Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrola trakcji podczas jazdy


Coyote024
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, kolejny problem z którym się borykam to podczas wolnej jazdy na 2WD jadąc około 40-50 km/h miga mi kontrolka trakcji dosłownie 3 razy mignie i koniec,po przeprowadzonej samo diagnostyce opisanej na forum wyskoczyly 3 błędy:6,16 lub 17 niepamietam i 22 lub 23, po wykasowaniu błędów odpalam, ruszam i po chwili znowu to samo, gdzie szukać przyczyny,nie zauważyłem różnicy w jeździe choć może mi się wydawało ale jak by go coś na chwilkę spowolnilo,przyblokowalo,może faktycznie mi się wydawało bo było to mało wyczuwalne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie to jest? Przy ramię? I za co jest to odpowiedzialne?

I dzisiaj zauważyłem że zaczyna migac dużo częściej i faktycznie spadek mocy jest jak by ktoś złapał za tył,nawet taki przypadek miał miejsce w golgie,te same objawy,dziwne na prostej suchej drodze.pojade na kompa może wywali jakiś błąd.

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy ramie. Ściągasz prawe przednie nadkole i na ramie zobaczysz złącze. A co robi ? ano łączy skrzynię rozdzielczą z cała resztą. Sprawdzałeś co błędy oznaczają??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już wszystko wiem siadł prawy tył czujnik,C1101,pokazywał masakryczne bzdury jadąc 14 km/h wskazywał 186 km/h,po chwili jadąc też taka prędkością wskazywał 0,czujnik do wymiany! Mam do ciebie pytanie na priv

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czujnik z navary pasuje do patha? Na allegro są zamienniki które pasują do navary i patha ale navara ma mocowanie na dwa oczka u nas na jedno,dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszedłem po auto wyciągnąłem czujniki prawy, lewy tył i zmierzylem ich oporność, wyszło że mają taką samą,liczyłem na jakiś, przegnity lub przetarty kabel ale wszystko ok,a nowe czujniki kosmos jeśli chodzi o cenę,zastanawia mnie ze komputer wskazał uszkodzony prawy tył czujnik i to że dwa dni było ok wszystkie kontrolki zgasly,i wczoraj znowy się zaswiecily,czy faktycznie czujnik do wymiany?

Popoludniu po kilku godzinnym postoju 4WD nie zapala sie od razu wiec moglem przeprowadzic diagnostyke napedow manualnie (opisana na forum) i znowu 4 bledy 6,16,22,23 i zostaly skasowane ,z deski rozdz tez zniknely ale po kilkunastu metrachsamochod zaczal dziwnie szarpac jak by go ktos zlapal za zderzak i trzymal i migala kontrolka kontroli trakcji, podczas ktorej slyszalem charakterystyczny dzwiek przy dzialaniu absu takie "terkotanie" ale slyszalne z przodu.Kolega ktory podlaczyl mi kompa kilka dni temu nie zaznaczyl pathfindera bo ma malo opcji wiec wpisal navare gdzie w pcjach bylo praktycznie wszystko i wlasnie tam wskazalo ze tylny prawy czujnik,ale mierzylem opornosc i amaja po taka sama,jutro jeszcze sprawdze przod,na szczescie mam jeden zapasowy przedni to zmierze przednie i zapasowy,jak bedzie roznica w rezystancji to wymienie.

