Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

dysze spryskiwacza J10


ahilles
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czy w J10 jest możliwość regulacji strumienia dyszy spryskiwacza szyby. Zauważyłem iż dysza od strony pasażera pryska trochę za wysoko, popatrzyłem ale widzę  tylko jeden płaski otwór, ale czy jest możliwość jej obniżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być możliwość regulacji , bo mnie za to psika na ramiona wycieraczek gdy są w pozycji spoczynkowej , muszę podnieść .

Tylko dysza zbudowana jest trochę inaczej niż w spryskiwaczach strumieniowych i nam psika mgiełką , ale zasada regulacji jest podobna , najlepiej długą igłą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich jest mozliwość regulacji,szpileczka i heja!

Istnieje już temat w którym mozna było umieścic to pytanie str2 Nie działają  spryskiwacze,wyszukiwarka się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można szpileczką ale lepiej wypiąć spryskiwacz i małym wkrętakiem sobie wyregulować, a obracając o 180 stopni zmienić mgiełkę na strumień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to robić jednak z wyczuciem by nie "rozrobić" otworów bo wówczas grubość strumienia-mgiełka ulegnie zdeformowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wyregulowane :). Tylko nie żadnymi szpilkami bo łatwo można  uszkodzić dyszę.

Trzeba wyłuskać całą dyszę i z boku jest miejsce na płaski śrubokręt, wtedy bez problemu i bez żadnych uszkodzeń regulujemy strumień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna leży po stronie trójnika z zaworkiem zwrotnym, jego budowa wymaga dużego ciśnienia i widocznie pompka nie daje rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacz, czy trójnik...?? Bo spryskiwacz opisany jest wyżej a trójnik znajdziesz pod maską, przed spryskiwaczem po stronie pasażera. Trzeba ściągnąć, by go odłączyć, wężyki. Sprawdzić go trzeba w Twoim przypadku bo pompka powinna pracować, zarówno na postoju jak i w czasie jazdy z jednakowa mocą. Jeśli trójnik ma kulkę wewnątrz i ruch przesuwa ją powodując że płyn się cofa co osłabia ciśnienie.Chyba, że w czasie jazdy jakieś zwarcie się robi tudzież brak masy ma miejsce i to osłabia  pracę pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma kulki, jest tam membrana , wygląda na to że pompka w qashqaiu jest za mało wydajna a w szczególności przy niskich temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest membrana to nie powinno być problemu, bo jeśli była by uszkodzona wówczas zarówno w czasie jazdy jak i postoju psikało by, w wyniku cofnięcia się płynu, dopiero po pewnym czasie dopiero i psikniecie było by słabsze. Gdyby pompka w QQ była za mało wydajna to wszystkie miały by ten problem, tylko jak wytłumaczyć wydajność pompki zmniejszoną podczas jazdy. Owszem w czasie bardzo szybkiej jazdy strumień jest, owym pędem, tłumiony ale nie w sensie ilości wypychanego płynu a jedynie z wysokością psikania. dlatego Ci którzy jeżdżą szybko muszą ustawić sobie strumień na górę szyby tak by podczas jazdy pęd kładł go w okolicy jej środka. Czasami, pod światłami właśnie, zdarza się ze stojący przed nami pojazd psika nam, stojącym z tylu, na szyby a nie sobie. A może kolega tez ma za nisko ustawiony strumień...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myślę że nissan pakuje różne typy tych trójników i dlatego nie wszyscy mają problemy, ja zamontowałem sobie zwykły trójnik bez zaworka i wszystko działa jak trzeba nawet płyn się nie cofa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedłem w temat głębiej i jeśli chodzi o  QQ to on ma jedną pompkę spryskiwacza z dwubiegowym silniczkiem w którym, jak dopatrzyłem się, co prawda tylko,  na zdjęciach dysze wylotowe na przód i na tył (osobne) które maja zamontowane w sobie zaworki zwrotne wiec trójnik pod maską który rozdziela strumień na oba spryskiwacze takowego zaworka mieć nie musi. Wobec czego należało by szukać przyczyny w pompce, choć w przypadku naszego, pytającego, kolegi stawiał bym na źle ustawione dysze. ( w modelach QQ z xenonami druga pompka jest do lamp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

właśnie jestem po operacji wyczyszczenia dysz spryskiwacza. Wyciągnąłem je odpiąłem wężyki i przedmuchałem powietrzem z kompresora. Zastanawiałem się czy nie użyć wspomnianej wyżej szpilki, ale okazało się to nie potrzebne.

Trzeba tylko uważać z spryskiwaczem od strony kierowcy, bo u mnie po odpięciu wężyka , schował się w podszybiu, na szczęście z pomocą przyszła długa pęseta.

Po tym zabiegu obie dysze dają piękną mgiełkę na szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...