Daniel_I Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Na wstępie od razu chcę uprzedzić, że nie chcę narzekać czy się użalać - chciałem się tylko upewnić, czy wszystko jest OK ze spalaniem takim, jak u mnie, bo wychodzi to - moim zdaniem - jakoś sporo. Mam taki nawyk, że notuję wszystkie tankowania, co pozwala dość dobrze oszacować spalanie średnie - kiedyś, w czasach PDA z Windows Mobile, robiłem to w Excelu, potem pojawiły się specjalizowane aplikacje na smartfony. Nissana Juke mam od sierpnia, dużo nim nie jeżdżę, ale przejechanie ponad 2500 km pozwala już sobie wyrobić jakąś opinię na temat spalania. Tak to wygląda w przypadku mojego auta: Jeżdżę raczej spokojnie, bez szaleństw - ten wynik 16l został wygenerowany podczas przejazdu autostradowego, gdzie przez dłuższy czas jechałem z prędkością 140-150 km/h, pozostałe wyniki widać jakie są. Średnie spalanie widać tutaj: Dodam jeszcze, że jeżdżę w zasadzie non-stop w trybie normal i ostatnio raczej przy włączonym napędzie na cztery koła (4WD-V). Jak jest sucho, to korzystam tylko z napędu na przód, ale ostatnio rzadko jest sucho. Tankuję tylko NoPb98, tak jak każą w instrukcji. Miałem trochę różnych aut, ale Juke jest pierwszym, gdzie wyniki spalania rejestrowane w praktyce tak mocno odbiegają od tego, co deklaruje producent (katalogowo: 9,6l/100km miasto, 5,7l/100km trasa, 7,5l/100km w trybie mieszanym). Dlatego nie wiem, czy to Nissan tak bezczelnie mija się z prawdą w tych deklaracjach, czy może to z moim autem jest coś nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Rzeczywiście, Twój juke ma spory apetyt na paliwo. Mi najmniej spalił 7,1l ale to była jazda w trasie do 110km/h. Średnio mi pali ok 9l/100km gdzie 40% to miasto a 60% trasa , ale na trasie powyżej 110km/h ekonomia się kończy . Wg. kompa przy 110 pali ~7,5, przy 120 ~ 8,7l , przy 130 chyba powyżej 10l. (jeśli dobrze pamiętam) . Też jeżdżę na trybie normal. Na pewno wpływ na spalanie ma też napęd 4x4 i skrzynia. Daniel_l a patrzysz w trakcie jazdy, na ''spalanie chwilowe'' w kompie? Edytowane 24 Stycznia 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Sporo pali, ale cóż... nie prowadziłem Nismo RS. Wyniki bliskie tych osiąganych przez 370Z.... Gdybym jeszcze starał się jakoś korzystać z osiągów, to byłoby to jak najbardziej zrozumiałe , ale przy spokojnej jeździe w trasie z prędkością 80-90 km/h raczej trudno jest zejść poniżej 10 l/100km. Rzeczywiście, Twój juke ma spory apetyt na paliwo. Mi najmniej spalił 7,1l ale to była jazda w trasie do 110km/h. Średnio mi pali ok 9l/100km gdzie 40% to miasto a 60% trasa , ale na trasie powyżej 110km/h ekonomia się kończy . Wg. kompa przy 110 pali ~7,5, przy 120 ~ 8,7l , przy 130 chyba powyżej 10l. (jeśli dobrze pamiętam) . Też jeżdżę na trybie normal. Na pewno wpływ na spalanie ma też napęd 4x4 i skrzynia. Daniel_l a patrzysz w trakcie jazdy, na ''spalanie chwilowe'' w kompie? Nie cały czas, ale chwilami sprawdzam z ciekawości - w sumie trudno przełożyć to na wynik końcowy, bo np. w trasie jest to np. 10l, przy zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu silnikiem oczywiście spada. Z drugiej strony jazda w korku owocuje wskazaniem w okolicach 30l. Ogólnie to mam wrażenie, że najmniej udałoby się spalić jadąc ok. 70 km/h bez hamowania i przyspieszania - przy wyższych prędkościach spalanie rośnie, przy znacząco