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy ta sama oporność jest na złączu przy komputerze ABS'u. Możliwe że gdzieś jest uszkodzona wiązka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem polega na tym ze kontrola trakcji miga mi podczas normalnej spokojnej jazdy na wprost,wyczytalem ze to wina padajacego akumulatora,dziwne jak dla mnie bo kupilem nowy dwa lata temu varta silverE44 (77ah 780A)  ale przy zapalaniu doslownie na moment rozruchu pali sie esp,kontrola i abs,wyczytalem tez ze jak aku sie odlacza czy jak czesto pada to tak sie dzieje i w zwiazku z tym trzeba podjechac do ASO celem kalibracji czujnika skrętu kąta kierownicy,wstrzymam sie kilka dni bo bede wymienial sworznie na wahaczach z tylu i jeszcze geometria zawiechy i dopiro podjade na kalibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprawdzilem reszte czujnikow i sa ok,wiec pozostaja 3 rzeczy do sprawdzenia:1 to akumulator ,swoj wysylam bo na gwarancji,przysla nowy,2 to kalibracja czujnika skretu kierownicy,na weekend biore sie za wymiane sworzni i jade na geometrie dopiero po tym skalibruje ten czujnik,3 rzecz to padniety sterownik abs,choc wydaje mi sie to najmniej wlasciwa diagnoza (komputer by wskazal) na poczatku wskazywal prawy tylny czujnik abs wymienialem na nowy i dalej to samo ,pozniej dobrze,pozniej znowu blad i 3 kontrolki na desce.....mam dosc  dam znac po niedzieli coi jak, Ost bledy jakie mialem to C1163,C1101,C1156


Sprawa sie wyjasnila (mam nadzieje) akumulator nowy,czujnik kata skretu skalibrowany,dalej nic,pozostaje ten nieszczesny sterownik ABS ktory wysylam do naprawy tutaj:

http://www.sterownikabs.pl/ koszt 300zl


Sterownik wymieniony,i dalej to samo chyba trzeba podjechać na kompa, i pytanie czy trzeba kodować pompę abs? Pompy nie wymieniłem tylko sterownik, dalej na desce 4WD,ABS,ESP,kontrola trakcji. Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pomierzyć elektrykę pomiędzy czujnikami a wtykiem kompa. Jakie teraz masz błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że znowu masz rację!!!!!! :-) w manualu niema nic o kodawaniu pompy czy sterownika,wymiana i odpowietrzenie. W sobotę jadę do elektryka pomierzy mi całą wiazke i zobaczymy,błędy miałem tył prawy czujnik abs i czujnik kąta skrętu. Niepamietam numerów,mam zapisane to później wpisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarta instalacja elektryczna , przewody maja coraz mniejszy przekrój i coraz mnie miedzi. Utleniają się nawet pod nienaruszoną izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bylem dzisiaj u elektryka i diagnoza jest: uszkodzony (przetarty,nadgryziony,utleniony) kabel na wiązce,bylem u niego pierwszy raz i jakis taki dziwny ten gosciu!!! Mniejsza o to.Powiedzial ze moze sie podjac naprawy  na zasadzie wstawienia nowej wiązki! Jak zapytalem za ile? to malo sie nie przerwocilem!!!!! Wiec zostaje mi lezenie pod autem i sprawdzanie fizykalnie centymetr po centymetrze od tylnej kostki do wtyczki od pompy abs,mam racje? czy moze byc jakis newralgiczny punkt ? obawiam sie klopotow przy scianie grodziowej,jesli bylby np utleniony to po lekkim szarpnieciu powinienem go miec w rece.Chyba ze macie jakies pomysly, wskazowki,rady z przyjemnoscia wyslucham.ps miec samochod terenowy w ktorym zadne napedy nie dzialaja to troche lipa!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj sprawdz wtyczkę za prawym kołem, rozepnij przeczyść , mozesz wtedy przemierzyć kable od tej wtyczki do wtyczek z czujników absu. Jesli jakiś kabel będzie miec anormalne wskazania to bingo! Wystarczy go wymienic na całej długości i przy okazji sprawdzić resztę kabli organoleptycznie.

Do tego sprawdz stan między wtyczką ABS'u a wtyczką za prawym kołem ktora lubi chwytać wodę.

W ten sposób zdiagnozujesz w ktorej cześci masz uszkodzony kabel.

 

Jeśli w pierwszej linii (abs-złącze za kołem) to masz faktycznie przerąbane, bo rozbebeszanie wiązki aby wymienic jeden kabelek bedzie koszmarem. możnaby sobie uprościc robotę, dokładając drugą linię (wiazkę z 4 przewodami od czujek ABS)  poprowadzoną w peszelu i dobrze zaizolowaną/zabezpieczoną przed wodą. Wpiać się w wtyk ABS i złącza za kołem, deaktywując stare przewody. Albo nawet możesz poprowadzic az do tylnego dyfra do czujników ABS wpinając się w wtyczki lub lutując na stałe.

