście przepływa powietrza komp na tej podstawie oblicza dawkę paliwa z koleji sonda lambda widzi za bogata mieszankę i  wprowadza korekty ale pomimo maksymalnej korekty -25 % jest za bogato stąd wywala  bład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro korekty są na maxa in minus, może to oznaczać że wtryski leją a błąd przepływki nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak 

według serwisówki przyczynami błędu może być nieszczelny dolot lub wydech - sprawdziłem nic nie widzę , sonda lambda - podglądałem parametry ładnie pracuje góra dół wiec na razie zostawiłem chociaż wymienię ją w drugiej kolejności po przepływce jeśli nie pomoże oraz przepływka i wtryski

wtrysków nie biorę pod uwagę bo to pb lpg mądry gazownik wystroił mi instalke na korekty ( myślę ze nawet dobrze pomijając że nie zainteresował się czemu korekty na pb sa takie duże  ) ale wystroił  do korekt błędnych czyli tych jak mam teraz ( tak przynajmniej sadze) wiec czy jeżdże na pb czy na lpg korekty zachowują się podobnie są mniej więcej w tym samym zakresie czyli długa minus 14 do 18 krótka płynie się zmienia od zera do -25 na jałowym minus 25 % i z tego powodu wtrysków w ogóle nie biorę pod uwagę

a i jeszcze jedna rzecz wyklucza sondę mieszanka jest rzeczywiście za bogata odkręciłem świece i sa ewidentnie w sadzy- jak w opisach mieszanki za bogatej   czyli zostaje przepływka ( chyba że coś pomijam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mieszanka jest zbyt bogata na lpg, pb czy na obu? Czy wzrosło spalanie któregoś z paliw? Czy bierze olej? Czy po odpięciu przepływki nadal mieszanka jest zbyt bogata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszanka jest zbyt bogata  zarówno na pb jak i lpg ( jak już ogarnę pb to  lpg do ponownego strojenia )co do spalania na benzynie nie umiem powiedzieć a lpg jest za duże  chociaż tak jak pisałem lpg jest wystrojone raczej dobrze korekty na lpg i pb nie zmieniają się więc pewnie pb tez pali więcej  ( gazownik zrobił strojenie do za bogatej mieszanki na pb tak przynajmniej sądze )

nie sprawdzałem jaka jest mieszanka po odpięciu przepływomierza (ale myślę że będzie za bogata zwłaszcza na biegu jałowym bo pewnie komp bierze wtedy domyślna wartość średnia większa niż na biegu jałowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmienilem dzis przeplywke i jest poprawa tzn przeplywka pokazuje ksiazkowo tzn na jaøowym 3,7 przy 2500 obrotow okolo 7-8 wiec ok

temperature powierza pokazywalo 8 stopni gdy na zewnatrz 3,5 podejrzewam ze jednak ten termistor nie jest zbyt dokladny ale jak przepylywka ok to nie ma to wplywu na dzialanie a i korety na benzynie tez sie zmienily chwilowa w granicach 4-7 a dluga zobacze jutro

 

problem w tym ze nie moge skasowac bledow z pamieci tj kablem elm i scanmaster nie idzie niby kasuje a jak wylacze i wlacze sa znow  w pamieci i lampka mil swieci zeby sprawdzic czy to wina kabla softu odpiale calkiem przepywke i wyskoczyly dodatkowe bledy podpiolem z powrotem ale zapisanych bledow nie da sie skasowac czy ktos wie w czym moze byc problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj skasować ręczną procedurą, może też być jak już gdzieś pisałem, że jak błąd jest spowodowany zwarciem wiązki albo błędnymi wskazaniami uszkodzonego czujnika to błędu nie można wykasować do momentu usunięcia usterki dającej ciągle błąd. Chociaż któryś z kolegów nie zgadzał się z moim spostrzeżeniem a przerabiałem to przy luźnej wtyczce na zaworze SCV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowałem dzis reczenj prcedury nie działa samochód  ne wchodzi w tryb odczytywani - migana lampki mil

raczej nie pali lpg i benzyny - nic na to nie wskazuje

 

błedy nadal wywala P121 P102  P113  

p121 - wymieniłem  czujnik pedału gazu

p102 p113 - wymineilem przepływomierz

raczej mało prawdopodobne aby oba wymienione  czujniki były popsute

wiec raczej podejrzewam zwarcie w wiązce tylko czy te dwa czujniki cos laczy oprócz komutera  ecu a w ktrym miejscu jest wogóle komputer ecu w tym samochodzi pod schowkiem paszera widziałem kilka modułow czy to jeden z nich to komputer ? czy standardowo pod podszybiem ??

no albo lipny kabelek nie chce skasowac chociaz nim juz kasowałem tylko innym programem

czyjeśli przyczyna błedu by ustała to czy po jakimś czasie kontrolka nie powinna sama zgasnąc ??

jutro odepne jeszcze któryś czujnik abs i zobacze czy da sie poźniej skasować bład to wykluczy lipny kabelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...