niższych też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Ja sprawdzałem spalanie śr. na trasie wg. kompa przy określonych prędkościach że, kasowałem spalanie średnie i przejeżdżałem z określoną prędkością (np. 100km/h) na tempomacie ok 5-10km i sprawdzałem ile tam komputer wyliczył. Najmniej mi pali chyba przy 80km/h na tempomacie pokazywało śr. 6 z kawałkiem. Jeszcze jak jadę ekspresówką na tempomacie to czasem włączam tryb eco, żeby popatrzyć ile zapala tych eko-gwiazdek, jak 3 to w miarę oszczędnie , jak 4 to mega oszczędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek_rs Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Cześć Daniel, u mnie spalanie jest na bardzo podobnym poziomie. Najniższe udało mi się osiągnąć jadąc drogą nr 7 gdansk-elblag, teren płaski (żuławy) w sznurze samochodów, bez wyprzedzania 70-80 km/h 6,5 litra (TRYB ECO). Najwyższe autostrada 190-200 km/h 18 litrow ((tryb normal). O ile spalanie od strony finansowej mi zbytnio nie przeszkadza, to denerwujące jest, że jadąc non stop 200 km/h autostradą, musisz co 75 minut zjeżdżać na tankowanie i wtedy średnia mega spada.... przydałby się dodatkowy zbiornik... . Chciałem się natomiast Ciebie zapytać czy zdarza Ci się przyśpieszając maksymalnie w trybie sport, że obroty dochodzą do 6500 i nie chce wskoczyć wyższy bieg? Samochód dalej przyspiesza, ale cały czas jest 6500 obrotów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Czy zdarza Ci się przyśpieszając maksymalnie w trybie sport, że obroty dochodzą do 6500 i nie chce wskoczyć wyższy bieg? Samochód dalej przyspiesza, ale cały czas jest 6500 obrotów. Takie zjawisko jest normalne w skrzyniach bezstopniowych jaką jest CVT W maximie z cvt jest tak samo https://www.youtube.com/watch?v=6o8t-aKbI5I Edytowane 25 Stycznia 2016 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Cześć Daniel, u mnie spalanie jest na bardzo podobnym poziomie. Najniższe udało mi się osiągnąć jadąc drogą nr 7 gdansk-elblag, teren płaski (żuławy) w sznurze samochodów, bez wyprzedzania 70-80 km/h 6,5 litra (TRYB ECO). Najwyższe autostrada 190-200 km/h 18 litrow ((tryb normal). O ile spalanie od strony finansowej mi zbytnio nie przeszkadza, to denerwujące jest, że jadąc non stop 200 km/h autostradą, musisz co 75 minut zjeżdżać na tankowanie i wtedy średnia mega spada.... przydałby się dodatkowy zbiornik... . To pocieszające, że u mnie wszystko z autem OK - dane o spalaniu podawane przez Nissana są chyba zbyt optymistyczne. W tym tygodniu robię eksperyment - zacząłem dziś od rana: jeżdżę w trybie eco, w miarę możliwości z użyciem tempomatu. W trasie 90 km/h, w terenie zabudowanym zwalniam, do przyspieszania do prędkości przelotowej używam tempomatu. Zobaczę przy tankowaniu, jakie wyjdzie spalanie. BTW. zauważyłem, że maksymalne spalanie chwilowe pokazywane na wyświetlaczu to 30l, minimalne - 1.99l. W czasie postoju pokazywane jest spalanie maksymalne. Zamierzam w ten sposób wyjeździć cały bak i zobaczę, czy odbije się to jakoś na spalaniu. Chciałem się natomiast Ciebie zapytać czy zdarza Ci się przyśpieszając maksymalnie w trybie sport, że obroty dochodzą do 6500 i nie chce wskoczyć wyższy bieg? Samochód dalej przyspiesza, ale cały czas jest 6500 obrotów. Przy maksymalnym przyspieszaniu w trybie automatycznym tak to wygląda i u mnie - najpierw obroty rosną do ~6500rpm, a potem