Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki w Terrano ma być akumulator?


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję nowy akumulator, a ponieważ w serwisówce nie ma o tym słowa to zapytam tutaj.

Chcę żeby akumulator był taki jaki przewidział producent.

To co mam to jakiś nie wiadomo jaki.

 

Jakie wymiary ma mieć oryginalny akumulator?

Z której strony ma być PLUS?

Jakie ma mieć parametry? Nie obchodzi mnie to co kto zamontował "bo to będzie lepsze". Chcę taki jaki przewidział producent.

Jak jest oryginalnie mocowany akumulator? Kupiłem samochód i czegoś tam brakuje, bo akumulator lata sobie luźno na podeście.

 

A samochód to Terrano 2,7TDI z '99 roku.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie centra lub Boscha masz dobór akumulatora do każdego auta.

Poszuka a znajdzie

U mnie siedzi 62ah i daje rady

( zaznaczam że blisko Suwałk i pod chmurką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie centra lub Boscha masz dobór akumulatora do każdego auta.

Poszuka a znajdzie

U mnie siedzi 62ah i daje rady

( zaznaczam że blisko Suwałk i pod chmurką)

Ale ja zadałem kilka prostych pytań.

Nie obchodzi mnie co napisał jakiś Bosch czy Centra anie to co kto ma w swoim samochodzie.

Chcę się dowiedzieć i upewnić tego co przewidział producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus z lewej. 95-100AH 830A     długość 305mm; szerokość 175mm; wysokość 225mm

 

Z jakiego katalogu to wziąłeś? Bo po katalogach firm produkujących aku jest 95Ah, ale na nissan4u już jest 80Ah i bardziej bym skłaniał się, że to jest poprawne.

Bo pewnie alternator tam ma 95A (niech to ktoś potwierdzi lub zdementuje), więc akumulator powinien mieć trochę mniejszą pojemność by mógł go naładować i odsługiwać jednocześnie resztę odbiorników w samochodzie.

 

Jeśli ktoś dysponuje dostępem do informacji bezpośrednio od nissana było by miło by tu ją zamieścił by mieć porównianie.

Sam szukałem wcześniej co siedziało jako oryginał w WD21 2.7TD.

 

Plus z lewej - a z której strony patrzy się na akumulator? Pytam poważnie, bo wiem że są oznaczenia położenia biegunów 0 lub 1 i to jak jest kiedy potrafię sobie wytłumaczyć (ale tak na chłopski rozum).

 

P.s. Nie widzę sensu wsadzanie aku większego niż możliwości alternatora, choć takie rozwiązanie też będzie działać.

Edytowane przez Mariah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są nr. oryginałów:  KE240 89955 ; KE241 95J10.

 

Z której strony plus rozpoznajesz jak akumulator stoi klemami skierowanymi w Twoją stronę.

 

Jeśli ktokolwiek chce wiedzieć co szło na pierwszy montaż to po nr.VIN i dzwonić do ASO, gdyż w różnych egzemplarzach mogli pakować tam różne akumulatory. Nic innego nie wykombinujecie.

Edytowane przez draby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klemy w naszą stronę plus po prawej - położenie biegunów 0

Klemy w naszą stronę plus po lewej - położenie biegunów 1

 

Tak to zapamiętałem i tak rozpoznaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus z lewej. 95-100AH 830A     długość 305mm; szerokość 175mm; wysokość 225mm

O to to. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a idąc za ciosem czy wiecie może jakie były akumulatory w wersji benzynowej  3.0 v6?

I jakiej mocy był tam seryjny alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za trochę mniej kupisz pewnie Futurę z magicznym oczkiem i assistance na 2-3 lata

Mam i polecam z czystym sumieniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Futura wytrzymała okres gwarancji i oczko "zgasło"...

 

Co do ceny to warto poszukać nie tylko w internecie. Ja w sklepie motoryzacyjnym (stacjonarnym) kupiłem Yuasę serii 5000 95Ah 830A za 450zł. Dobrałem aku o tych samych wymiarach co poprzedni a pan na podstawie katalogu potwierdził że jest właściwy.

Edytowane przez marcin316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj porównałem stary akumulator z nowym i wymiarami są takie same.

NAajlepsze jest to, że udało się zdjąć tylko minusową klemę, plusowa przykleiła się na amen. Przy próbie jej zdjęcia pękł cały stożek biegunowy akumulatora i przyległa do niego obudowa akumulatora.

No cóż. Akumulator wyglądał jakby był fabryczny, choć wątpię. Ale drugi na pewno. Dziwię się, że jeszcze poprzedniej zimy kręcił przy -15°C.

Także wóz wzbogaci się o nowe klemy i nowy akumulator.

Ciekawe czy wreszcie silnik zaskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...