phoks Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Hej, moje auto czasem wpada w dziwne wibracje dosłownie na moment. Dzieje się to najczęściej przy małej prędkości gdy przyhamuję i dodam lekko gazu. Nie traci mocy tylko coś wpaa w wibracje. Na początku myślałem, że to opony, bo zbiegło się to z wymianą opon na zimowe ale nie wydaje mi się. Najczęściej dzieje się to przy skręcie w prawo (lekkim bądź mocniejszym) ale głównie przy dodawaniu gazu zaraz po przyhamowaniu. Zauważyłem, że ma to miejsce przy ok 1100 obrotów. To raczej nie skrzynia (CVT) bo auto nie traci mocy. Może mieć to np związek z tym, że na kostce mam stuki w przekładni kierowniczej ? Wibracji raczej nie czuć na kierownicy tylko bardziej słychać. QQ 1.6 Tekna CVT benz 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 No to sobie sam odpowiedziałeś na pytanie za niskie obroty silnika, za wysoki bieg i w tym momencie dodanie gazu auto próbuje przyśpieszyć i wpada w rezonans przez chwilkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
phoks Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 To jest skrzynia CVT tam nie ma biegów, a w zasadzie jest ich nieskończenie wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Ale 1100 obrotów to dość mało, ten silnik ma prawo tak się zachować. A co do samego rezonowania - nie masz czegoś w schowku? Mi notorycznie coś tam stuka, wystarczy grzebnąć ręką i przechodzi natychmiast. Tytaptalkowane na notatniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Wibracje wyczuwasz tylko na kierownicy przy skręconych kołach czy generalnie są drgania i widać np. po padających/drgających światłach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
phoks Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Wibracje odczuwam trochę na kierownicy, ale tak naprawdę bardzie je słyszę niż czuję. Na pewno nie jest to schowek uczucie jest takie jak jedizesz oponą po karbowaniach na ulicy (często robią się przy światłach, skrzyżowaniach.. ) Nie widzę żadnych objawów na obrotach. @Meridion - drgania tylko jak mam obroty przy 1100 - niestety przy automacie cieżko utrzymac przez dłuższa chwilę takie obroty bo CVT je obniża jak może. Drgania są szczególnie wyczuwalne przy skręconych kołach tj przy większym oporze. Najbardziej odczuwalne w sytuacjach. Jadę 50 km/h, zwalniam by skręcić np. w osiedlową uliczkę i dodaję gazu. Co do obrotów. Skrzynia CVT obniża je zawsze maksymalnie, i gdy jadę ok 50 na godzinę, to obroty mam na poziomie 1000 Tak - tak to wygląda w CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 poduszka zawieszenia silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.