skrzynia zmienia płynnie przełożenie, a obroty utrzymują się na stałym poziomie. W trybie "ręcznej" zmiany biegów, przy sterowaniu łopatkami, wygląda to trochę bardziej "normalnie", tzn. obroty rosną, a po wrzuceniu wyższego biegu spadają skokowo i potem znów rosną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Tankuję tylko NoPb98, tak jak każą w instrukcji. Daniel_l na klapce wlewu paliwa masz napisane Pb98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Daniel_l na klapce wlewu paliwa masz napisane Pb98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 A to niespodzianka, nie wiedziałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 A to niespodzianka, nie wiedziałem . Ja przy odbiorze auta miałem niespodziankę z tego powodu - odbierałem auto tutaj http://tinyurl.com/h2acaao, wyjechałem ze świecącą rezerwą, bo tak zawsze wydają. Dostałem instrukcję, jak dotrzeć na najbliższą stację, to jakieś 2 km raptem. Pojechałem i okazało się, że to jest ta stacja: http://tinyurl.com/jh7kdy8, gdzie 98 nie ma. Wlałem 5l 95, żeby się nie stresować, że utknę gdzieś po drodze i pojechałem szukać innej stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edbobey Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Witam, W moim średnie zużycie paliwa w ruchu mieszanym nie spada poniżej 10,3 ltr - skrzynia CVT, ustawienie Sport,nawet przy 2WD...oraz bez klimatu włączonego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Ja mam 60% miasta (Warszawa) i średnia ok. 10.5l/100km. Jeżdżę normalnie jak mogę to pogonię ze świateł a jak w korku to stoję... A zapomniałem - mam remap i podniesioną moc do 240KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Czy 240KM to nie jest lekka przesada w tym samochodzie? Dlaczego? Do miasta idealne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 240 Kucy jest dobre do latania po trasach Po mieście strata w klockach ,tarczach ,skrzyni ,półośka też dostanie w pupę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 240 Kucy jest dobre do latania po trasach Po mieście strata w klockach ,tarczach ,skrzyni ,półośka też dostanie w pupę Panowie na co dzień jeżdzimy momentem obrotowym a nie max mocą,im większy średni moment obrotowy w jak najszerszym zakrezie obrotowym ,tym przyjemniej się jeżdzi,samochodem jest elastyczny,nie trzeba często mieszać biegami,tylko się dodaje bądż ujmuje gazu na wysokich biegach.Obejżyjcie dokładnie wykres Artka ,a zobaczycie ,że jego średni moment obrotowy wynosi 280-290nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Jeżdżę głównie po warszawie bjegi przerzucam przy ok. 3.5-4 000 czyli dość nisko, jak w dieslu. Jazda b. fajna, spokojna, cicha, komfort. Ostatnio wzrosło mi spalanie do ok. 12/100km ale nie bardzo się tym przejmuję, mam frajdę, że jak trzeba to jest parę kucy pod maską. Uważam, że dobrze robiłem modyfikując auto i zrobiłbym to ponownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Te auto nigdy z fabryki nie powinno wyjsc z moca ponizej 170-180km, 240 w sam raz. 300 to juz by bylo sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Jeżdżę głównie po warszawie bjegi przerzucam przy ok. 3.5-4 000 czyli dość nisko, jak w dieslu. Jazda b. fajna, spokojna, cicha, komfort. Ostatnio wzrosło mi spalanie do ok. 12/100km To i tak nie jest IMO specjalnie dużo jak na jazdę głównie miejską - ostatnio tankowałem