 

Dołożenie równoległej linii bedzie najszybszym rozwiązaniem, 2-3h roboty na spokojnie i będziesz wiedział czy systemy działają. Moze to mało profesjonalne jak wymiana samego kabla w wiazce ale to szybsze i mniej pracochłonne rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel jest walniety od tylnego prawego czujnika.


Sytuacja wyjasniona,tak jak kolego Kris pisaj o tej wtyczce za przednim kolem i zmierzylem od niej do wtyczki na tylnym moscie gdzie wchodzi kostka z czujnikow abs,sa dwa zielony i fioletowy,na fiolecie przejscie jest a na zielonym niema ,czyli jest o tyle dobrze ze nie jest to miejsce gdzies pod maska ,dojscie kiepskie.Pozniej zaczalem mierzyc od tylu czyli kostki gdzie wchodza czujniki abs i co okolo 30 cm wtykalem miernik w kabel i po okolo pol metra szarpnalem lekko za kabelek i zostal mi w rece ,spodziewalem sie ze jest utleniony a wydaje mi sie ze byl chyba czyms przycisniety bo po odizolowaniu koncowek miedz byla jak nowa .Dzieki KRIS raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wszystko jest OK? ABS  4x4 działa prawidłowo?! to mnie cieszy, masz szczęście ze kabel nie jest walnięty w wiazce pod maską, bo miałbyś znacznie więcej roboty.

spoko, jakby coś to wiesz gdzie mnie szukać.

 

kurcze ja natomiast dziś, doszłem skąd szczególnie na wsteczym przy puszczaniu sprzęgła dochodziło takie głuche puk- jedna z tulei tylnego dyfra jest już zmęczona zyciem.......

znowu pobawię się w mechanika :devil: muszę wyjąc tylny dyfer...... :thumbsdown: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze poruszasz ten temat bo ost tez takie cos zauwazylem,zwlaszcza przy zmianie z 1 na wsteczny i odwrotnie ,myslalem ze krzyzaki ale dzisiaj bedac pod autem widzialem ze jedna guma jest troche wyrobiona,jestes pewien ze to jest to? mozemy podjechac do olkusza i zrobia nam takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wpierw na wsteczym  to było, dziś juz słyszałem przy ruszaniu. Zaciągnałem ręczny i kazałem synkowi ruszać lekko to w przod to w tył. Dyfer niezle się unosi i opada.

Po wykręceniu srub i sprawdzeniu wzrokowo tych tulei w jednej guma jest odspojona, wsadziłem 6mm gumy między tulej a belkę i "puk" znacznie ucichło.

Na dyfrze nie mam  luzów, ciut cos tam jest ale moment z wału natychmiast oddawany jest na połosie.

Z tego co widzę to do patha nie ma poliuretanowych tulei tylnego dyferencjału. (tylne przenie) a febest to koszt jednej sztuki 90zł. Tulej nie jest na całej długości w uchu mocowania dyfra, wystaje tylko tulej metalowa, nastepnie idzie krążek z gumy i wielgalachna podkladka stalowa.

najlepiej byłoby wszystko zwymiarować aby zrobili dwuczęściowe wsadzane bezpośrednio w łapę dyfra.

 

zajmiemy sie tym tematem, aha doszłem w końcu o co kaman. W olkuszu sa dwie firmy z polibuszami w jednej kupuje się zestaw tulei wahaczy tylnych do patha a w drugiej zestaw z Navary d40 na oś przednią.... hehhe zatrybiłem jak ruski dizel.... :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wymiary tylko ze do naszych modeli byly dwie różne tuleje,musze zobaczyc u siebie ktora odpowiada pod dany wymiar,i zadzwonic do olkusza i zrobia to bez problemu,a jak nie to kupic najtansza na wzor i dac im .

Edytowane przez Coyote024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...