Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce Maxima A32 V6 3.0


matimumi

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z hamulcami. Pedał hamulca jest bardzo głęboki tak jakby były zapowietrzone. Odpowietrzane były wiele razy. Na zgaszonym silniku wystarczy nadusic pedał raz i robi sie bardzo twardy ale wystarczy zapalić silnik i zaraz wpada w podłogę. Zmieniłem klocki, tarcze sa nowe. Zaciski zregenerowane, nie widać żadnych ubytków płynu czy wycieków. Pompa hamulcowa tez sprawna ponieważ podczas odpowietrzania strumien płynu jest pod dużym ciśnieniem. Byc moze zle odpowietrzam? Czy pompa ABS ma osobny odpowietrznik? Czy jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania. Zawsze stosuje ta od najdalszego koła od pompy hamulcowej. Gdy podczas prób gdy auto sie toczy wcisnę pedał gwałtownie w podłogę ABS sie włączy ale delikatne hamowanie jest mało skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzam na zgaszonym, słyszałem kiedys ze niektóre auta odpowietrza sie na włączonym zapłonie. Klocki i reszta były zmieniane nie dawno. Autko jest opisane w innym temacie. Jest w trakcie odrestaurowywania. Ale i wcześniej na starych klockach pedał zachowywał sie tak samo. Ma sie wrażenie ze hamulce sa zapowietrzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzam na zgaszonym, słyszałem kiedys ze niektóre auta odpowietrza sie na włączonym zapłonie. Klocki i reszta były zmieniane nie dawno. Autko jest opisane w innym temacie. Jest w trakcie odrestaurowywania. Ale i wcześniej na starych klockach pedał zachowywał sie tak samo. Ma sie wrażenie ze hamulce sa zapowietrzone.

Musisz hamulce odpowietrzyć na zapalonym silniku. Miałem też taki przypadek iż w mojej byłej maxi poprzedni wlaściciel uszkodził gwint tłoczka w tylnym zacisku i po założeniu nowych klocków kręcił się z oporami, wtedy pedał również był miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z zacisków był zatarty wystarczyło rozebrać przeczyścić, gumki i gwint sa dobre. Spróbuje odpowietrzyć jak radzisz na zapalonym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Odpowietrzanie w aucie z ABS-em:

 

W samochodzie wyposażonym w ABS proces odbywa się nieco inaczej. Jeśli poziom płynu w zbiorniczku podczas odpowietrzania obniży się zbyt mocno, to do układu hamulcowego dostanie sie zassane powietrze, które następnie może przedostać się do pompy. W tym wypadku nie będziemy mieli możliwości kontynuować odpowietrzania i pozostaje nam zgłosić się do serwisu.

 

Koła przednie:

 

1. Wyłącz zapłon i wciśnij hamulec ok.20 razy, aby pozbyć się ciśnienia regulacji ABS

 

2. Napełnił zbiornik po sam wierch (do oporu)

 

3. Nałóż przezroczysty przewód na zawór odpowietrzający prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu zanurz w naczyniu z płynem hamulcowym

 

4. Poproś drugą osobę, aby pompowała pedał hamulca do momentu wytworzenia się przeciwcisnienia w układzie. Następnie musi przytrzymać pedał, a druga osoba odkręca zawór odpowietrzający. Kiedy opór pedału ustąpi, zakręć zawór. Operację z pompowaniem pedlem i spuszczaniem płynu hamulcowego należy powtórzyć kilkakrotnie. Efekt zostanie uzyskany, aż w przewodzie przestaną pokazywać sie pęcherzyki powietrza"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie robiłem, tylko z tego co mi wiadomo należy zacząć od najdalszego koła od pompy hamulcowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...