sulek1124 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Witam, mam chyba nie typowy problem. Dziś nie mogłem otworzyć bagażnika (centralny otwarty), po naciskaniu "guzika" co odpowiada za to że bagażnik się otwiera nie było żadnego dźwięku, zawsze był taki charakterystyczny odgłos (wiedzie o chodzi?). Po jakimś czasie zauważyłem że bagażnik się otwiera gdy mam włączony zapłon. Po przejechaniu ~15km bagażnik otwiera się już bez włączonego zapłonu, ale teraz jest inny problem. Dodam że mam funkcję "komfortowy kluczyk?" Gdy chcę auto zamknąć guzikiem który jest na klapie bagażnika to centralny zamek zamyka drzwi+bagażnik ale w tym samym czasie zamek bagażnika się otwiera. Wygląda to tak jakbym zamykał auto i jednocześnie chciał otworzyć bagażnik. Dodam też że auto mogę zamknąć gdy przytrzymam guzik ten co odpowiada za otwieranie bagażnika. Gdy auto jest zamknięte to guzikiem na klapie otwiera się centralny normalnie. Trochę to chaotycznie napisałem ale nie wiem jak to inaczej ująć. Piszcie a postaram się to jeszcze jakoś rozjaśnić. Nie znam się na mechanice/elektryce ale ja widzę to tak jakby guzik od zamykania centralnego i guzik od otwierania klapy jakoś się że sobą "gryzły". Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady i pozdrawiam. Sulek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Pierwszą sprawą do sprawdzenia jest wiązka elektryczna. W miejscu połączenia klapy z nadwoziem, pod gumową osłoną, są przewody elektryczne, które pod wpływem otwierania i zamykania klapy czasem lubią pęknąć lub przełamać się. To trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Trochę to zagmatwanie opisałeś. Klapa w notku nie zamyka sie żadnym guzikiem. Owszem jak sie nią tarzaśnie to jest zamknięta, ale pożniej elektrycznie zamyka ją kluczyk lub tzw. "lock". Otwiera sie podobnie, kluczykiem, a następnie ręcznie za pomocą mikrostyku w klapie. Raczej prawdopodobne jest , że przerwane zostały przewody pod gumową osłoną u góry klapy. U mnie tak było. Nie chodziła tylna wycieraczka i nie działał microstyk. Przełamane były trzy przewody. Jak chcesz się więcej dowiedzić w szukajce napisz "klapa bagażnika" lub "tylna klapa bagażnika". Naprawdę tyle już napisano w tym temacie, że powielanie jest zbędne. Powodzenia w szukaniu usterki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Janio ,toż napisał że ma "Komfortowy kluczyk" czyli nie wyciąga kluczyka i może zamknąc/otworzyć guzikiem w klamkach .Stawiam na "microwłącznik"zamka lub jak Ranger napisal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Janio ,toż napisał że ma "Komfortowy kluczyk" czyli nie wyciąga kluczyka i może zamknąc/otworzyć guzikiem w klamkach .Stawiam na "microwłącznik"zamka lub jak Ranger napisal. Rzeczywiście umknęło to mojej uwadze. Z tego wynika, że może to być bardziej skomplikowana sytuacja. Ale sprawdzić należy. Może bateria w kluczyku pada? Chociaż wydaje mi się, że inteligentny ma sygnalizację słabej baterii. Coś nie trybi i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek1124 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Rozmawiałem ze znajomym co ogaryna takie usterki i też stawia na "mikrowłącznik". Sprawa wygląda tak że guzik od zamykania centralnego na klapie i guzik od otwierania klapy się gryzą. Mogę też guzikiem od otwierania klapy zamknąć całe auto. Przewody są ok, bo jak auto jest zamknięte to guzikiem od centralnego mogę otworzyć. Gdy chcę zamknąć auto guzikiem na klapie to są cyrki. Znajdę gdzieś może schemat wiązki elektrycznej centralnego zamka? Trochę dziwnie to brzmi i ciężko to opisać, najlepiej jak bym to nagrał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 To jest naprawdę łatwe do naprawy/wymiany. ja wymieniałem w k12 . guzik i microwlacznik mają oddzielne piny/wtyczki i kable (choć występują jako jedna część .łatwe dojście (ściągasz tylny plastik (zapewne jak w k12 na kołki-ale tu się niech wypowiedzą nociarze) w k12 przykręcone uchwytu , na 2 nakrętki chyba 9mm (jak to w autach ,by było trudniej ) Jak będziesz miał na wierzchu , to sprawdzenie lub naprawa u elektronika(dopasowanie innego ) lub zakup na allegro i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek1124 Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Dziękuję wszystkim tym co się udzielili w tym temacie, dziś miałem się zabrać za rozbieranie klapy ale problem sam się naprawił. Działa tak jak powinno. Myślę że przez te mrozy i później dodatnie temperatury coś zawilgotniało i działy się cyrki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Choć życzę jak najlepiej ,to myślę że wróci. Niestety.Ale obym się mylił; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.