pierwszy raz po przekroczeniu przebiegu 10 kkm, więc pokusiłem się o podsumowanie tych dziesięciu tysięcy: jakieś 1/4 to miasto, reszta to trasy, raczej z przestrzeganiem dopuszczalnych prędkości. Zazwyczaj jeżdżę w trybie 4WD-V. Do przebiegu 10019 km wlałem do baku 1171 litrów, co daje średnią 11,7 l/100 km. Fabryczny soft generuje 214 KM i 250 Nm (mniej niż w Nismo RS FWD ze względu na skrzynię biegów), ale podobno przy fabrycznych ustawieniach mieszanka jest dość bogata i dałoby się to zoptymalizować. Ostatni bak wyjeździłem w zasadzie tylko po Wrocławiu - 195 kilometrów, 38,5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 To i tak nie jest IMO specjalnie dużo jak na jazdę głównie miejską - ostatnio tankowałem pierwszy raz po przekroczeniu przebiegu 10 kkm, więc pokusiłem się o podsumowanie tych dziesięciu tysięcy: jakieś 1/4 to miasto, reszta to trasy, raczej z przestrzeganiem dopuszczalnych prędkości. Zazwyczaj jeżdżę w trybie 4WD-V. Do przebiegu 10019 km wlałem do baku 1171 litrów, co daje średnią 11,7 l/100 km. Fabryczny soft generuje 214 KM i 250 Nm (mniej niż w Nismo RS FWD ze względu na skrzynię biegów), ale podobno przy fabrycznych ustawieniach mieszanka jest dość bogata i dałoby się to zoptymalizować. Ostatni bak wyjeździłem w zasadzie tylko po Wrocławiu - 195 kilometrów, 38,5 l. Witam,u mnie przy chipowaniu samym ujęciem paliwa przybyło 10km i 10nm.Nissany są bardzo przelane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2016 No to tak jak kiedyś wyciągałeś cięgno ssania aby szedł .....ale na chwile !! A my jeździmy cały czas na ssaniu!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Wiele osób już na to zwróciło uwagę. Nie wiem ,czy przypadkiem strojenie komputera silnika nie przebiega przy stoliku informatyka,mając granicę błędu dawki paliwa w programie od-do.Zazwyczaj ta dawka jest za duża,bo lepiej jak jest za duża,niż za mała.Przy małej dawce auto byłoby zamulone,a przy dużej...muli kieszeń nabywcy,ale to już nie problem fabryki.Strojenie indywidualne znacząco poprawia spalanie i zmniejsza zużycie paliwa.Nawet Cobcio o tym kiedyś mówił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 Tak muszę podjechać do Cobcia aby zerknął jak jest u mnie ,ale bez tego ja wiem że jest doje...e fest, bo torpeda nie silnik i lubi popić ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 U mnie spalanie po mieście (warszawa - więcej stoisz niż jedziesz, to co np. w krakowie nazywają korkiem to my mówimy, że jedziemy) po remapie spadło o nawet litr, średnio 0.5 litra i wynosi ok. 9.5-11l/100km. Niskie i średnie obroty były przelane, żeby podnieść moc na wysokich dodano oczywiście paliwa, w końcu ona bierze się ze spalania paliwa:). Jeśli chodzi o mieszanki to uboga może być szkodliwa dla silnika dlatego też gaźnikowe palą więcej. Moje auto było hamowane w czasie strojenia chyba ze 6 razy i ciągle coś poprawiano. Po osiągnięciu 250KM okazało się, że to koniec wydajności układu paliwowego i obniżono do bezpiecznych 240KM. Przy spokojnej jeździe biegi przerzucam przy 3000 obrotów Ale nawet przy 2500 nie ma problemu samochód jedzie jak należy, jeździ się rzeczywiście głównie momentem obrotowym jedynie jazda szybka czy sportowa wykorzystuje całą moc silnika. Ja w każdym razie nie żałuję modyfikacji. Pozdrowienia dla wszystkich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.